Kan folk sluta kalla saker för CP??|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kan folk sluta kalla saker för CP??
skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
sp_UserOfflineSmall Offline
251331
January 12, 2003 - 2:31 am
sp_Permalink sp_Print

ThaMole wrote: [quote=HELIX] Man måste ju dra till lite... Om man säger *censur* så hatar man kvinnor, säger man cp så är man nazist för att man vill sösa alla förståndshandikappade, säger man j**la bögdator så är man också nazist men om man inte bryr sig så är man en fjolla..

Hmm... Bara så du vet så e NÄSTAN alla om inte alla CP skadade FULLT intelligenta...
läs min post längre upp så vet du vad en CP skada e... eller ska jag dra det igen...

Man föds med en skada på hjärnan som slår ut vissa muskel funtioner som gör att man t ex inte kan spänna bena för att gå... eller så spänner man för mycket i kanske armarna o fingrarna så att dom spretar utåt... ja du förstår...
Men iaf så förstår alla CP skadade vad ni skriver här o lär inte vara glada när dom ser att ni tycker att era datorer e CP...

Modarna borde lära lite hut till folk som klankar ner på detta vis...

Hmm...

Har du inte sett mitt tidigare inlägg i denna tråd ?

Om inte annat så kan jag tydligöra att det inte är speciellt acceptabelt från vår sida att missbruka sådana ord(skriver inte gärna ner det)

Gillar inte språkbruket som kan förekomma i vissa inlägg...kalla gärna datorn för det ena o det andra men när det gäller inlägg i forumet så ser det mindre bra ut.
Tänk på vad ni skriver...tänk lite längre än näsan räcker innan ni skriver inläggen!

Den som förlorar mest på det är ni själva.

Veta hut...jo det kan ordnas genom andra åtgärder, ni vet vilka.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
251345
January 12, 2003 - 3:51 am
sp_Permalink sp_Print

Sebbe wrote: [quote=Mind]men detta är ju helt cp 😮

vet 2 pers som bor här i närheten som har CP skada . men dom är värkligen "CP" när det kommer till betendet altså.
mytomaner o helt uppe i det blå altså.

lycka till att få folk o sluta använda CP till saker som är CP't .
enda sen jag lärde mig att CP var nått som var konstigt i första klass så har jag inte länkat det till cp-skadan.

Det sätt som du uttrycker dig på kan faktiskt ge dig fängelse, tänk dig för, tycker faktiskt att Mind borde bli varnad för detta. Mycket dåligt av NH att inte agera. Kan vara något för JO kanske?

vilken planet lever du på då ?
skicka JO vilka det nu är och NH admins på mig för att jag berättar hur det ÄR ...

Edit: du kanske missupfatta vad jag skrev ?
det finns 2 tomtar här som har den skadan och beter sig väldigt dumt.
och det åvan är mitt sätt att beskriva det på.

sen om jag missbrukar ett ord så skiter jag fullständigt i om någon annan tar illa upp för att det är fel ord.
det är ju inte som att jag går runt o hackar på folk, som du tex. sebbe
jag kan anmäla dig för olaga Hot. det du skrev kan jag betrakta som ett hot.
kan berätta det att när man blir lite äldre så upptäcker man att livet inte är svart o vitt utan en jävla massa gråskalor imellan.

gnälla över lite damm i en gruva hjälper inte mänskligheten så mkt direkt.
så nu fortsätter vi att vara trevliga och klagar inte på andras inlägg.

Hub
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 816
251378
January 12, 2003 - 9:03 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Det är ju stjälvklart att de flesta säger Fan j**la skit! Nu har fitthelvetet säckat ihop igen, j**la cp skit..

Öhhh... Jag säger inte så, INGEN jag känner gör det heller... MIN PERSONLIGA åsikt är att jag tycker att det är förjävla omoget att säga så!
Dessutom så är f*tta inte en svordom, utan nått helt annat... Men det kommer du nog att lära dig innom sin tid...

