November 16, 2002
Jag minns inte säkert men denna fråga kom upp under min skyddsvakts utbildning under juridik passen
tror inte hon kan kasta ut dig med stöd av någon lag eftersom du bor där så har du med BrB kap24 rätt att kasta ut vem somhelst som inte bor där lr för tillfället bor där med növärnslagen (se 4.) o då frågade en snubbe om hans mor kunde kasta ut honom o det svar vi fick var nej eftersom du bor där lika mkt som henne men men sen kan det säkert gå vidare till rättegång osv men jag har svårt att tro att din mor skulle göra det för att du e lite olydig och tatuerar dig, skulle mest tro att det är ett tomt hot
"24 kap. Om allmänna grunder för ansvarsfrihet
1 § En gärning som någon begår i nödvärn utgör brott endast om den med hänsyn till angreppets beskaffenhet, det angripnas betydelse och omständigheterna i övrigt är uppenbart oförsvarlig.
Rätt till nödvärn föreligger mot
1. ett påbörjat eller överhängande brottsligt angrepp på person eller egendom,
2. den som med våld eller hot om våld eller på annat sätt hindrar att egendom återtas på bar gärning,
3. den som olovligen trängt in i eller försöker tränga in i rum, hus, gård eller fartyg, eller
4. den som vägrar att lämna en bostad efter tillsägelse. Lag (1994:458). "
November 16, 2002
Har hört att det ska gå o tatuera sig med färger som syns i UV-ljus men jag vet inte med självlysande o sen kanske det inte e så jätte hälsosamt att pumpa in en massa fosfor i huden..o vad som hör till mitt hörande av detta är oxå att det är otillåtet i sverige men vad vet jag
March 21, 2003
AMD_RULEZ wrote: Jag ska tatuera en sån som Aaron Lewis har på vänsterarmen, alltså tjock tribal hela vägen från axeln till handleden... Skitsnyggt...
Ja ska skriva "FISK" på armen varje dag hela sommaren och sola mkt (1 .2. 3 många timmar)...
[Oviktig idiot ide]Tatueringar är för latmaskar .... Jag har en fläck på ryggen som aldrig kommer gå bort för jag har inget pigment(på fläcken) och doktorn sa att om jag river upp den så skulle den sprida sig så om jag gör det(River mönster) kan jag göra ett mönster lr nått gör nog rätt ont men efter ett par år har jag en vit scartatu på ryggen.. as UFF[/Oviktig idiot ide]
February 12, 2003
Farbror wrote: [Oviktig idiot ide]Tatueringar är för latmaskar .... Jag har en fläck på ryggen som aldrig kommer gå bort för jag har inget pigment(på fläcken) och doktorn sa att om jag river upp den så skulle den sprida sig så om jag gör det(River mönster) kan jag göra ett mönster lr nått gör nog rätt ont men efter ett par år har jag en vit scartatu på ryggen.. as UFF[/Oviktig idiot ide]
Min syslöjdslärare har det problemet över hela armen...:(
January 5, 2002
AMD_RULEZ wrote: Jag ska tatuera en sån som Aaron Lewis har på vänsterarmen, alltså tjock tribal hela vägen från axeln till handleden... Skitsnyggt...
Har du sett Romper Stomper? Russel Crowe har en ganska tuff tatuering över hela armen, som ett skelett typ.
OnTopic: Som sagt, tatueringar må vara tuffa, men lyssna på morsan och vänta med tatueringen tills du växt upp och lärt dig att lyssna på morsan utan att man ska behöva säga det till dig 🙂
3 Guest(s)