Du kan helt klart bli av med kontraktet om grannarna i föreningen som majoritet anser dej som olämplig.
Kutym är väl att det skall vara något sånär tyst efter 22.00-22.30 i de flesta fall.
Dock kan man testa att gå runt bland grannarna och höra efter om det går bra att ha en lite högljudd fest till framåt 00.00 någon enstaka gång, då har du ju ryggen fri.
Det är väl bara att pejla läget med grannarna och fråga sej själv om dom skulle acceptera det, sen kan du ju också fråga dej själv om du skulle acceptera att någon granne festar högljutt i tid och otid.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 22, 2002
Om du ska festa hårt varje helg så köp dig en villa ist 🙂
Att tänka på vid bostadsrätter som oftast är lägenheter är att ljud sprids väldigt bra i betongväggar.
Att ha någon fest per år där man förvarnat grannarna med en lapp i trappuppgången några dagar i förväg är oftast helt ok. På lappen ska det givetvis stå ett mobilnr som du kan nås på ifall festen stör för mkt.
August 16, 2003
grannen bakom oss hade FF förra helgen, festen pågick dygnet runt i ca 3 dagar, 0400 hörde man trimmad moppe och bråk musik och svordommar "JÄVLA FITTA" osv...
då har det väl gått lite över gränsen, bara det inte upprepas allt för ofta så kan jag väl leva med det.
edit: villaområde
October 22, 2002
Princip alla föreningar har någon form av vaktbolag man kan ringa när man tycker det är för livligt osv.
Ofta tas en ganska dyr avgift ut av vaktbolagen som åker ut på störningar som i vissa fall debiteras den som stört ordningen.
En innehavare i en lgh där min bror bodde uppskattade inte att betala 2x 2300kr samma månad. 😀
May 21, 2002
-d-himself- wrote: okej men brukar de inte finnas i kontrakten att man får ha fest typ 1-2 gånger i månaden på helgen och vara högljudd efter 11-12 typ ?
Skulle inte tro det, finns faktiskt folk som vill sova som arbetar, tänk om alla fick för sig att ha "vilda fester" 2 gånger i månaden.. gå ut förfan istället för att störa människor 👿 👿 👿
August 11, 2001
Det som gäller vid boende i flerbostadshus är att man som boende inte ska vara störande för sina grannar.
Kortfattat och enkelt, sen är det ju bara att låta det sunda förnuftet tala.
Dessutom som boende i flerbostadshus bör man vara medveten om att man har fler människor inpå knuten, och därför ska man kanske inte vänta sig att det alltid är knäpptyst vid en viss tid. Fast detta är bara min egen åsikt. Säkert inget som är reglerat i lag, hehe
October 18, 2006
-d-himself- wrote: okej men brukar de inte finnas i kontrakten att man får ha fest typ 1-2 gånger i månaden på helgen och vara högljudd efter 11-12 typ ?
Aldrig hört talas om, 22.00 är det som gäller och även före 22.00 så skall man visa tillbörlig hänsyn.
Skulle jag ha en granne som hade svinfest 2 ggr i månaden skulle jag strypa den fan.
February 17, 2004
BloodMan wrote:
Skulle inte tro det, finns faktiskt folk som vill sova som arbetar, tänk om alla fick för sig att ha "vilda fester" 2 gånger i månaden.. gå ut förfan istället för att störa människor 👿 👿 👿
Det finns dom som sover och jobbar bort sitt liv....
Tycker absolut du ska ha fest så ofta du kan, dock INTE vardagar. Ha kul i livet när du är ung är mitt råd. De bör ju varna dig innan de tvingar dig att sälja.
Till er andra gnällspikar som sover,pluggar och jobbar bort era liv, knip ****.
July 4, 2004
Jag har en granne som kom o klagade på att min familj & vänner var högljuda vid 23:30 på nyårsafton.. själv spelar hon ljudböcker i 150Db från 1500 - 2100, ibland till 0100..
Själv tycker jag att man kan röjja till 01~02 på fredag & lördag kvällar men på vardagar ska de fan vara tyst!! men sen kan man ju visa hänsyn ifall de skulle vara så att en granne har huvudvärk, ska jobba på helgen lr någe sånt.
Jag sover alltid med öronproppar för att slippa alla jobbiga ljud.. bland annat datorn ^^
January 31, 2004
Dani wrote: [quote=BloodMan] Skulle inte tro det, finns faktiskt folk som vill sova som arbetar, tänk om alla fick för sig att ha "vilda fester" 2 gånger i månaden.. gå ut förfan istället för att störa människor 👿 👿 👿
Det finns dom som sover och jobbar bort sitt liv....
Tycker absolut du ska ha fest så ofta du kan, dock INTE vardagar. Ha kul i livet när du är ung är mitt råd. De bör ju varna dig innan de tvingar dig att sälja.
Till er andra gnällspikar som sover,pluggar och jobbar bort era liv, knip ****.
Självklart skall grabben ha så kul som möjligt, tror ingen annan har ngn synpunkt på det. Dock löd inte rubriken "Skall jag ha så kul i mitt liv som möjlig? Vad tycker du?"
Så svaren baseras på frågan han ställde...
1 Guest(s)