July 14, 2003
Tjenare allihopa!
Det är såhär att idag satt vi och diskutera lite om man kan dö av att enbart stoppa en snus under armhålan, i röven eller i slidan. :bgrin:
En av tjejerna hävdade bestämt att eftersom man har så mycket ytliga blodkärl i slidan så skulle man få i sig så mycket nikotin så man skulle dö ungefär. Samma sak gällde armhålan och röven tydligen. Hon sa också att om man blöter en tampong med sprit och stoppar upp den i röven så skulle man dö av alkoholförgiftning.
Alla dom här sakerna har jag hört massa gånger förut men ligger det nån sanning i det eller är det bara skrönor? 🙂
Jag googlade men jag hittar inget bra, så nu får ni berätta för mig hur det ligger till, och ni får gärna hänvisa till källor 🙂
*edit*
Tycker mig kunna utläsa av svaren att 1 snus inte är tillräcklig för att döda, även om man så skulle stoppa den rakt in i kroppspulsådern 🙂
Däremot skulle jag vilja veta hur det ligger till med alkoholen också 🙂
February 10, 2004
hahaha... dö tror jag inte att man skulle göra.. men man lär ju få en jävla kick/fylla iaf 😀
Vet att ett par polare provade tampngen under armhålan engång med sprit i.. dom blev lite fulla men inte mera än så.. sen beror det vel självklart på hur länge.. jag menar går du omkring med in tanpong indrängt i sprit i 12 timmar så 😛
har själv provat (när man var typ 13-14), att hällsa sprit på snusen å dra upp underläppen men det hände inte så mkt mera än att det rann som fan 😀
ja thats my experiens 😛
November 27, 2003
optimuz wrote: [quote=Delph1]Visst kan du dö om du gör det.
Pga vad, nikotinet? Och har du någon källa till det? Inte för att jag inte tror på dig, men då finns det inga tvivel på att det inte kan hända!
Nikotinet ja 😉
En överdos av nikotin skulle slå ut de nikotinerga receptorerna i nervsystemet > Kroppen kan inte skicka signaler till muskulatur i t.ex. hjärtat.
//Andreas
April 10, 2003
Delph1 wrote: [quote=optimuz][quote=Delph1]Visst kan du dö om du gör det.
Pga vad, nikotinet? Och har du någon källa till det? Inte för att jag inte tror på dig, men då finns det inga tvivel på att det inte kan hända!
Nikotinet ja 😉
En överdos av nikotin skulle slå ut de nikotinerga receptorerna i nervsystemet > Kroppen kan inte skicka signaler till muskulatur i t.ex. hjärtat.
//Andreas
Nikotin är väll för övrigt ett av dom giftigaste ämnena i värden?
July 27, 2002
Tyrfing wrote: [quote=Delph1][quote=optimuz][quote=Delph1]Visst kan du dö om du gör det.
Nikotinet ja 😉
//Andreas
Jag skulle säga att det är snabbt som satan iaf.
På 10 sekunder händer: höjt blodtryck, hjärtat slår fortare, blodet blir tjockare, ådrorna drar ihop sig, hudtemperaturen minskar, andningen ökar, nerverna sänder mer signaler.
November 27, 2003
Tyrfing wrote: [quote=Delph1][quote=optimuz][quote=Delph1]Visst kan du dö om du gör det.
Nikotinet ja 😉
//Andreas
Det krävs ovanligt lite av det för att man ska dö jämfört med andra gifter ja. 🙂
//Andreas
November 26, 2002
optimuz wrote: [quote=Delph1] Det krävs ovanligt lite av det för att man ska dö jämfört med andra gifter ja. 🙂
//Andreas
Innebär det att du tror att man skulle kunna dö av att stoppa upp en snus i slidan och ha den där i, låt säga, 20 minuter?
Delph1 wrote: [quote=Starscream]Bror på mängd, skulle jag tro 🙂
Absolut, det skulle krävas en enorm mängd.
//Andreas
1 Guest(s)