February 22, 2003
känner ni er säkra när ni är ute på helgerna och röjjer eller dylikt
påväg hem ensam från nån fest o.s.v
Personligen tycker ja de är obehagligt att gå ensam på natten på grund av rädsla för att bli rånoffer 😛 (I live in the ghettooo)
En extrafråga: Brukar ni bära på nått tillhygge/kniv/försvarsgrejor för att känna er säkrare?
January 5, 2002
Jag känner mig ju inte säker, men däremot inte det minsta osäker heller. Det har aldrig hänt mig något och jag räknar inte med att det kommer att göra det heller, jag går inte och oroar mig helt enkelt. Däremot går jag ju inte rätt igenom gäng av apor (och då menar jag även Djurgårdare ;)) och såna grejer, ser jag ett sådant håller jag mig undan, men det händer inte alltför ofta, jag rör mig inte i sådana områden.
May 17, 2002
obelix wrote: Känner mig säker, och jag bär inte något vapen eller tillhygge...
Om man inte räknar 60-65kg Schäfer som ett vapen... :bgrin:
hoppar man på en person som har en hund så måste man vara bra pantad alltså, hunder brukar väll göra allt för att skydda flockledaren (?).
October 27, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=obelix]Känner mig säker, och jag bär inte något vapen eller tillhygge...
Om man inte räknar 60-65kg Schäfer som ett vapen... :bgrin:
hoppar man på en person som har en hund så måste man vara bra pantad alltså, hunder brukar väll göra allt för att skydda flockledaren (?).
Eller så passar de på att ge igen för gammal ost, för att använda ett förlegat uttryck. :]
EDIT: Jag känner mig säker.
October 25, 2003
BelGarath wrote: känner ni er säkra när ni är ute på helgerna och röjjer eller dylikt
påväg hem ensam från nån fest o.s.vPersonligen tycker ja de är obehagligt att gå ensam på natten på grund av rädsla för att bli rånoffer 😛 (I live in the ghettooo)
En extrafråga: Brukar ni bära på nått tillhygge/kniv/försvarsgrejor för att känna er säkrare?
Ja, relativt.
Har inga problem med att gå ensam, gävle är en relativt lugn stad.
Brukar dock ha en fällkniv i samma ficka som plånboken, man vet aldrig 😛
January 28, 2003
Jag känner mig säker om jag skulle gå genom Sjöbo sent en natt. Värsta som kan hända är att ett gäng moppeligister eller epa-bönder skulle komma förbi, men de är så kåta på sina små fordon så de skiter i en 😛
Bär inga tillhyggen eller dylikt heller.
En sak är ju dock; Här i Sjöbo finns inga uteställen, så det är skjuts från Ystad/Tomelilla/whatever för att komma hem på natten. Känner ju sig inte så hotad när man sitter i bilen 🙂
March 10, 2002
Krqagyzzz wrote: Jag är aldrig rädd när jag går hem på kvällarna men däremot så kan man känna sig lite osäker när man möter ett el grande gäng bärandes basebollträn.
jag bär inget tilhygge, har inte haft planer på det heller.
Du skrev typ mitt svar. 😀 Dock blir jag osäker om jag möter gäng med eller utan tillhygge.
De gånger jag har gått förbi gäng ensam på natten så har de alltid kallat på mig etc. Men brukar bara fortsätta gå. :>
4 Guest(s)