August 21, 2001
Shinji wrote: [quote=Hauk]
bättre Visby innerstad.
Finaste stället i sverige. har hus på mellangatan.
Skjut dom jävlarna. kommunist svin, esteter och småhippies...skott pengar borde sättas på dom allihop.
Håller med till fullo.
Hehe, för var dag som går upptäcker jag att vi har mer gemensamt än jag någonsin kunnat ana 😀
Amen brotha! :bgrin:
EDIT: Oops, såg ej att admin lackade ur pga av vad som skrevs.. umm, ni ursäktar väl? 🙄
Skrämmande att se detta!
Inte tycker jag att demostranter någonsin skall använda våld, eller förstöra saker. Jag tycker att poliserna handlade rätt..
Men inlägg som ovan, är rent ut sagt hemska att se, även om de skulle vara skrivna lite skämtsamt.. vilket jag innerligt hoppas att de är.
Människor som funderar, lutar åt vänster.
October 28, 2002
Neejdå det är la klart dom får tycka som dom vill, men förstör dom så är det bara skjuta 😉 Vafan tror dom, kastar man sten mot polisen får dom väl skylla sig själv om dom blir skjutna.
Men visst fan borde folk som reclaim the streets och annat kommunist pack inte finnas...
Människor som funderar, lutar åt vänster.
jag tolkar det som ett skämt.
February 19, 2003
Kastar man sten på poliserna får man skylla sig själv. men poliserna va helt jävla dumma u huvudet iaf.
skall förklara varför jag fått denna uppfattning:
Jag skulle hem från jobbet och kollektiv trafiken var avstängd. detta var innan jag skaffat bilmaskin. Jag var således tvungen att gå igen stan och fick därmed se en hel del. Blanannat 13 åriga flickor i kjol som hade blåmärken på armar som jag kan tänka mig kommer från batonger och kraftiga märken efter hundbett på benen. En polishund e inte att leka med. Flickorna såg inte speciellt farliga ut och jag tror knappast att de skulle klara av att kasta en gatusten mer än en halv meter. Jag antar att poliserna i nödvärn misshandlat dessa flickor och bussat hundarna efter dem. NOT!!!. När jag senare skulle över en bro så var denna avspärrad av polisen. jag såg att fler broar var avspärrade. Hur skulle jag nu komma hem? Jag gick fram emot en av kravallpoliserna som spärrade av bron för att fråga. när jag var ca 4 meter ifrån höjde han batongen drog upp skölden och attakerade. Jag lyckades fly iväg utan att dö och vandringen hem tog ca 3-4h eftersom det var snutar och avspärrningar överallt. Sedan den dagen har jag inte mycket över för snutarna.
Visst drar jag alla över en kant, men vad annat kan jag göra?
Den snut som anfaller en medborgare som e på väg hem från jobbet är för mig bättre lämpad i en mörk grav än ute i arbetslivet.
June 28, 2001
det är alltid oskyldiga som råkar illa ut.
synd men så är det.
sen så borde iof inte 13åringar vara framme och springa runt bland massa agresiva demostranter.
och polisen kan verkligen inte se skillnad på en galning och en som vill hitta hem när dom måste försvara sig med batonger.
den stressen man får av att alla som inte har uniform är ute efter att banka skiten ur dig gör nog så att man bankar skiten ur allt som rör på sig, uuuuuutan att tänka efter.
finns en relativt känd bild där man ser en unge bakifrån med ljusa rastaflätor kastar en sten mot mackedonkan, känner den snubben lite grann.
han sa att han bara lekte lite.
October 27, 2001
Jerry wrote: Är poliserna inte stresståligare än så bör de byta yrke; jag antar att silke var ensam när han blev hotad. Förövrigt kan man inte ursäkta attacker mot 13-åringar med att de befinner sig på fel plats vid fel tillfälle.
Så du tycker att polisen ska be om leg. först, för att sedan försvara sig mot dem som är över 18? (ironi)
I stress-situationer kan man reagera på två sätt, sedan urminnestider har det varit så. Antingen förbereder man sig för strid eller så flyr man. Poliser har förmodligen valt sitt yrke för att de vågar "strida". Sedan kan personer hantera denna stress på olika bra sätt, men när äns liv står på spel är det nog ingen som kan ha full kontroll på sig. Då menar jag inte att poliserna blev hotade av 13-åriga flickor, sekunden innan kanske det kom ett gäng legister och kastade stenar på samma poliser. Det går ju faktiskt att undvika poliserna, t.ex. att stanna inne, eller gå omvägar. Visst är det hemsk att man ska behöva anpassa sig efter lagensväktare. Om inte de vålds-benägna skarorna hade varit där hade det hela aldrig brutit ut, de villa ha bråk och de fick det. Då får de räkna med konsekvenserna.
Sekunden en person lyfter och kastar iväg en gatusten mot en polis, tycker jag personligen att de inte är värda någon rättvisa.
October 28, 2002
det handlar inte om att poliser inte kan hantera sån stress, det är männiksor som inte kan det...
Tror det är jävligt svårt att skilja på folk och folk i ett sådant läge..
Har inte ens föräldrar lärt en bättre ´än att kuta in i sånna demonstrationer så.... det är fortfarande fel, men det går inte göra så mycket åt tyvärr...
November 26, 2002
oohh.. nu måste jag hitta på en åsikt...
För det första: Jag tycker att många här borde reda ut begreppen.
Alla demonstraneter är inte "estet-kommunist-vänster-pack" och vice versa.
Nästa person som påstår något sådant kan räkna med ett smärre personangrepp från min sida.
Ni ska veta att ni bryter mot reglerna när ni skriver sånt.
Som ett (dock endast lokalt) exempel för att stödja min tes kan jag nämna att det inte var ung vänster som i veckan demonstrerade genom att bryta mot strejkreglerna, utan MUF:arna. Är de kommunister då? Whatever...
Mind skrev något om att det bara var de oskyldiga som drabbades. Det är en sanning med modifikation.
De enda som nämns i media är de som är oskyldiga. Om man demonstrerar, kastar sten på poliser och sen får en batong i huvet så går man inte ut med det i tidningarna sen.
May 8, 2001
Jerry !
Jerry wrote: Annars får de skylla sig själva för att de blir slagna?
Jag tycker 13-åriga flickor borde ha vett att hålla sig borta från stenkastande kompisar ! Dessutom så kan 13-åriga flickor mycket väl kasta sten ! Och iom att dom gör det så kan dom mycket väl få tåla att bli hårdhänt behandlade av polisen. Polisen kan ju knappast stå och kolla leg på enskilda personer i en stenkastande folkmassa ! Jag tycker att så fort en SK "demonstration" urartar så skall polisen gripa så många som dom bara kan,hålla dom i häktet under natten. Och sedan låta föräldrarna till "packet" hämta ut dom dan efter ! Mot en viss avgift om jag fick betämma !
Jag är helt på polisens sida !
Så !
October 1, 2002
laphroaig wrote: Jerry !
[quote=Jerry]Annars får de skylla sig själva för att de blir slagna?
Jag tycker 13-åriga flickor borde ha vett att hålla sig borta från stenkastande kompisar ! Dessutom så kan 13-åriga flickor mycket väl kasta sten ! Och iom att dom gör det så kan dom mycket väl få tåla att bli hårdhänt behandlade av polisen. Polisen kan ju knappast stå och kolla leg på enskilda personer i en stenkastande folkmassa ! Jag tycker att så fort en SK "demonstration" urartar så skall polisen gripa så många som dom bara kan,hålla dom i häktet under natten. Och sedan låta föräldrarna till "packet" hämta ut dom dan efter ! Mot en viss avgift om jag fick betämma !