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
251444
January 12, 2003 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

Vad är en fitta? Vad kan det vara? Hmm.. Är det en sådan liten grejj som gör att varje tändstift blixtrar till precis i rätt stund? Ja, det måste det vara!..

Även om personer som är cp skadade kan vara smarta så betyder det inte heller att nazisterna gillade dom för det..

Jag svär inte så mycket jag.. När mitt moderkort brann så blev det bara "Fan, jävla skit!" Men alla ungdomar som jag känner säger fitta och cp varenda dag.. Jag tycker inte att det är så konstigt med att säga "är du cp eller?" till någon som får ryck och börjar dregla på mina skolböcker..

För det mesta så säger jag sär.. Hur många tar åt sig om man säger det?

Edit: *cencur* = phitta

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
251542
January 12, 2003 - 1:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Hub wrote: [quote=boogey]men alla borde vid detta laget förstå att det inte handlar om sjukdomen och att man inte använder ordet för att på något sätt klanka ner på de som lider av sjukdomen...

därmed finns det inget att störa sig på...

man kan aldrig ändra på någon annan, det är sig själv man måste ändra på...

folk kommer fortsätta att använda det hur mycket du än gnäller, så det blir nog till att försöka sluta störa sig på det....

Gnäller? WTF?!
Jag gnäller inte! Uttrycker min åsikt om att folk använder ett FELAKTIGT uttryck!
Egentligen samma sak som när får på bryt över ordet data används fel, fast detta rör sig om människor som iregel inte kan försvara sig.
Så jag tycker inte att du ska vara så j*vla kaxig, utan tänk på att det kan vara din syster eller bror eller någon annan nära dig som kan råka ut för det!

whoa! vad är detta nu då...???

jag sitter inte här och försöker försvara "missbruket" av ordet,,,
jag säger bara att folk kommer att fortsätta använda ordet i (som du tycker) felaktiga sammanhang... detta kommer inte att ändra något...

och som jag redan skrev finns det (i de flesta fall, självklart inte alla) inget att störa sig på eftersom det inte används för att klanka ner på människor som lider av sjukdomen CP...

Hub
Kommer du hit ofta?
Medlem
251668
January 12, 2003 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Ibland känner man sig som en gammal grinig gubbe...

Grejjen är det att jag anser att det spelar inte roll vad den som skriver tycker, utan vad den som läser det tycker...

Om man inte menar nått med ordet så kan man väll säga j*vla negerdator!

Garanterat kommer nån att reagera över det!

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
252015
January 12, 2003 - 11:00 pm
sp_Permalink sp_Print

min DATA är cp = lam CS-Fjortis varning

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
252050
January 12, 2003 - 11:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Hub wrote: Ibland känner man sig som en gammal grinig gubbe...

Grejjen är det att jag anser att det spelar inte roll vad den som skriver tycker, utan vad den som läser det tycker...

Om datorn är svart så borde det funka 😛

Är det bara jag som inte tycker det är så farligt med att säga sådana saker? Ok, det kan bli jäkligt irriterande i längden och sedan beror det på vilka som lyssnar..

Hub
Kommer du hit ofta?
Medlem
252097
January 13, 2003 - 8:02 am
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: min DATA är cp = lam CS-Fjortis varning

Tack!!! Äntligen!

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
252163
January 13, 2003 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

Hub wrote: Ibland känner man sig som en gammal grinig gubbe...

jag tror inte att du har sett mig skriva CP i detta forum innan detta...

självklart finns det tillfällen när man inte ska använda ett visst språk, ex. så är jag ganska oborstad i mun men detta innebär ju inte att jag sitter och svär i kyrkan... jag skulle ju heller inte sitta på ett vårdhem och skrika att saker är cp-skadade...

men i de flesta fall tycker jag som sagt var inte att det finns något att störa sig på, pga att folk vet att det inte har något som helst med cp-skadade människor att göra när jag kallar saker för det...

