Kannibal!|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kannibal!
Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
sp_UserOfflineSmall Offline
548271
February 19, 2004 - 11:32 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=Grayfox]Jaja men dom e ju mongoloder där på öarna speciellt om dom käkar varandra o det verkar vara rätt ok i U-länderna så mkt som dom gör det!
Men hallå i ett I-land kanibal altså helt sjuk i skallen!

Vad e skillnaden??
människa som människa va??
Visst.. det e olika kulturer men vad säger att dom e dumma i huvet för det??
Bara för vi här i västvärlden e uppfostrade till att inte käka varann betyder det inte att det e onormalt.. det förekommer eh hel del i djurvärlden.. eller hur...

jaja men det är ändå äckligt tänk om nån i din släckt skulle bli uppkäkad av din kompis pappa!

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
548281
February 19, 2004 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Marron wrote: Ja, fy f*n..

Ja, han var nog inte frisk när han lämnade mentalsjukhuset iaf..

luktar färskt blod illa ?
jag har aldrig luktat på stora volymer.
steka hjärna är la som att steka vilken köttbit som hellst, fast kanske lite fladdrigare.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
548299
February 20, 2004 - 12:25 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=Marron]Ja, fy f*n..

steka hjärna är la som att steka vilken köttbit som hellst, fast kanske lite fladdrigare.

det lär ju smälta... fett som finns på kött som man steker smälter ju bort om man steker tillräckligt länge...
lär ju bara bli gegga kvar av en hjärna ju...

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
548300
February 20, 2004 - 12:27 am
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=Mind][quote=Marron]Ja, fy f*n..

det lär ju smälta... fett som finns på kött som man steker smälter ju bort om man steker tillräckligt länge...

Annar å är väl kyld aphjärna en delikatess... :corn:

MULLVADEN
Member
Medlem
548305
February 20, 2004 - 12:37 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=MULLVADEN][quote=Mind][quote=Marron]Ja, fy f*n..

Annar å är väl kyld aphjärna en delikatess... :corn:

Kyld tror jag inte den e.. brukar vara färsk när man plockar den ju... indiana jones 🙄

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
548317
February 20, 2004 - 12:59 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=Marron]Ja, fy f*n..

Mjo inte det värsta men inte så trevligt, farsan slog upp ett stort sår i sidan på handleden med borret, kom en del blod :cy: wink

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
548336
February 20, 2004 - 2:00 am
sp_Permalink sp_Print

För det första så kan det kvitta hur mycket offret har bett om att få bli mördat. Tysk såväl som svensk lag säger detta. Alltså var det helt självklart att han minst skulle ha dråp.
Att tillägga här är ju att han hade videofilmat när offret klargjorde att detta inte alls var mot hans vilja.
För det andra är det inga som helst problem med att steka upp en hjärna. Visst, mycket av hjärnan är fett, men det är också en väldig massa blodkärl som förser tankekontoret med syre. Tänk på att kolla det nästa gång ni beställer kalvbräss på restaurang.....:)

MULLVADEN
Member
Medlem
548344
February 20, 2004 - 2:16 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Tänk på att kolla det nästa gång ni beställer kalvbräss på restaurang.....:)

man beställer inte sånt äckel på restaurang.. wink
T-bone e det som gäller... eller lövbiff...

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
548388
February 20, 2004 - 7:18 am
sp_Permalink sp_Print

Lite uppdaterat
http://www.aftonbladet.se/vss/.....97,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/.....99,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/.....00,00.html
Sen är såklart Aftonbladet inte tillräckligt religions vetande att skriva djävulsdyrkare istället för satanister.
Satanister är vanligt folk som prioriterar sig själva framför andra och gillar att vara ensama. :arg:

MULLVADEN
Member
Medlem
548728
February 20, 2004 - 1:46 pm
sp_Permalink sp_Print

"Något känt svenskt fall finns inte.
– Nej, inte så långt tillbaka som vi har statistik, säger Jerzy Sarnecki, professor och kriminolog."

Man kanske ska ta o bli den första då... 🙄

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
548730
February 20, 2004 - 1:48 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: "Något känt svenskt fall finns inte.
– Nej, inte så långt tillbaka som vi har statistik, säger Jerzy Sarnecki, professor och kriminolog."

Man kanske ska ta o bli den första då... 🙄

Hah ja sattsa på de du 😀

Pierre C
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
548737
February 20, 2004 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=obelix][quote=MULLVADEN]Jag tycker Armin fick ett för hårt straff... Det angår ju inte staten vad han o hans offer ville göra... Offret var totalt frivillig lixom... Varför ska då Armin dömas lixom...

Det kallas lagen lixom... 🙄

Men va fan...
Om båda e med på nåt ska dom ju få göra vad dom vill med varann... Staten ska ju inte bry sig om minsta lilla sak man gör hela tiden...
Ok.. det var visserligen ingen liten sak men dom var ju överens ju...

Jag tycker det finns 2 olika sidor på sånt.. det är ju helt olagligt att mörda folk och äta dom, men jag håller md mullvaden _lite_ båda var ju med på det.. Helt stört att det finns folm som vill bli uppkäkade 😕

Du (mullvaden) skrev: "Staten ska ju inte bry sig om minsta lilla sak man gör hela tiden...". Som om det skulle vara en "liten sak"!?!

