October 24, 2002
Du kan köra på Pencillien och festa samtidigt. Alkohol varken stärker eller tar bort Pencilliens effekt. Där emot måste kroppen rensa bort alkoholen ur kroppen och kan därför inte prioritera resurserna lika väl på sjukdomen. Vilket innebär att du kanske inte blir frisk lika snabbt.
October 24, 2002
KheLdaR wrote: Vad händer om man tar pandodil och alkohol samtidigt. Kanske 2 tabletter och 8 3.5or ?
Risken för blödningar i levern ökar. Även risken för magsår blir större, speciellt med panodil, eller tänker jag på ipren nu? Smärtstillande tillsammans med alkohol kan faktiskt vara ganska farligt, är du dock fullt friskt så behöver du inte oroa dig, särskilt mycket så länge du inte upprepar det ofta.
MoparPower wrote: Drick inte och ta en kur. Jag vill fan inte ha dina resistenta bakterier sen. Folk borde fatta att detta inte är en lek!
Kör inte bil, jag vill inte bli förgiftad av dina avgaser. Folk borde fatta att det inte är en lek. Använd dig heller inte av en frys, eller ström från kärnkraftverk, eller ännu värre, använd inte dedorant. Svin!
Krqagyzzz wrote: Jag har hört det som många andra säger, dvs att alko-h-ålen tar bort pencillinets verkan.
Det är en gammal myt.
November 2, 2001
Hmm Jag hade halsfluss o gick på pencilin, började bli frisk. Sen drack 1 gång under kuren o åkte på hela skiten igen. Min läkare sa att det berodde på att jag hade druckit samtidigt som pencilin kuren.
Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w
September 12, 2001
TECH wrote: Hmm Jag hade halsfluss o gick på pencilin, började bli frisk. Sen drack 1 gång under kuren o åkte på hela skiten igen. Min läkare sa att det berodde på att jag hade druckit samtidigt som pencilin kuren.
Mmm...jag har gjort samma misstag.
Att det skulle vara en myt vet jag inte men när till och med läkarna säger åt en att inte dricka alkohol under en kur så är det isåfall en konstigt "myt" då.
October 24, 2002
skiroy wrote: Mmm...jag har gjort samma misstag.
Att det skulle vara en myt vet jag inte men när till och med läkarna säger åt en att inte dricka alkohol under en kur så är det isåfall en konstigt "myt" då.
Myten är att alkohol skulle ta bort penicillins verkan. Dock precis som jag skrev ovan, så lägger kroppen en massor av resurser på att få bort alkoholen från kroppen istället för sjukdomnen vilket kan innebära att man inte blir frisk i tid och kuren hinner gå ut.
TECH wrote: Hmm Jag hade halsfluss o gick på pencilin, började bli frisk. Sen drack 1 gång under kuren o åkte på hela skiten igen. Min läkare sa att det berodde på att jag hade druckit samtidigt som pencilin kuren.
Läs förklaringen ovan.
October 24, 2002
copulator wrote: det är ingen myt. det finns lika många olika sortes pencelin som det finns olika sortes alkohål haltiga dryker på bolaget. en del sorter spelar ingen roll om man dricker sprit. sen finns det sorter som är extremt känsliga
Finns säkert någon keff penicillin som är självantändande också. Men de absolut vanligaste, hur många olika sorter det nu kan vara som ordinerars ut i Sverige har kvar sin verkan trotts att man har alkohol i blodet.
May 17, 2002
bjorne wrote: [quote=copulator]det är ingen myt. det finns lika många olika sortes pencelin som det finns olika sortes alkohål haltiga dryker på bolaget. en del sorter spelar ingen roll om man dricker sprit. sen finns det sorter som är extremt känsliga
Finns säkert någon keff penicillin som är självantändande också. Men de absolut vanligaste, hur många olika sorter det nu kan vara som ordinerars ut i Sverige har kvar sin verkan trotts att man har alkohol i blodet.
tror det finns ungefär 30-50 olika sorsters antibiotika. (Av dessa är det enbart tre som fortfarande fungerar mot de antibiotikaresistenta bakterierna)
1 Guest(s)