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
252942
January 14, 2003 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=Sebbe][quote=Mind]men detta är ju helt cp 😮

vet 2 pers som bor här i närheten som har CP skada . men dom är värkligen "CP" när det kommer till betendet altså.

enda sen jag lärde mig att CP var nått som var konstigt i första klass så har jag inte länkat det till cp-skadan.

Det sätt som du uttrycker dig på kan faktiskt ge dig fängelse, tänk dig för, tycker faktiskt att Mind borde bli varnad för detta. Mycket dåligt av NH att inte agera. Kan vara något för JO kanske?

skicka JO vilka det nu är och NH admins på mig för att jag berättar hur det ÄR ...

sen om jag missbrukar ett ord så skiter jag fullständigt i om någon annan tar illa upp för att det är fel ord.
kan berätta det att när man blir lite äldre så upptäcker man att livet inte är svart o vitt utan en j**la massa gråskalor imellan.

Du Mind, det var denna mening jag reagerade på

"men dom är värkligen "CP" när det kommer till betendet altså. mytomaner o helt uppe i det blå altså."

Frågan är i det här fallet "Hur beter man sig CP? Förmodligen "beter" man sig CP om man går lite konstigt eller sitter i rullstol men man kan inte bete sig socialt CP.

Hur beter sig tomtar som är CP dumt åt? Vad menar du med det, Varför skulle man vara CP för att man beter sig dumt åt och varför skulle man vara CP för att man är mytoman eller om man vänder på det, mytoman för att man är CP?

I övrigt så skulle jag kunna vara lika "elak" som du är i ditt inlägg, genom anmärka på varför du skriver verkligen med ett ä, det är inte för att du kom åt fel bokstav på tangetbordet. Det borde ha blivit w, r eller d. Det finns forskare som studerat detta och kan, eftersom "verkligen" uttalas med ä-ljud, påvisa att skriva verkligen med ä är ett begåvninghandikapp.

Det största problemet med att bevisa det, är att det bara gäller ett ord, men skulle det gälla ett 50-tal ord skulle det genast vara lättare.

Teoretiskt sätt, skulle jag på dessa grunder kunna påstå att du har ett begåvningshandikapp eller leka 14-åring och säga dum, idiot, korkad, etc...

Känner du dig nedtryck i skoskaften? Jag tar genast tillbaka detta eftersom det varken ger mig till eller från vad jag tycker om dig, det jag vill framföra att det är så otroligt fånigt att använda dessa ord för att beskriva en dator. Jag skulle snarare tycka datorn är elak eller hämdlysten, istället, datorn tar inte illa upp för det, förmodligen inte någon annan heller (att jag tycker min dator är elak, alltså). Eller så kanske jag skulle påstå att datorn fungerar fel för att folk har blå jeans på sig. Undrar hur många som skulle ta illa upp av det, förmodligen ett antal nationer, eller så skulle dom se mig som väldigt korkad.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
252945
January 14, 2003 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Sebbe wrote:
Teoretiskt sätt, skulle jag på dessa grunder kunna påstå att du har ett begåvningshandikapp eller leka 14-åring och säga dum, idiot, korkad, etc...

hehe...

I övrigt var det bra skrivet. Jag håller med.

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
252983
January 14, 2003 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Sebbe wrote: [quote=Mind][quote=Sebbe][quote=Mind]men detta är ju helt cp 😮

kan berätta det att när man blir lite äldre så upptäcker man att livet inte är svart o vitt utan en j**la massa gråskalor imellan.

Du Mind, det var denna mening jag reagerade på

"men dom är värkligen "CP" när det kommer till betendet altså. mytomaner o helt uppe i det blå altså."

Frågan är i det här fallet "Hur beter man sig CP? Förmodligen "beter" man sig CP om man går lite konstigt eller sitter i rullstol men man kan inte bete sig socialt CP.

Hur beter sig tomtar som är CP dumt åt? Vad menar du med det, Varför skulle man vara CP för att man beter sig dumt åt och varför skulle man vara CP för att man är mytoman eller om man vänder på det, mytoman för att man är CP?

