August 22, 2007
hULt0 wrote: [quote=FireCAT]Vågar man fråga varför? "hulto som kan och vet allt"
Helt enkelt för att han inte har gjort något fel. Han har förstört sitt eget liv, det är knappast något som är fel. Det drabbar honom, ingen annan, därför förtjänar han verkligen inte "en enkelbiljett till helvetet". Det är lite samma logik som att du ska komma till helvetet om du skjuter dig själv, varför skulle du göra det?
haha 🙄 när man går ut i Aftonbladet och grinar då har man inte gjort annat än fel.
January 7, 2006
FireCAT wrote: haha 🙄 när man går ut i Aftonbladet och grinar då har man inte gjort annat än fel.
Jag förstår faktiskt inte varför det skulle göra någon skillnad. Om Aftonbladet ringer upp honom så kan han lika gärna se det som en möjlighet att lära andra. Förlåt om jag låter som att jag tycker att jag har rätt hela tiden eller något sånt, men jag tycker synd honom, han har inte gjort något fel. Han hade otur då för mycket pengar hamnade i fel persons händer, det gör honom inte till en dålig människa, tvärtom. Många kan lära av hans berättelse, det är väldigt bra gjort av honom att prata om det eftersom de flesta inte skulle ställa upp på en sån intervju för att bevara sin stolthet (därmed inte sagt att man förlorar sin stolthet om man stället upp på en sån intervju, men man brukar ju inte vilja skylta med ekonomiska problem, speciellt inte om man vunnit 4,5 miljoner).
August 22, 2007
hULt0 wrote: [quote=FireCAT]haha 🙄 när man går ut i Aftonbladet och grinar då har man inte gjort annat än fel.
Jag förstår faktiskt inte varför det skulle göra någon skillnad. Om Aftonbladet ringer upp honom så kan han lika gärna se det som en möjlighet att lära andra. Förlåt om jag låter som att jag tycker att jag har rätt hela tiden eller något sånt, men jag tycker synd honom, han har inte gjort något fel. Han hade otur då för mycket pengar hamnade i fel persons händer, det gör honom inte till en dålig människa, tvärtom. Många kan lära av hans berättelse, det är väldigt bra gjort av honom att prata om det eftersom de flesta inte skulle ställa upp på en sån intervju för att bevara sin stolthet (därmed inte sagt att man förlorar sin stolthet om man stället upp på en sån intervju, men man brukar ju inte vilja skylta med ekonomiska problem, speciellt inte om man vunnit 4,5 miljoner).
"lära andra" mm precis vilken värld bor du i? Sen använder du ord som "tycka synd" då slutar jag läsa direkt.. Välkommen till verkligheten.. Dålig människa? Nej, han är en idiot.
Poontus wrote: hULt0 har en poäng, så vi stryker den där biljetten till helvetet.
Nej det gör vi inte 😡
August 22, 2007
hULt0 wrote: [quote=FireCAT]Dålig människa? Nej, han är en idiot.
Nice, jag tänkte något i den stilen när jag läste ditt inlägg.
Du vet inte hur du skulle reagerat i den situationen, och att du dömer honom så hårt är inget annat än svinigt.
Jag hade antagligen tagit livet av mig.. Vadå "dömer honnom så hårt" gubben gav iväg alla pengar och whinar sen.. Finns det andra ord än idiot att använda?
January 7, 2006
FireCAT wrote: Jag hade antagligen tagit livet av mig.. Vadå "dömer honnom så hårt" gubben gav iväg alla pengar och whinar sen.. Finns det andra ord än idiot att använda?
Du vet fortfarande inte hur du skulle reagerat om du vunnit 4,5 miljoner.
Han kände säkert att han hade pengar så att det räckte och blev över, tyvärr hade han fel. Om du skulle vinna 4,5 miljoner, skulle du säkert köpa en massa saker och vänja dig vid en viss livsstil, och när pengarna är slut måste man antingen acceptera det eller också får man stora ekonomiska problem. Jag tror (tyvärr) att det finns ganska många som skulle reagerat som han gjorde...
March 10, 2002
hULt0 wrote: [quote=FireCAT]Jag hade antagligen tagit livet av mig.. Vadå "dömer honnom så hårt" gubben gav iväg alla pengar och whinar sen.. Finns det andra ord än idiot att använda?
Han kände säkert att han hade pengar så att det räckte och blev över, tyvärr hade han fel. Om du skulle vinna 4,5 miljoner, skulle du säkert köpa en massa saker och vänja dig vid en viss livsstil, och när pengarna är slut måste man antingen acceptera det eller också får man stora ekonomiska problem. Jag tror (tyvärr) att det finns ganska många som skulle reagerat som han gjorde...
Ärligt talat, 4 miljoner är inte så hemskt mycket i dagens samhälle.
August 22, 2007
hULt0 wrote: [quote=FireCAT]Jag hade antagligen tagit livet av mig.. Vadå "dömer honnom så hårt" gubben gav iväg alla pengar och whinar sen.. Finns det andra ord än idiot att använda?
Klart jag inte kan veta till 100% är väl rätt jävla logiskt då jag aldrig vunnit 4.5 miljoner skr och sen spolat bort pengarna...
Jepp ganska många köper och härjar nog som ett vilddjur till pengarna är slut och sen står där med ballen i dörren. Finns ord för det IDIOTER...
Jag känner medlidande till kompisar som mister föräldrar, folk som miste vänner och familj i tsunamin. Men jag känner inget medlidande åt en idiot som trollar bort pengarna och sen grinar ut i tidningen..
Så snälla quota inte mig och fortsätt med detta "medlidande/sossebeteende" är du snälll.
January 7, 2006
Dehman wrote: Ärligt talat, 4 miljoner är inte så hemskt mycket i dagens samhälle.
Nej, som summa är det inte så mycket. Men som oväntad ionkomst är det väldigt mycket, du kan inte jämföra det med när man t.ex. sparar till ett hus. Oväntade inkomster bränner man snabbt och enkelt, därför är det väldigt mycket pengar (undersökningar visar att det är mycket jobbigare att använda pengar som man jobbat ihop, det ligger något i det).
FireCAT: Fråga du ilgadd hur mycket sosse jag är 😉
Edit: Jag kan för övrigt säga att människosyn och politisk ideologi inte hör ihop på något sätt, det finns gott om exempel på själviska vänsterflum 😉
August 22, 2007
hULt0 wrote: [quote=FireCAT]hULt0: sosse är synonym för idiot 😉
Vad du än menar med sosse så kan du kolla mina inlägg och upptäcka att jag nog inte är så mycket sosse.
Det är dessutom lite gulligt att du kallar både mig och 35% av Sverige för idioter 😉
Så proffset har kommit fram till 35% bara hålla med annars blir det väl galgen? 😮 jag säger bara "riiight"
August 22, 2007
obelix wrote: FireCAT, egentligen ska jag tacka dig, för du verkligen överbevisar det vi lite äldre menar att man faktiskt bli klokare med åren tack vare livserfarenhet...
Ja och dö ska ni snart, så det är bra att tiden går framåt 🙂 sen att du tolkar allt så seriöst är också lite skumt..
1 Guest(s)