December 15, 2003
Death On Wings wrote: [quote=HerrPutte]Går du i skolan fortfarande? Då har din mor försörjningsplikt för dig, dvs hon äger dig. Först när du arbetar och betalar hem till hushållet då lever ni tillsammans och kan båda två ta ansvar för hemmet och båda två bestämmer vart skåpet ska stå.
Ergo: Betalar du hem så är du envuxen person som tex kan tatuera in hakkors i pannan hur mycket du vill. Går du i skolan så morsan betalar mjölken till dig så är du ett barn fortfarande och kanske får leka med gnuggisar istället för riktiga tatueringar om mamma tillåter det.
Nej det stämmer inte är han 18 så ansvarar han för sig själv hon har inte längre ansvar för honom eftersom han är sin egen målsman.
Kanske dock om han inte gått ur högstadiet.
Sorry, det är han faktiskt inte, hon kan hårddra det i domstol utan problem då hon försörjer honom, utan problem så får hon kasta ut honom och då får det sociala placera honom i en fosterfamilj eller nåt hem tills han är färdig med sin utbildning....
December 15, 2003
Nänä, men frågan var ju vad hon kunde, så länge som man inte står på egna ben så är man tekniskt sett ett barn. Det är därför jag rekommenderar folk alltid att flytta hemmifrån så fort som möjligt, skaffa ett kvällsjobb med städning etc så man kan betala hem om man fortfarande går i skolan ger enormt höga vuxenpoäng, det räcker med en 1000-2000 spänn i månaden så kan inte mor och far hunsa med en längre. Inga problem att ta hem flickor, inga problem att "boka in " en helkkväll med grabbarna i vardagsrummet etc.
September 28, 2003
HerrPutte wrote: [quote=Death On Wings][quote=HerrPutte]Går du i skolan fortfarande? Då har din mor försörjningsplikt för dig, dvs hon äger dig. Först när du arbetar och betalar hem till hushållet då lever ni tillsammans och kan båda två ta ansvar för hemmet och båda två bestämmer vart skåpet ska stå.
Ergo: Betalar du hem så är du envuxen person som tex kan tatuera in hakkors i pannan hur mycket du vill. Går du i skolan så morsan betalar mjölken till dig så är du ett barn fortfarande och kanske får leka med gnuggisar istället för riktiga tatueringar om mamma tillåter det.
Nej det stämmer inte är han 18 så ansvarar han för sig själv hon har inte längre ansvar för honom eftersom han är sin egen målsman.
Kanske dock om han inte gått ur högstadiet.
Sorry, det är han faktiskt inte, hon kan hårddra det i domstol utan problem då hon försörjer honom, utan problem så får hon kasta ut honom och då får det sociala placera honom i en fosterfamilj eller nåt hem tills han är färdig med sin utbildning....
där har du väldigt fel, han är 18 och myndig. Därför har ingen rätt till fosterfamilj när han kan ta hand om sej själv, hade han gått i grundskolan/varit efterbliven, så hade han haft det. Ja jag vet att det är otydligt men jag känner folk som blivit utkastade vid arton års ålder de får lägenhet och mat utav socialen+csn bidrag men det är ingen lyxmat vill jag lova så satsa på att stanna hemma om du kan det
March 3, 2004
March 5, 2002
Death On Wings wrote: [quote=klaus][quote=mikael_st]Hmm..
jag tatuerade mig i februari på överarmen (frågade mamma om lov först) eftersom jag är en snäll kille. hehe.
Och så blev jag 18 i förrgår.. skönt skönt.
har funderat länge på att göra en till tatuering på underarmen, så sa det till morsan igår och hon fick flipp !! OM DU GÖR EN TILL SÅ BOR DU INTE HÄR MERA. BARA SÅ ATT DU VET:
hmm vad ska man göra ?? 🙄
Vad är din Problem,vill du göra vad du vill-flitta och stå på egenda Ben.
...so long...
Kan någon överrsätta det åt mig ?
Du förstod, läs hans signatur.
June 17, 2002
oxiswoofer wrote: har för mig att föräldrarna inte kan slänga ut barnen förens dom e 20...dom har tyhp ingen chans att klara sig ensamma innan eller liknande1
Nja.. Fram till man e 21 får dom inte kicka... eller tills man har slutet gymnasiet efter 21 så att säga.. om man e dålig o går om masser...
June 22, 2004
Går utmärkt att slänga ut sina barn betydligt före 18 år, man går till soc och säger "jag vill inte ta hand om mina barn".
Det stämmer att teoretiskt har de försörjningsbörda så länge man går i skolan, dock är det ingen förälder i detta land som någonsin blivit dömd för att slängt ut sina barn.
Och ja, det förekommer ofta i detta land, och tro inte att soc bryr sig om barnens bästa utan det är fortfarande föräldrarna som bestämmer allt trots att de slängt ut sina barn.
October 23, 2002
Super Svensson skrev:
"1000-2000 spänn i månaden för mat, sprit och boende ?! Låter väldigt billigt i mina öron .."
Skojar du? Jag betalar 3500,- i månaden för mat + hyra, TV, dagstidning, hemförsäkring etc. Ev. öl, vin eller sprit betalar jag själv, har morsan aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Ett tips till dig mikael_st: Vänta med ev. fler tatueringar till du flyttat hemifrån 😉
February 15, 2003
Isaku wrote: Super Svensson skrev:
"1000-2000 spänn i månaden för mat, sprit och boende ?! Låter väldigt billigt i mina öron .."
Skojar du? Jag betalar 3500,- i månaden för mat + hyra, TV, dagstidning, hemförsäkring etc. Ev. öl, vin eller sprit betalar jag själv, har morsan aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Ett tips till dig mikael_st: Vänta med ev. fler tatueringar till du flyttat hemifrån 😉
Ja, och du bor i Örebro också, kan inte tänka mig att det är så dyrt att bo där ? Inte i jämförelse med Stockholm iaf.
October 23, 2002
January 14, 2002
efter allt skit som min farsa har utsatt mig och min morsa för så har just detta med att han ska slänga ut mig kommit upp (han har slängt ut morsan efter skillsmässa med mera) men mig får han inte slänga ut pga att han är försörningspliktig tills jag slutat gymnasiet (vilket jag gör då jag fyller 21). och dethär är vad både morsans och farsans advokat har sagt så det är vad jag tror är riktigt...
1 Guest(s)