I övrigt så skulle jag kunna vara lika "elak" som du är i ditt inlägg, genom anmärka på varför du skriver verkligen med ett ä, det är inte för att du kom åt fel bokstav på tangetbordet. Det borde ha blivit w, r eller d. Det finns forskare som studerat detta och kan, eftersom "verkligen" uttalas med ä-ljud, påvisa att skriva verkligen med ä är ett begåvninghandikapp.

Det största problemet med att bevisa det, är att det bara gäller ett ord, men skulle det gälla ett 50-tal ord skulle det genast vara lättare.

Känner du dig nedtryck i skoskaften? Jag tar genast tillbaka detta eftersom det varken ger mig till eller från vad jag tycker om dig, det jag vill framföra att det är så otroligt fånigt att använda dessa ord för att beskriva en dator. Jag skulle snarare tycka datorn är elak eller hämdlysten, istället, datorn tar inte illa upp för det, förmodligen inte någon annan heller (att jag tycker min dator är elak, alltså). Eller så kanske jag skulle påstå att datorn fungerar fel för att folk har blå jeans på sig. Undrar hur många som skulle ta illa upp av det, förmodligen ett antal nationer, eller så skulle dom se mig som väldigt korkad.

Har du haft en dålig uppväxt? Varför engagerar du dig så mycket i den här frågan, du kommer ju inte kunna övertala någon!

Öwall
Member
Medlem
252988
January 14, 2003 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz: Jag vet inte om du har läst alltihop här, men, sebbe har:
1: Helt rätt, och
2: ett snyggt namn 🙂
Jag förstår inte varför det är så svårt att förstå att en cpskada inte har med en persons beteende att göra, om man bortser från att man kan få ett skadat psyke av att bli behandlad som samhället behandlar vissa grupper, däribland cpskadade.

chrippaz
Member
Medlem
252989
January 14, 2003 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Har någon sagt att den inte förstår att det är en sjukdom?

-siN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 933
252991
January 14, 2003 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

några stycken i min klass om man säger åt dom att sluta med nåt, så hör man:
- Får du DAMP då eller??

eller ibland när folk småbråkar:

j*vla DAMP-unge...

DAMP e också en sjukdom men det fattar inte många heller...

Öwall
Member
Medlem
252993
January 14, 2003 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: Har du haft en dålig uppväxt? Varför engagerar du dig så mycket i den här frågan, du kommer ju inte kunna övertala någon!

det är den meningen jag syftar på, du hävdar att han inte kommer kunna övertala någon, jag antar att det betyder att du menar att han har fel, medan jag anser att han har helt rätt när han säger att en cpskada och ett beteende är två helt skilda saker.
Om du då påstår att han har fel, påstår du alltså också att cpskador och folks beteende hänger ihop, vilket är helt fel.

chrippaz
Member
Medlem
253000
January 14, 2003 - 6:12 pm
sp_Permalink sp_Print

han kommer inte kunna övertala någon att sluta använda cp som något negativt uttryck!

Öwall
Member
Medlem
253004
January 14, 2003 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: han kommer inte kunna övertala någon att sluta använda cp som något negativt uttryck!

om du läser vad han har skrivit kommer du upptäcka att det enda han förespråkar är att man inte bör sätta en cpskada i samband med beteendet hos en individ, inte att man inte bör använda det uttrycket.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
253006
January 14, 2003 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: han kommer inte kunna övertala någon att sluta använda cp som något negativt uttryck!

Grejen e ju den att jag t ex skiter fullstänigt om nån använder uttrycket CP i vardan hemma offline....

Men detta e ett publikt forum o Just CP skadade kan läsa vad ni skirvet här o jag skulle nog tro att dom skulle ta riktigt illa upp om man anväder ordet CP i samband med datoer o att kalla folk det...

Tänk på det... ALLA ni...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 462
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL