March 10, 2002
Poontus wrote: inte mycket pengar, nänä, räkna en månadslön på 20'000 18.75 år är det då, jag har inte så lång erfarenhet av jobbande, men under semestern så får man kanske inte 20'000 för att inte jobba? sen dras det en massa skatt, 4'500'000kr skattefritt är fan mycket pengar
Faktiskt inte, vet du vad huspriserna ligger på nu för tiden? Visst man har lite extra klöver i månaden om man äger huset och slipper lån. Men nej 4millar är inte så jävla mycket.
August 16, 2003
bara för att man kan bränna pengarna på en dag gör det inte till att det inte är mycket pengar, allt som är en årslön och uppåt bör ses som mycket pengar, tänk hur mycket slit man måste utstå för att jobba ihopp dom där pengarna, man kan iof knäcka en värdetransport och få några miljoner till för relativt lite arbete men det hör inte hit.
Dehman wrote: [quote=Poontus]inte mycket pengar, nänä, räkna en månadslön på 20'000 18.75 år är det då, jag har inte så lång erfarenhet av jobbande, men under semestern så får man kanske inte 20'000 för att inte jobba? sen dras det en massa skatt, 4'500'000kr skattefritt är fan mycket pengar
Faktiskt inte, vet du vad huspriserna ligger på nu för tiden? Visst man har lite extra klöver i månaden om man äger huset och slipper lån. Men nej 4millar är inte så j**la mycket.
I byn där jag bor lär du lätt kunna inhandla en 22-23 shyssta kåkar för 4,5 mille.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 10, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Dehman][quote=Poontus]inte mycket pengar, nänä, räkna en månadslön på 20'000 18.75 år är det då, jag har inte så lång erfarenhet av jobbande, men under semestern så får man kanske inte 20'000 för att inte jobba? sen dras det en massa skatt, 4'500'000kr skattefritt är fan mycket pengar
Faktiskt inte, vet du vad huspriserna ligger på nu för tiden? Visst man har lite extra klöver i månaden om man äger huset och slipper lån. Men nej 4millar är inte så j**la mycket.
I byn där jag bor lär du lätt kunna inhandla en 22-23 shyssta kåkar för 4,5 mille.
Mmm men sen kan det bero på att efterfrågan förmodligen är negativ där.
March 1, 2001
Inte så klipskt gjort av honom.
Han kunde køpt sig ett hus : 2 milj
En hyfsad biL: 250k
och roat sig før 250 k max (inkl resor, prylar till hemmet osv)
Så hade han haft 2 milj kvar. De skulle han investersat i fonder eller va fan som ger bäst avkastning. Spritt så inte allt riskeras.
Han kunde jobbat kvar på sitt jobb efter tagit tjänstledigt en tid. Med bil och hus betalt är det mkt av nettolönen som blir över.
Han gjorde inga genomtänkta beslut direkt...men men
March 15, 2004
Håller med båda sidor i den här tråden. Det var riktigt idiotiskt att spendera upp alla pengar men det är ju sånt som händer när man får mycket pengar i händerna.
Han borde helt klart ha planerat det bättre och tänkt efter, men han verkar ha ignorerat dom tankarna och nu får han lida för det.
Men jag tycker ändå det är bra att han berättar sin historia så det inte händer andra, även fast han säkert har fått betalt för det.
August 22, 2007
maedhros wrote: Håller med båda sidor i den här tråden. Det var riktigt idiotiskt att spendera upp alla pengar men det är ju sånt som händer när man får mycket pengar i händerna.
Han borde helt klart ha planerat det bättre och tänkt efter, men han verkar ha ignorerat dom tankarna och nu får han lida för det.
Men jag tycker ändå det är bra att han berättar sin historia så det inte händer andra, även fast han säkert har fått betalt för det.
På vilket sätt "hjälper man andra" med denna artikeln? Får folk en chock "Så man kan inte köpa upp alla pengar direkt"
Jag förstår inte? Kan någon berätta åt mig
March 15, 2004
FireCAT wrote: [quote=maedhros]Håller med båda sidor i den här tråden. Det var riktigt idiotiskt att spendera upp alla pengar men det är ju sånt som händer när man får mycket pengar i händerna.
På vilket sätt "hjälper man andra" med denna artikeln? Får folk en chock "Så man kan inte köpa upp alla pengar direkt"
Jag förstår inte? Kan någon berätta åt mig
Avskräckande exempel. Spela inte bingolotto 🙄
August 22, 2007
http://www.gt.se/nyheter/1.836.....-sms-lanen
Oj oj en till som gråter ut i tidningen över sms-lån, poker m.m
Tragiskt är att göra spe av dom som ett eller annat sätt misslyckats och göra sken av att man på något sätt skulle vara en bättre människa själv..
Tragiskt är att missbruka sitt forumkonto så man blir bannad och måste joina under annat nick.
Tragiskt är även att en som blivit bannad på sitt ena nick tillåts spy galla över folk som misslyckats via sitt nya nick.
:cy:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 22, 2007
ilg@dd wrote: Tragiskt är att göra spe av dom som ett eller annat sätt misslyckats och göra sken av att man på något sätt skulle vara en bättre människa själv..
Tragiskt är att missbruka sitt forumkonto så man blir bannad och måste joina under annat nick.
Tragiskt är även att en som blivit bannad på sitt ena nick tillåts spy galla över folk som misslyckats via sitt nya nick.
1: jag är inte bättre på något sätt, men skadeglädje is teh shit.. Skönt med folk där det gått åt helvete och sen gråter dom ut i tidningen..
2: blev jag bannad? Så vitt jag vet så skickade jag pm åt delph1 + skiroy och bad dom ta bort mitt konto.
3: se 2
Sen att du är grinig då du inte lyckats med något i livet förutom en unge.. Och snart är död, ja det är hedersvärt 😀
FireCAT wrote: [quote=ilg@dd]Tragiskt är att göra spe av dom som ett eller annat sätt misslyckats och göra sken av att man på något sätt skulle vara en bättre människa själv..
1: jag är inte bättre på något sätt, men skadeglädje is teh shit.. Skönt med folk där det gått åt h*****e och sen gråter dom ut i tidningen..
2: blev jag bannad? Så vitt jag vet så skickade jag pm åt delph1 + skiroy och bad dom ta bort mitt konto.
3: se 2
Sen att du är grinig då du inte lyckats med något i livet förutom en unge.. Och snart är död, ja det är hedersvärt 😀
2. Jaja, vi säger väl så då.. Kontot finns kvar med "På semester från NH" som titel, sen får var och en som följde dina sista inlägg under det nicket dra sina egna slutsatser.
Jaadu, jag har iaf klippt navelsträngen sedan länge och skött mitt.
Tragiskt är också när folk över 20 år måste flytta hem till Mamma efter att ha upptäckt hur "svårt" det är att leva IRL. Har du fått din mjölkchoklad?
August 22, 2007
ilg@dd wrote:
2. Jaja, vi säger väl så då.. Kontot finns kvar med "På semester från NH" som titel, sen får var och en som följde dina sista inlägg under det nicket dra sina egna slutsatser.
Tragiskt är också när folk över 20 år måste flytta hem till Mamma efter att ha upptäckt hur "svårt" det är att leva. Har du fått din mjölkchoklad?
2: mm
vadå "över 20 och måste flytta hem" haha hör din griniga ton igen.. Jag njuter ialla fall varje dag av mitt liv när jag vet att det finns människor som dig 😀
FireCAT wrote: [quote=ilg@dd]
Tragiskt är också när folk över 20 år måste flytta hem till Mamma efter att ha upptäckt hur "svårt" det är att leva. Har du fått din mjölkchoklad?
2: mm
vadå "över 20 och måste flytta hem" haha hör din griniga ton igen.. Jag njuter ialla fall varje dag av mitt liv när jag vet att det finns människor som dig 😀
Jo, det kan finnas en viss njutning i att det finns folk som klarar sej själv, jag förstår att du ser upp till sådana, om än på ditt eget lite konstiga sätt.
😉
August 22, 2007
Jaha nu är nästa tragiska sate i farten..
http://linkoping.expressen.se/.....s-pa-natet
"Hur kan man se att man har med en bedragare att göra?
- Det är inte säkert att man ser det på annonsen. I vissa fall märker man det, om det redan i annonsen står att inbetalning sker på mitt konto innan varan skickas, då är det ett tydligt varningstecken. Och om personen som vill köpa frågar om postförskott och säljaren säger att det går bra att betala direkt in på kontot, då är det en bedragare."
Haha vilket bullshit det där, större delen av dom som säljer med "endast betalning till bankkonto" är nog seriösa. För att skicka med postförskott så måste man ha ett PG-konto genom Nordea som kostar pengar.
Den där brudan förtjänar nog ett koktstryk, konstigt ingen har gjort något när dom har adressen och allt
😮
August 22, 2007
haha vilket stoltskott till brud..
http://www.expressen.se/noje/i.....komplimang
sen att hon sjöng lika bra som hon såg ut är också gr8!
November 22, 2001
FireCAT wrote: Jaha nu är nästa tragiska sate i farten..
http://linkoping.expressen.se/.....s-pa-natet"Hur kan man se att man har med en bedragare att göra?
- Det är inte säkert att man ser det på annonsen. I vissa fall märker man det, om det redan i annonsen står att inbetalning sker på mitt konto innan varan skickas, då är det ett tydligt varningstecken. Och om personen som vill köpa frågar om postförskott och säljaren säger att det går bra att betala direkt in på kontot, då är det en bedragare."Haha vilket bullshit det där, större delen av dom som säljer med "endast betalning till bankkonto" är nog seriösa. För att skicka med postförskott så måste man ha ett PG-konto genom Nordea som kostar pengar.
Den där brudan förtjänar nog ett koktstryk, konstigt ingen har gjort något när dom har adressen och allt
😮
Något är ju gjort, hon är ju dömd för det.
Troligen är de flesta ärliga med förskottsbetalning, jag har alltid använt det med två undantag (då jag sålt laptops och använt internetgirot) och jag har varken blåst någon eller blivit blåst.
August 22, 2007
http://www.aftonbladet.se/nyhe.....e778199.ab
haha vilket cp, ungefär som om jag skulle köpa en bil och bli av med körkortet..
August 7, 2001
FireCAT wrote: http://www.aftonbladet.se/nyhe.....e778199.ab
haha vilket cp, ungefär som om jag skulle köpa en bil och bli av med körkortet..
Det är mycket som kan hända på 7år...
Så hon är alltså dum i huvudet enligt dig för att hon blev blind och hyrde en tv?
4 Guest(s)