January 12, 2004
http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....nderType=2
Kan det vara så enkelt att få ner antalet självmord?
Det vore intressant och veta om dom som bestämmer tycker att det är värt pengarna....
Har ni andra förslag på hur man ska göra för att få ner antalet självmord?
January 12, 2004
festisMER wrote: Men det finns ju en anledning till varför dom vill ta livet av sig.. Låt dom göra det ifall dom vill.
Lite dumt att låte dom göra det omdom inte är vid sina sunda vätskor så att säga...
Typ att dom är deppiga för att tjejen/killen gjort slut eller en allmän depression...
October 1, 2002
Marcan- wrote: Jag tycker att en människa som uppenbarligen mår så dåligt att den är en fara för sej själv eller andra lika gärna kan ta sitt liv. Sen att det är tragiskt att de gjort det över "små saker" är ju inget man kan göra nått åt.
Vilken inställning 😮
Varför inte erbjuda personen hjälp istället?
Att förespråka självmord är inte så hett direkt.
August 20, 2001
Pojo wrote: [quote=DiDi][quote=Pojo]Join my unoficial club.
Hata iqbefriade människor.
Med tanke på att det stavas unofficial så hatar du dig själv? :roll::)
IQ har inget med rätt stavning att göra. och du hade för lite IQ för att veta det. :bgrin:
Men däremot har jag tillräckligt med IQ för att förstå när jag själv är sarkastisk... 🙂
February 16, 2004
DiDi wrote: [quote=Pojo][quote=DiDi][quote=Pojo]Join my unoficial club.
IQ har inget med rätt stavning att göra. och du hade för lite IQ för att veta det. :bgrin:
Men däremot har jag tillräckligt med IQ för att förstå när jag själv är sarkastisk... 🙂
Är du helt säker på din antydan. 😕
November 26, 2002
Pojo wrote: [quote=DiDi][quote=Pojo]Join my unoficial club.
det har ingenting med varken det eller självmord att göra heller, vad är din poäng?
det känns som att detta är en väldigt provisorisk lösning på en del av ett problem, frågan är om det är värt det.
March 20, 2003
aeter wrote: Tror säkert att det kan förhindra några självmord. Kan tänka mig att nån fyllskalle som fått nobben ska klättra upp på nån bro och hoppa, men så är det nåt nesligt nät ivägen så han får helt enkelt skita i det och gå hem och sova istället...
Eller så ställer han sig framför nästa bil/tåg så att ngn annan får lida för att "fyllskallen" har klantat till det.
3 Guest(s)