June 20, 2002
men alla borde vid detta laget förstå att det inte handlar om sjukdomen och att man inte använder ordet för att på något sätt klanka ner på de som lider av sjukdomen...
därmed finns det inget att störa sig på...
man kan aldrig ändra på någon annan, det är sig själv man måste ändra på...
folk kommer fortsätta att använda det hur mycket du än gnäller, så det blir nog till att försöka sluta störa sig på det....
June 17, 2002
boogey wrote: men alla borde vid detta laget förstå att det inte handlar om sjukdomen och att man inte använder ordet för att på något sätt klanka ner på de som lider av sjukdomen...
folk kommer fortsätta att använda det hur mycket du än gnäller, så det blir nog till att försöka sluta störa sig på det....
Grejen e den att folk ju jämför en sak som inte funkar som den ska med just folk som har cerebral Peres aka CP... Just den jämförelsen e inte sjysst...
När man har CP så e det vissa funktioner i hjärnan som slås ut så musklerna inte funkar som dom ska. De flesta CP skadade e fullt intelligenta o hur tror du då de reagerar när man kallar en dator eller så för CP??
AJA.. Tänk er för gott folk...
June 28, 2001
men detta är ju helt cp 😮
vet 2 pers som bor här i närheten som har CP skada . men dom är värkligen "CP" när det kommer till betendet altså.
mytomaner o helt uppe i det blå altså.
lycka till att få folk o sluta använda CP till saker som är CP't .
enda sen jag lärde mig att CP var nått som var konstigt i första klass så har jag inte länkat det till cp-skadan.
November 16, 2002
Man kan se det på ett annat sett oxå alltså att folk som kallar saker för cp
drar en liknelse med symptomen av celebral pares
tex att man tycker att burken inte gör som den ska och kallar den för cp och menar på att burken har fått en släng av sjukdomen 🙄
hehe ok jag vet det va långsökt
Offtopic: det här blir ju mitt 200rade inlägg ska fira det med lite loka citron hurray.................. 😀
September 12, 2002
September 20, 2001
boogey wrote: men alla borde vid detta laget förstå att det inte handlar om sjukdomen och att man inte använder ordet för att på något sätt klanka ner på de som lider av sjukdomen...
Gnäller? WTF?!
Jag gnäller inte! Uttrycker min åsikt om att folk använder ett FELAKTIGT uttryck!
Egentligen samma sak som när får på bryt över ordet data används fel, fast detta rör sig om människor som iregel inte kan försvara sig.
Så jag tycker inte att du ska vara så j*vla kaxig, utan tänk på att det kan vara din syster eller bror eller någon annan nära dig som kan råka ut för det!
June 11, 2001
Mind wrote: men detta är ju helt cp 😮
vet 2 pers som bor här i närheten som har CP skada . men dom är värkligen "CP" när det kommer till betendet altså.
mytomaner o helt uppe i det blå altså.lycka till att få folk o sluta använda CP till saker som är CP't .
enda sen jag lärde mig att CP var nått som var konstigt i första klass så har jag inte länkat det till cp-skadan.
Det sätt som du uttrycker dig på kan faktiskt ge dig fängelse, tänk dig för, tycker faktiskt att Mind borde bli varnad för detta. Mycket dåligt av NH att inte agera. Kan vara något för JO kanske?
July 19, 2001
Men era särmongodampcpkoprofaghomofil helveten! :p
Alltså vad ska man säga om datorn har hängt sig tre gånger på raken när man tankar div lagliga filer på lan? Nej men attsingen, nu har datorn säckat ihop igen. Det är ju stjälvklart att de flesta säger Fan jävla skit! Nu har fitthelvetet säckat ihop igen, jävla cp skit..
Man måste ju dra till lite... Om man säger fitta så hatar man kvinnor, säger man cp så är man nazist för att man vill sösa alla förståndshandikappade, säger man jävla bögdator så är man också nazist men om man inte bryr sig så är man en fjolla..
November 4, 2001
Jag tycker bara att du överreagerar lite, visst man kan väll tycka att cp är ett dåligt ord att använda som skällsord eller liknande. Men isåfall kan man ju dra upp alla andra ord k*k, h*ra, f**ta, b*g ja du fattar! Jag tror inte att någon vill de som lider av sjukdomen något illa när dom uttrycker sig på ett sänt sätt! Jag känner ett cp, min kompis syster är mogolid, han tar inte illa upp ifall jag råkar säga -Jävla mongoskit! Han förstår att jag inte vill honom eller hans syster nåpot illa.
September 12, 2001
Elysion wrote: Ge fan i att hålla på att säga saker är CP. Jag känner tre personer som har Cerebral Pares, varav en har en mkt lätt skada. Inte så kul när folk säger att saker är CP.
Jag är seriöst trött på sånt folk som håller på att missbruka ord.
Jo jag håller med dej där helt och hållet.
Tänk på att många faktiskt tar illa upp,mycket mer än ni tror...hur skulle ni som sitter och skriver såhär tycka om ni har någon närstående med samma sjukdom tycka?
En dator som krånglar tar inte illa upp av att bli kallad både det ena och det andra men väl en människa så lägg ner att skriva på detta sätt!!!
Det är ett jäkla missbruk av sådana ord...så som sagt...lär er att ta lite mer hänsyn i vad ni skriver. Tänk på att det är människa som sitter och läser vad ni skriver,en krånglande dator har inga känslor men människan har det!
Seriösare än så kan ni allt vara...(och bör vara)
June 11, 2001
HELIX wrote: Men era särmongodampcpkoprofaghomofil helveten! :p
Alltså vad ska man säga om datorn har hängt sig tre gånger på raken när man tankar div lagliga filer på lan? Nej men attsingen, nu har datorn säckat ihop igen. Det är ju stjälvklart att de flesta säger Fan j**la skit! Nu har fitthelvetet säckat ihop igen, j**la cp skit..Man måste ju dra till lite... Om man säger *censur* så hatar man kvinnor, säger man cp så är man nazist för att man vill sösa alla förståndshandikappade, säger man j**la bögdator så är man också nazist men om man inte bryr sig så är man en fjolla..
Om datorn häger sig tre gånger på ett LAN så skulle jag nog skaffa en ny, det är förmodligen bättre än att skälla på den.
June 17, 2002
HELIX wrote:
Man måste ju dra till lite... Om man säger *censur* så hatar man kvinnor, säger man cp så är man nazist för att man vill sösa alla förståndshandikappade, säger man j**la bögdator så är man också nazist men om man inte bryr sig så är man en fjolla..
Hmm... Bara så du vet så e NÄSTAN alla om inte alla CP skadade FULLT intelligenta...
läs min post längre upp så vet du vad en CP skada e... eller ska jag dra det igen...
Man föds med en skada på hjärnan som slår ut vissa muskel funtioner som gör att man t ex inte kan spänna bena för att gå... eller så spänner man för mycket i kanske armarna o fingrarna så att dom spretar utåt... ja du förstår...
Men iaf så förstår alla CP skadade vad ni skriver här o lär inte vara glada när dom ser att ni tycker att era datorer e CP...
Modarna borde lära lite hut till folk som klankar ner på detta vis...
2 Guest(s)