October 7, 2003
Ehm, jag tror jag inte heller håller med dehman (What else is new? :P). Jag tror det brukar vara 4st/timme dvs en serie på 1 timme avbryts för reklam 3 gånger och den fjärde är mellan slutet och nästa program.
Edit: Ja reklamen är mycket lång, se bara på Friends som har en effektiv speltid på ~22 minuter men en halvtimmes sändningstid dvs att det går 8 minuter till reklam fördelat 2 dvs 4 minuter.
Ett OC-avsnitt är ~43-44 minuter och har en timmes sändningstid och där går alltså ungefär 16 minuter till reklam fördelat på 3 dvs lite över 5 minuter / tilfälle.
Så reklamen är absolut ett störande moment. Mellan varje program så skulle det inte göra mig nått om det var reklam för att hämta nått att äta etc, men när de avrbyter mitt i program / film blir jag irriterad, speciellt på TV4 där de bryter för nyheter i ungefär 15 minuter.
Sen så lägger dem alltid reklamen som gäller sin egna kanal (dvs, för en annan serie etc sist bara för att det är mest folk som ser det då för då har de hunnit hämta kaffe och satt sig igen). Så mindre reklam blir det nog itne, snarae längre och oftare. 🙁
March 10, 2002
Kr4Ntz wrote: Ehm, jag tror jag inte heller håller med dehman (What else is new? :P). Jag tror det brukar vara 4st/timme dvs en serie på 1 timme avbryts för reklam 3 gånger och den fjärde är mellan slutet och nästa program.
Edit: Ja reklamen är mycket lång, se bara på Friends som har en effektiv speltid på ~22 minuter men en halvtimmes sändningstid dvs att det går 8 minuter till reklam fördelat 2 dvs 4 minuter.
Ett OC-avsnitt är ~43-44 minuter och har en timmes sändningstid och där går alltså ungefär 16 minuter till reklam fördelat på 3 dvs lite över 5 minuter / tilfälle.
Så reklamen är absolut ett störande moment. Mellan varje program så skulle det inte göra mig nått om det var reklam för att hämta nått att äta etc, men när de avrbyter mitt i program / film blir jag irriterad, speciellt på TV4 där de bryter för nyheter i ungefär 15 minuter.
Sen så lägger dem alltid reklamen som gäller sin egna kanal (dvs, för en annan serie etc sist bara för att det är mest folk som ser det då för då har de hunnit hämta kaffe och satt sig igen). Så mindre reklam blir det nog itne, snarae längre och oftare. 🙁
Där är en reklampaus mitt i friends som kommer runt 18:40-18:45 (Det sänds 18:30) Sen kommer det en reklampaus till runt 18:55 det räknar jag inte som i programmet, det är efter programmet är slut iväntan på nästa.
Samma för OC Första reklamen någon gång runt 21:15-21:20, andra runt 21:35-21:40 den tredje som ni pratar om som kommer efter programmets slut kommer 21:55. Om man ska tänka som ni gör så var det 4 reklampauser i Las Vegas idag.
October 7, 2003
Ja, som jag skrev så är det 4/timme varav den sista (i ett timmesprogram) sker i slutet och programmet avrbyts för reklam endast tre gånger.
Samma sak gäller Friends som är en halvtimme där programmet avbryts endast en gång. Men det är fortfarande 4/timme.
Jag räknar med den sista bara för att den ingår i sändningstiden eftersom ett program alltid börjat på utsatt tid och man måste då räkna med reklamen efter i sändningstiden för det tidigare programmet. Så som jag sa så är det två rekamavbrott under sändningstiden för ett halvtimmesprogram men programmet avbryts endast en gång.
March 10, 2002
Kr4Ntz wrote: Ja, som jag skrev så är det 4/timme varav den sista (i ett timmesprogram) sker i slutet och programmet avrbyts för reklam endast tre gånger.
Samma sak gäller Friends som är en halvtimme där programmet avbryts endast en gång. Men det är fortfarande 4/timme.Jag räknar med den sista bara för att den ingår i sändningstiden eftersom ett program alltid börjat på utsatt tid och man måste då räkna med reklamen efter i sändningstiden för det tidigare programmet. Så som jag sa så är det två rekamavbrott under sändningstiden för ett halvtimmesprogram men programmet avbryts endast en gång.
Det är tre reklampauser / timme :arg: skriv ut ungefär vilka tider du menar att det är reklampaus så kanske jag förstår hur du tänker.
October 7, 2003
Okej tänk såhär där I är våran reklamräknare:
Kl är 18:00 Friends börjar. Detta avsnitt bryts någonstans i mitten av en reklam (i++) och sen fortsätter det igen tills det tar slut. Mellan detta friends-avsnitt och kommande program är det reklam igen (i++).
Sen är det dags för nästa 30-minutersprogram att börja (vilket det nu är) och det börjar och bryts också det på mitten med reklam (i++), Sedan börjar det igen och håller på tills det är slut strax innan kl är 19:00 och det då innan nästa program tar vid, en ny reklam (i++).
En räkning av hur många reklamer vi nu fått på en timmes sändningstid är 4st. Men som jag sagt några gånger förut så bryts inte ett entimmesprogram 4 gånger utan 3 då sista reklamen för den sändningstimmen sker efter programmets slut.
March 10, 2002
Kr4Ntz wrote: Okej tänk såhär där I är våran reklamräknare:
Kl är 18:00 Friends börjar. Detta avsnitt bryts någonstans i mitten av en reklam (i++) och sen fortsätter det igen tills det tar slut. Mellan detta friends-avsnitt och kommande program är det reklam igen (i++).
Sen är det dags för nästa 30-minutersprogram att börja (vilket det nu är) och det börjar och bryts också det på mitten med reklam (i++), Sedan börjar det igen och håller på tills det är slut strax innan kl är 19:00 och det då innan nästa program tar vid, en ny reklam (i++).
En räkning av hur många reklamer vi nu fått på en timmes sändningstid är 4st. Men som jag sagt några gånger förut så bryts inte ett entimmesprogram 4 gånger utan 3 då sista reklamen för den sändningstimmen sker efter programmets slut.
Ja men det är det jag menade från början, så som du resonerar så blev det 4 reklampauser i Las Vegas. :tre:
2 Guest(s)