September 11, 2002
Har polisanmält de två personer som kom hem till mig och som tråden handlar om, men jag är fortfarande intresserad av att veta om någon annan har hört talas om "Respons undersökningar" som de båda männen pratade om? Finns det några såna undersökningar som har hållits årligen sedan 60 år tillbaka, eller är det bluff som jag misstänkte?
Om det finns såna undersökningar som har hållit på i över 60 år så borde ju någon annan på forumet blivit utfrågad ...
Intressant att få veta om det finns eller inte 🙂
Fick just besök av två medelålders män som luktade rök. De påstod att de ville göra en marknadsundersökning där jag skulle svara på frågor i 5 minuter, och insisterade väldigt på att få komma in. En bunt med visitkortsstora papper hade de med sig.
De ställde också frågor i stil med "Är det någon annan som bor här?" "Är hon hemma nu?" och liknande.
Trots att jag frågade flera gånger svarade de aldrig på exakt vad det var det rörde sig om. De sa att de gjorde en marknadsundersökning som kallades Respons, att denna undersökning har hållits årligen sen runt 1945, att det handlar om 5 minuters intervjuer med människor i åldern 23-30 år (eller något sånt), och att de går omkring och knackar dörr här i området.
Men efter att jag sa ifrån till dem så gick de och ringde på hos grannarna som är över 30 år gamla...
Hela situationen upplevde jag som lite skum...men det skulle lika gärna kunna vara helt sjyssta människor som verkligen skulle göra en undersökning!
Frågan är nu därför om någon annan här har hört talas om eller medverkat i en undersökning som sker genom dörrknackning hos personer ~23-30 år gamla i kombination med namnet "Respons"?
Själv lyckades jag inte hitta något relevant genom googlesökningar.
September 11, 2002
ruf an wrote: Det enda respons jag kommer på är: Respons schampo med nektar, men det känns ju inte så relevant här eftersom de luktade rök 😀
Nä det kanske inte är helt relevant 🙂
Skrev inte det förut, men jag tyckte en av dem luktade alkohol även om jag inte var säker. Det var det som fick bägaren att rinna över och gjorde mig riktigt misstänksam... närmaste grannarna var inte hemma när de gick omkring så det finns egentligen ingen att varna. Håller koll nu ut genom fönstret så att ingen börjar langa ut elektronik genom nåt fönster på nedervåningen där grannarna bor 😕
September 11, 2002
GroundX wrote: Låter ruskigt det där, bra att du sjorde en polisanmälan fatän dom inte lär bry sig speciellt mkt
Nä det är ju inte så att polisen skickar ut en patrull på studs direkt 🙂
Men det som hon polismannen sa när jag pratade med henne är att det kan vara värdefullt med såna här tips inför framtiden. Om det sker något i området i framtiden som kan kopplas på något sätt till mitt tips så blir det ju plötsligt väldigt värdefullt. Så även om inte polisen gör något nu så är det alltså finfint att anmäla såna här saker ändå.
1 Guest(s)