MULLVADEN
Member
Medlem
548754
February 20, 2004 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

pierre C:

jag skrev under "Ok.. det var visserligen ingen liten sak men dom var ju överens ju..."

Men ändå... båda var med på det... så då ska inte staten bry sig... tycker jag...

denstore
Member
Medlem
548827
February 20, 2004 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=denstore]Tänk på att kolla det nästa gång ni beställer kalvbräss på restaurang.....:)

Frågan är varför man skulle beställa något som man gör bättre och godare hemma, på restaurang. Lite öppenhet kan göra underverk för dina kulinariska upplevelser.;)

MULLVADEN
Member
Medlem
548936
February 20, 2004 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=MULLVADEN][quote=denstore]Tänk på att kolla det nästa gång ni beställer kalvbräss på restaurang.....:)

Lite öppenhet kan göra underverk för dina kulinariska upplevelser.;)

que???

denstore
Member
Medlem
548948
February 20, 2004 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=denstore] Lite öppenhet kan göra underverk för dina kulinariska upplevelser.;)

que???

Var det något av orden du inte förstod, eller var det meningens sammansättning?
Annars menade jag att man troligtvis inte kommer att få ta del av den godaste matlagningen om man alltid beställer T-bone eller lövbiff.
Om man bedömmer mats smak efter förutfattade meningar om vad som är äckligt kan man lika gärna fortsätta att springa på McD eller äta pulvermos.

MULLVADEN
Member
Medlem
548962
February 20, 2004 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=MULLVADEN][quote=denstore] Lite öppenhet kan göra underverk för dina kulinariska upplevelser.;)

que???

Var det något av orden du inte förstod, eller var det meningens sammansättning?
Annars menade jag att man troligtvis inte kommer att få ta del av den godaste matlagningen om man alltid beställer T-bone eller lövbiff.
Om man bedömmer mats smak efter förutfattade meningar om vad som är äckligt kan man lika gärna fortsätta att springa på McD eller äta pulvermos.

ahh.. ok.. då e jag med..=)

Nja.. Jag brukar käka lite allt möjligt på restaurang.. men jag pallar inte att käka speciella saker som hjärta, njurar, lever o sånt.. utan det ska vara vanligt kött för mig... tillagat på olika sätt...=)

denstore
Member
Medlem
548990
February 20, 2004 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: ahh.. ok.. då e jag med..=)

Nja.. Jag brukar käka lite allt möjligt på restaurang.. men jag pallar inte att käka speciella saker som hjärta, njurar, lever o sånt.. utan det ska vara vanligt kött för mig... tillagat på olika sätt...=)

På fullt allvar kan jag rekommendera att testa ett par av de där sakerna. Det finns en restaurang här i Malmö som har en helt delikat kalvlever.
Njure har en lite annorlunda smak, men samma sak där, det handlar helt om hur man tillreder den.
Kokt hjärta med currysås slår fjäderfä med hästlängder när det kommer till mörhet. Överhuvudtaget är hjärta fantastiskt. Varför tveka till att äta den kanske finaste, renaste muskeln i hela kroppen?
Jag tvekar inte för att pröva nya saker. Framför allt inte när jag är utomlands. Det som brukar vara problemet med exotisk mat är att andra kulturers uppfattning om kryddning kan vara så skild från vår, att det rent ut sagt kan smaka illa. Det är väl i.o.f.s. beroende på att man inte är van vid smaken. Det sägs att man kan lära sig uppskatta alla smaker. Jag hoppas inte det......

MULLVADEN
Member
Medlem
549088
February 20, 2004 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote:

På fullt allvar kan jag rekommendera att testa ett par av de där sakerna. Det finns en restaurang här i Malmö som har en helt delikat kalvlever.
Njure har en lite annorlunda smak, men samma sak där, det handlar helt om hur man tillreder den.
Kokt hjärta med currysås slår fjäderfä med hästlängder när det kommer till mörhet. Överhuvudtaget är hjärta fantastiskt. Varför tveka till att äta den kanske finaste, renaste muskeln i hela kroppen?
Jag tvekar inte för att pröva nya saker. Framför allt inte när jag är utomlands. Det som brukar vara problemet med exotisk mat är att andra kulturers uppfattning om kryddning kan vara så skild från vår, att det rent ut sagt kan smaka illa. Det är väl i.o.f.s. beroende på att man inte är van vid smaken. Det sägs att man kan lära sig uppskatta alla smaker. Jag hoppas inte det......

Hmm.. för att domsakerna e äckliga.. dom får smaka hur gott som helst men dom e äckliga.. Lever smakar iof skit.. så jävla vidrigt...

Åk till marocko eller nåt annat arabland o ät typ får huvud eller nåt... du får in ett fat med hela huvudet grillat... sägs vara goda saker i det...=)

Far min e från Marocko så har varit där en hel del så jag vet hur sånt ser ut... O nej.. jag e raka motsatsen till en marokan på att äta saker..=)

men dom e duktiga på att laga mat på vettigt kött... alltså dom normala sakerna...

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
549165
February 20, 2004 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Här startas det en tråd om kannibaler och ni sitter och snackar om vettiga rätter på resturanger [-(

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 114
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL