September 16, 2007
Min bror köpte en mobil igår som inte fungerade DOA (död vid ankomst) idag går han tillbaka till affären där dom hävdar att mobilen är vattenskadad(!)
Det han i affären gjorde var att ta upp batteriet och kolla på stiften eller liknande och efter en stund säga "Mobilen är vattenskadad, den här går inte på garantin"
Fråga 1: går det att se om en mobil är vattenskadad.
Fråga 2: om ja, hur?
Fråga 3: hur kan en ny mobil i så fall vara vattenskadad?
January 22, 2006
Vaddå, köpte du eller vem d nu var en mobil, kom hem packade upp den och den var död? Då är d ju självklart att du ska få en ny.
Dra dit å ligg på som f*n. Är ju bara att säga att det lika gärna kan vara försäljaren som har spolat vatten på den innan han sålden den, eftersom att den var trasig när du packade upp den så kan det ju omöjligt vara du.
Det är SOLKLART att du ska ha en ny mobil.
July 30, 2005
Kanske det här programmet skulle hjälpa dig.
Sony Ericsson Water Damage Information (Application)
http://www.unlock.no/modules.p.....038;lid=45
September 16, 2007
joka_90 wrote: Kanske det här programmet skulle hjälpa dig.
Sony Ericsson Water Damage Information (Application)
http://www.unlock.no/modules.p.....038;lid=45
Fungerar den på en Motorola måntro?
February 12, 2002
Annars brukar jag gilla att vara säker, tror jag att jag råkat riva sönder något genom att tex stöta in det i något annat så brukar jag bryta lite i det och se om det knakar. Går det sönder så så är det sönder.
Går ju alltid se, funkar den innan. Funkar den efter att du badat med den i en timma? Isf så är den nog vattenskadad.
September 16, 2007
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Annars brukar jag gilla att vara säker, tror jag att jag råkat riva sönder något genom att tex stöta in det i något annat så brukar jag bryta lite i det och se om det knakar. Går det sönder så så är det sönder.
Går ju alltid se, funkar den innan. Funkar den efter att du badat med den i en timma? Isf så är den nog vattenskadad.
Du har börjat inläggshora nu märker jag.. Trevligt 😀
January 2, 2004
Jag jobbar inom den här branschen och jag kan säga direkt att om den var sån direkt när du fått den (när du tog ut den ur lådan och skulle starta den) så är det inget o prata om. Då ska den bytas ut (DOA). Se dock till att det är inom 7 dagar (det är 7 dagar hos oss iaf, EXPERT) annars så gäller inte doa.
September 16, 2007
kithiva wrote: Jag jobbar inom den här branschen och jag kan säga direkt att om den var sån direkt när du fått den (när du tog ut den ur lådan och skulle starta den) så är det inget o prata om. Då ska den bytas ut (DOA). Se dock till att det är inom 7 dagar (det är 7 dagar hos oss iaf, EXPERT) annars så gäller inte doa.
Jo men i teorin ska det vara så, men praktik är något annat. Hur som helst så löste sig skiten, då chefen kände morsan/och tvärtom.. Bror min fick även ett 500:- refillkort "som plåster på såren" 🙂 så det var riktigt nice.
January 2, 2004
engine52 wrote: [quote=kithiva]Jag jobbar inom den här branschen och jag kan säga direkt att om den var sån direkt när du fått den (när du tog ut den ur lådan och skulle starta den) så är det inget o prata om. Då ska den bytas ut (DOA). Se dock till att det är inom 7 dagar (det är 7 dagar hos oss iaf, EXPERT) annars så gäller inte doa.
Jo men i teorin ska det vara så, men praktik är något annat. Hur som helst så löste sig skiten, då chefen kände morsan/och tvärtom.. Bror min fick även ett 500:- refillkort "som plåster på såren" 🙂 så det var riktigt nice.
Klart att det fungerar i både teori o praktik 😕
Annars hade inte DOA funnits :-p
En produkt som är sönder från fabrik ska bytas ut direkt.
Tur det löste sig iaf.
2 Guest(s)