January 12, 2004
Joni^ wrote: oh skulle vara intressant att höra hur du upplever din tinitus.. hur fick du fram att det låter så?
har själv tinitus så det skulle vara intressant att visa folk hur det låter i mina öron!
Pedagogiska hörselvården hjälpte mig, jag hade det på band, men jag har tappat bort bandet.
Jag fick sitta och pilla på en ljudgenerator eller vad det nu hette, tills jag kom fram till hur det låter.
Kolla med sjukhuset där du bor, dom håller till där.
January 12, 2004
Mind wrote: lite intresant detdär, när du satt och leta hur märktes det ?
blir det tyst vid just dom frekvenserna eller vad ?
Först höll jag på att ramla ur stolen, hela rummet vändes upp och ner när ljudet "fasade" in så det blev lika.
btw, du har väl en tyst dator så du inte anstränger öronen i onödan ?
mitt brus gick ner rätt kraftigt när jag byggde vattenkylningen.
Nope, har en bullrig gammal sak, men jag ska byta ut fläktarna nu.
February 12, 2003
Mind wrote: lite intresant detdär, när du satt och leta hur märktes det ?
blir det tyst vid just dom frekvenserna eller vad ?btw, du har väl en tyst dator så du inte anstränger öronen i onödan ?
mitt brus gick ner rätt kraftigt när jag byggde vattenkylningen.
Har inte tänkt på det där så värst mycket, tänkte snarare "jag drar på med ett par deltor, så man inte hör skiten"...:P
Sen att jag för det mesta har mina högtalare på fullt spjäll kanske inte hjälper det heller?
December 15, 2003
obelix wrote: Ton: 7,0kHz ca 30dB
Brus: 4,0 - 8,1 kHz ca 40dBSkulle bli evigt tacksam i sånt fall.
Om ni undrar vad det är så är det så min Tinnitus låter, och om man har det som en inspelning och lyssnar på det i rätt volym, så kan det hjälpa när det är som värst.
Obelix: på hörselvården så kan du få tilldelat dig en slags hörapparat (gratis) som skickar ut motljudet mot tinnitus. Har en arbetskamrat som lidit i flera år av det så han har varit tvungen att ha stereon igång när han skall sova med påföljd att det tom blivit skilsmässa. Efter han fick apparaten så kunde han sova normalt igen. Gå du till hörselvården och rekvirera en sån apparat. Få tillbaka lite av vad du betalat i skatt.
January 12, 2004
Akatosh wrote: [quote=obelix]Ton: 7,0kHz ca 30dB
Brus: 4,0 - 8,1 kHz ca 40dBSkulle bli evigt tacksam i sånt fall.
Om ni undrar vad det är så är det så min Tinnitus låter, och om man har det som en inspelning och lyssnar på det i rätt volym, så kan det hjälpa när det är som värst.
Obelix: på hörselvården så kan du få tilldelat dig en slags hörapparat (gratis) som skickar ut motljudet mot tinnitus. Har en arbetskamrat som lidit i flera år av det så han har varit tvungen att ha stereon igång när han skall sova med påföljd att det tom blivit skilsmässa. Efter han fick apparaten så kunde han sova normalt igen. Gå du till hörselvården och rekvirera en sån apparat. Få tillbaka lite av vad du betalat i skatt.
Har provat, det funkade inte, det blev bara värre.
Jag vill ha detta på dataorn så jag kan visa vissa kvickhuvuden som säger att det bara är att bita ihop, att det inte är farligt.
January 19, 2003
Ett vanligt ljudredigeringsprogram t.ex Adobe audition har ju inbyggd tongenerator.
Finns även i gratisprogrammet audacity http://audacity.sourceforge.net/
August 11, 2002
http://www.german.youth.hear-i.....8;area=531
där finns två klipp längst ner med ett liknande ljud i.
1 Guest(s)