January 12, 2004
hur kommer det sig att dom som stödjer AFA´s kamp mot tex nynazism säger att alla människor är lika mycket värda, att alla människor ska ha samma rättigheter och möjligheter, för att i nästa sekund med våld och trakasserier hoppa på dessa vilsna nynazister?
Är inte det en smula motsägelsefullt?
Jag vill passa på att klargöra att jag inte gillar varken AFA eller nynazister, dom är olika sidor av samma mynt enligt min ringa mening...
May 17, 2004
:)R
så går det alltikd till när någon påstår att någon som påstår att någon är mindrevärd är mindrevärd.
speciellt om båda påstår att den som är mindrevärd måste bekämpas med våld, kanske för att försvara något, sig själv eller andra.
jag tycker att båda är barnsliga töntar efter mina egna erfarenheter med de båda 🙂
May 1, 2005
obelix wrote: hur kommer det sig att...
För att människor alltid varit dåliga på att förstå vad ett filosofiskt ställningstagande innebär. Det ligger i människans natur att leva efter "ändamålen helgar medlen" och (o)medvetet frångå sina principer för vad de tror är för allas bästa. Kristendomen och korstågen är väl det mest tydliga exemplet i historien.
Och de som verkligen lyckas leva som de lär märker man inte av.
"Det är synd om människorna..."
June 18, 2001
dreamweaver wrote: [quote=obelix]hur kommer det sig att...
För att människor alltid varit dåliga på att förstå vad ett filosofiskt ställningstagande innebär. Det ligger i människans natur att leva efter "ändamålen helgar medlen" och (o)medvetet frångå sina principer för vad de tror är för allas bästa. Kristendomen och korstågen är väl det mest tydliga exemplet i historien.
Nej, jag tycker "kriget mot terrorismen" är tydligare. Det ligger ju närmare i tiden.
May 1, 2005
Jerry wrote: [quote=dreamweaver][quote=obelix]hur kommer det sig att...
Nej, jag tycker "kriget mot terrorismen" är tydligare. Det ligger ju närmare i tiden.
Oavsett vad som är tydligast, så är det ett utmärkt exempel på att historien upprepar sig.
Fotbollshuliganer, AFA, Djurens befrielse front, Militanta veganer och annat patrask..
Samma mentalitet och inställning, dom söker bara ursäkter för att slåss och leva rövare. Samma sort som alltid ska slåss på krogen också.
Same shit, different names.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 3, 2001
Kan tänka mig att mentaliteten för just AFA och andra dylika är att alla är lika värda så länge dom också tycker att alla andra är lika värda. Dom anser att man kan inte kämpa mot någon på demokratiska sätt om dom inte vill ha demokrati till att börja med. Problemet är väl att demokrati egentligen också skall tillåta tänkande som inte tillåter demokrati så man kommer in i en liten loophole, som tyvärr alla dessa lågpannade faller i. Dom ser det som ett berättigande till våld, och därmed hamnar dom på samma nivå som det dom bekämpar 😛
Samma gäller väl för "djurens befrielsefront och militanta veganer och annat patrask" egentligen 😉
October 17, 2004
Afa borde byta namn till FAMO
Fascistisk aktion mot oliktänkande.
För det är ju det dom gör, använder våld och försöker trycka ner oliktänkande.
Iofs så ska ju mitt imperie styras rejält facistiskt. Men jag är ju smart och har bra åsikter. något som AFA snubbarna verkar sakna
September 3, 2001
dupa666 wrote:
(...)
Iofs så ska ju mitt imperie styras rejält facistiskt. Men jag är ju smart och har bra åsikter. något som AFA snubbarna verkar sakna
tänkte först fnittra lite men så kom jag på den där snubben som tagit hand om Dubai... är inte han lite diktatorisk? Aja men jag tar en sån diktator anytime så varsågod ^^
May 15, 2005
Afa och liknande grupper på den nazistiska sidan (svenska motsåndsrörelsen te.x.) är i princip samma sak. Båda grupperna har hittat en fiende de vill besegra och båda gruppernas vilsna meddlemmar läser gruppernas extremt partiska tidskrifter och sidor. Sorgligt:(
Exempel nedan:
http://www.antifa.se
http://www.info14.com
1 Guest(s)