June 23, 2002
Nej jag är full så känner jag mig säker för då tänker jag inte på sånt. 😛
Men när jag är nykter och ska hem så känner man sig inte hela tiden så säker, om man kommer gående mot typ ett gäng med 10st personer i så känner jag mig inte det minsta säker om jag kommer ensam mot dom.
October 24, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=obelix]Känner mig säker, och jag bär inte något vapen eller tillhygge...
Om man inte räknar 60-65kg Schäfer som ett vapen... :bgrin:
hoppar man på en person som har en hund så måste man vara bra pantad alltså, hunder brukar väll göra allt för att skydda flockledaren (?).
Hundar är väldigt trofasta ja.
Här i mitt område känner jag mig helt säker, men när man är i Malmö på sena timmar kan det kännas lite hotfullt. Har gått från Nobeltorget till Södervärn ~00:00 med en laptop under armen, ingen väska eller något sådant att ha den i, sedan laddaren i backfickan. Nu såhär i efterhand förstår jag inte hur jag kunde göra en sådan dump sak, men klarade mig 🙂
July 13, 2002
Bor mitt på Norrmalm i centrala Sthlm och jag känner mig hur säker som helst. Aldrig ens tänkt på att bära vapen...
Brukar ta kvällspromenader på natten ibland, oerhört fridfullt... stöter aldrig på någon (om man inte traskar på en fre/lör-kväll men då är det bara glada fulla människor 🙂 Fast man är ju oftast ute själv då...)
October 6, 2003
Med tanke på att där jag bor så är det riktigt lugnt om kvällarna. Däremot så är det 3-4 orter runtom där jag bor där det kan vara bus och likn. 😛
Jag brukar känna mig lugn om jag går hem från en polare sent, däremot om jag sitter på tuben runt midnatt och ska åka från Slussen eller T-centralen eller likn. Då pirrar det rejält i kroppen.
October 1, 2002
Jag känner mig relativt trygg.
Det har aldrig hänt mig någonting. Mina polare har däremot råkat ut för smärre incidenter, inget allvarligt dock.
De gånger jag märkt av bråk har det alltid varit invandrare inblandade. Det är väl (i mina kretsar) allmänt känt att de söker sig till specifika uteställen här i stan (läs Nattklubb Otten) bara för att söka bråk.
Jag har f.ö. aldrig burit något vapen på mig när jag varit på någon nattklubb tidigare. Jag litar på mina medmänniskor tillräckligt för att slippa sådant.
Jag kan förstå hur det är i Stockholm nu, förhoppningsvis söker sig trenden inte mer söderut än så.
Men problemen verkar förankrade i Stockholms förorter. Tur för mig
May 3, 2004
Jag är aldrig rädd men jag är alltid på min vakt, speciellt när jag möter ett gäng invandrare som ser halvt drogade ut på ögonen... Dock har detta släppt de senare åren, blivit mer och mer van med ghettot. Nu skulle jag kunna lägga mig och sova på gatan... Vapen har man väl burit, tex. knivar, batonger och påkar men det slutade man med när man fyllde runt 18...Händer ofta här i bromsten att man råkar ut för massa skit om man glider till shell och tar en korvmeny en fredag eller lördagkväll. Dock har jag med mig mina coola kompisar och känner mig direkt säkrare...
August 16, 2002
KorSpo wrote: Jag är aldrig rädd men jag är alltid på min vakt, speciellt när jag möter ett gäng invandrare som ser halvt drogade ut på ögonen... Dock har detta släppt de senare åren, blivit mer och mer van med ghettot. Nu skulle jag kunna lägga mig och sova på gatan... Vapen har man väl burit, tex. knivar, batonger och påkar men det slutade man med när man fyllde runt 18...Händer ofta här i bromsten att man råkar ut för massa skit om man glider till shell och tar en korvmeny en fredag eller lördagkväll. Dock har jag med mig mina coola kompisar och känner mig direkt säkrare...
Yo yo! Det är jag som är din coola kompis eller hur??? *fniss*
aja fan det är chill här i bromsten, sen, om det är några problem, det är bara o snacka med Keffing eller nån från mitt gäng, broms10... om du har pengar, så kan jag fixa vad som helst, kniv, batong, AK-47, A1 Abrams...
December 15, 2003
Har aldrig råkat ut för problem i centrala malmö vilken tid jag än går ut på dygnet, visst har jag varit ute och supit så kan jag mucka med folk om de enligt mig beter sig störigt. Ungdomsgäng kan fråga efter cigaretter och då stannar jag alltid upp och spänner ögonen i dom och börjar förklara hur små dom egentligen är och varför dom inte skall röka. Och det är alltid nån som skall mucka och visa för sin spinkiga outvecklade översminkade flickvän att han kan ta en gubbe (jag är 33 nu) då räcker det men att brösta sig lite så sticker gänget.
Dock är jag 194cm 103kg (byggarbetare) så de allra flesta börjar inte ens mucka speciellt om jag är packad och blänger på folk så kärringen blir sur på mig och säger att jag ska gefan i ungarna, men jag retar mig alltid på ungdomsgäng som slösar bort livet genom att hänga på nåt torg.
EDIT: Jovisst hade man stiletter och butterflys när man var liten (omyndig) men på den tiden så hotade man mer med kniv än använde det som jag får intrycket av idag.
August 16, 2002
KorSpo wrote: Av egen erfarenhet verkar det som invandrargäng till 90% är det ungdomar har rädsla för när de är ute på stan
nej du menar att 90% av invadrarna du ser är du rädd för...
du är ju snubben som inte vågar glida till systemet i tensta även fast det är närmare än systemet i bromma... fast det är sant, du kanske blir knivmördad av en psykopatisk invadrare som vill ha dina skor... ajuste, jag glömde att folk som bor i tensta är typ 90% barnfamiljer... aja puss
November 26, 2002
Jag kan inte påstå att jag känner mig säker. Delvis för att vi hade inbrott för ett halvår sen. Man funderar ju på vad som hänt om vi varit hemma.
Ett tillhygge skulle jag aldrig ta med mig. Delvis så är jag inte sugen på att sitta på kåken för att ha misshandlat/dräpt ngn idiot som borde suttit där istllet för mig och delvis för att drar man kniv och blir av med den så lär den användas mot mig.
Jag sväljer hellre stoltheten och springer om det så behövs än ger mig in i ett onödigt slagsmål. Jag antar att den insikten kommer när man skaffat familj.
2 Guest(s)