July 18, 2001
provade audacity nu, hör inte tonen på 17500hz pga min tinnitus... :/
February 16, 2004
whoracle wrote: provade audacity nu, hör inte tonen på 17500hz pga min tinnitus... :/
Beror kanske inte direkt på tinnitus.
Svårt att höra så högt med mänskligt öra och svårt att återge den i högtalere.
June 5, 2004
Pojo wrote: [quote=whoracle]provade audacity nu, hör inte tonen på 17500hz pga min tinnitus... :/
Testa på en hund vettja, så kan man om inte annat kolla om hunden har tinitus.
February 16, 2004
azN- wrote: [quote=Pojo][quote=whoracle]provade audacity nu, hör inte tonen på 17500hz pga min tinnitus... :/
Testa på en hund vettja, så kan man om inte annat kolla om hunden har tinitus.
17,5 KHz kanske man inte hör men det behöver inte bero på tinnitus utan snarare hörseln det är en väldigt hög frekvens ljudmässigt sätt.
July 18, 2001
jag har tinnitus och det tjuter ungefär i den frekvensen. Jag provade lite här på datorn (laptop, så ljudet är inge vidare) och syrran tyckte att ljudet var väldigt störande medans jag inte hörde det alls. fick höja volymern i bott för att höra tjutet, och det är väldigt högt! brukar köra winamp på 50% och windowsljudet på 10-20% annars...
February 16, 2004
whoracle wrote: jag har tinnitus och det tjuter ungefär i den frekvensen. Jag provade lite här på datorn (laptop, så ljudet är inge vidare) och syrran tyckte att ljudet var väldigt störande medans jag inte hörde det alls. fick höja volymern i bott för att höra tjutet, och det är väldigt högt! brukar köra winamp på 50% och windowsljudet på 10-20% annars...
jo men den höga frekvensen har inget speciellt med tinnitus att göra utan många personer som inte hör så bra vid de högsta frekvenserna.
1 Guest(s)