January 8, 2003
Det finns en firma i Lund som gör detta med, hör med dom om det är värt det. http://repsam.jetshop.se/
January 4, 2001
Death On Wings wrote: Om dom ståt i 7 år så har du säkerligen använt dem i något år oxå.
Inte värt att laga högtalare med den åldern under bältet. Du får säkert lika mycket ljud om inte mer för samma peng du får kasta ut på att laga dem.
Äh, snicksnack. Det finns högtalare som är bra mycket äldre än 7 år som står sig enormt bra idag om man renoverar dom.
December 31, 2001
Coore wrote: [quote=Death On Wings]Om dom ståt i 7 år så har du säkerligen använt dem i något år oxå.
Inte värt att laga högtalare med den åldern under bältet. Du får säkert lika mycket ljud om inte mer för samma peng du får kasta ut på att laga dem.
Äh, snicksnack. Det finns högtalare som är bra mycket äldre än 7 år som står sig enormt bra idag om man renoverar dom.
Så du skulle lägga ut reperations pengar på ett par infinity högtalare menar du?
December 24, 2002
Coore wrote: [quote=Death On Wings]Om dom ståt i 7 år så har du säkerligen använt dem i något år oxå.
Absolut.. men kanske inte värt i detta fall.. speciellt eftersom det "bara" är elementen.. Om det hade varit GRYMMA element, måste man ända fixa en bra låda till.. och i detta fall diskanter också.. helt plöstligt kostar det mer än vad det smakar.. Men som du säger.. äldre märkes grejer är ofta bättre än många av dagens...
EDIT: Kika på denna länk, http://www.minhembio.com/Lust/86216/
Har LÄST att man kan försöka suga ut konen med dammsugare.. doch på egen risk..
December 11, 2002
Jupp jupp, mina gamla JBL studio monitors är säkert 25år gamla men dom spelar minst lika bra som mina MA GS20. Baskonan sprack likadant men jag beställde glatt nya(dock svindyrt(typ dyrt som ett part bättre högtalare idag)) och nu spelar som fint som fisken igen. Vet inte vad det är för högtalare som det är frågan om just nu dock x)
January 4, 2001
Death On Wings wrote: [quote=Coore][quote=Death On Wings]Om dom ståt i 7 år så har du säkerligen använt dem i något år oxå.
Så du skulle lägga ut reperations pengar på ett par infinity högtalare menar du?
Absolut inte. Men vad du sa var att högtalare som är så gamla inte är värda att laga. Jag trodde du menade rent generellt.
December 31, 2001
Coore wrote: [quote=Death On Wings][quote=Coore][quote=Death On Wings]Om dom ståt i 7 år så har du säkerligen använt dem i något år oxå.
Absolut inte. Men vad du sa var att högtalare som är så gamla inte är värda att laga. Jag trodde du menade rent generellt.
Var nog lite dumt formulerat från min sida.
Har man dyra grejjer så kan det kanske vara lönt beroende på kostnaden av reperationen men inte på de trådskaparen ber om råd om 🙂
1 Guest(s)