Jag är helt på polisens sida !
Så !
Kan inte göra annat än att hålla med. Bra skrivet.
October 27, 2001
Att folk förknippar demonstranter med små vänsterbarn och delar med sig av den åsikten bryter inte mot forumsreglerna. Du hotar däremot med något som skulle bryta mot reglerna.
Öwall, de generaliserar, fakta är att de flesta som demonstrerar och klagar är vänster-lagda. Sen finns det väl enstaka fall där andra grupper i samhället känner att det behövs en demonstration. Eftersom vi bor i Svergie är det tillåtet att demonstrera.
November 26, 2002
PaiN wrote: Att folk förknippar demonstranter med små vänsterbarn och delar med sig av den åsikten bryter inte mot forumsreglerna. Du hotar däremot med något som skulle bryta mot reglerna.
Öwall, de generaliserar, fakta är att de flesta som demonstrerar och klagar är vänster-lagda. Sen finns det väl enstaka fall där andra grupper i samhället känner att det behövs en demonstration. Eftersom vi bor i Svergie är det tillåtet att demonstrera.
Nedan följer lite text citerad ur forumets regler, i sektionen "vad som inte är tillåtet":
"...Smutskastning eller annan förnedring...
...Rasistiska och diskriminerande texter/blider..." (sic)
om någon kallar alla vänsterpartister för estethippieslödder eller dylikt, anklagar allihopa för stenkastning, kallar dem för pack, skriver att de borde skjutas allihopa, så är det inget annat än ett regelbrott.
Sen kan det vara så att det är en övervägande del vänsterpartister som demonstrerar, men alla vänsterpartister är inte stenkastare. Jag skulle giss på att det finns fler stenkastare som inte är vänsterpartister än det finns såna som är det.
Slutligen: Det är tillåtet att demonstrera, men inte att bryta strejken.
January 6, 2003
Jag har bara några saker att säga.
För det första så är det polisens fel att det urartade när de gick in i en skolla och tvingade ut alla där och sedan tryckte ner dem i asfalten bara för de trode at det fanns vapen där. Helt totalt fel tycker jag.
För det andra så klär sig MOF:are inte så som de flesta demonstranter gör utan mer åt vänsterhållet med huvtröjor och sönderklippta skatarbyxor fylda med nittar och annat skramel. Desutom så såg jag flera personer med en hammare och skära på sina tröjor och det vart även nån som vifta med gamla en röd flaga med samma märke på. Tro inte att jag nedvärderar dem eller är å något somhelst diskriminerande utan det jag tar upp är ren fakta.
För det tredje så det där med dom 13 åriga flikorna så tycker jag det är fel av polisen att slå ner dem för de kan oftast mycket väl se at de är minderåriga och det är emot lagen att för polisen att bruka våld mot personer under 15 år.
För det andra så såg jag att poliserna hoppade på en person som inte deltagit i demonstartionen utan bara var ute på stan och´hade inte nåot som helst att göra med demonstrationen etewrsom han kom bakifrån barikaden och var inte på det område som demonstranterna var. Han bara gick där och helt plötsligt steg tre st poliser frm och började slå på honom med sina batonger han försökte fly men de slog ner honom sen tryckte han sig ner i ett hörn i fosterställning och med händerna över huvudet och skerek att han inte gjort något men de bara fortsate att slå på honom tills han blev medvetslös och helt igenom blöt med sitt eget blod. Vad som hände sen vet jag inte för jag blev själv tvungen att fly från två opoliser som jagade mig h. han som tur va hem till min mormor som bor i Gbg för familjen var på besök där. Sen vågade jag inte gå ut under helasemestern där utan vi stanade nästan hela tiden inomhus.
Så ni som säger att polisen gjorde ett bra jobb ni är så trångsynta så jag vet inte vad. :arg: :arg: :arg: :arg: :arg:
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
1 Guest(s)