Kanonbra !|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kanonbra !
PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
sp_UserOfflineSmall Offline
348213
May 31, 2003 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall, det är ju en sak att skriva och en anna sak att tänka. I ditt första inlägg tolkade jag att du tyckte att kopplingen demonstranter = vänster/drägg o.s.v. var ett regelbrott. Det var det jag reagerade på. Har inte du innan sagt att du sett muf:are som gör sviniga saker? Alla med blå detaljer på sig tillhör inte muf. Man ser vad man vill se, du vill se muf:are som legister 😛
När de röda flaggorna kommer upp i skyn då vänder du om och låtsas som det regnar, eller så kanske du sluter upp med dem. Vem vet :bgrin:

laphroaig
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 365
348261
May 31, 2003 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

The Dragon !

Jag tycker polisen gjorde ett kanonjobb ! Hjältar i mina ögon !

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
348265
May 31, 2003 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

laphroaig wrote: The Dragon !

Jag tycker polisen gjorde ett kanonjobb ! Hjältar i mina ögon !

Håller med till fullo...

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
348463
May 31, 2003 - 11:59 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: Öwall, det är ju en sak att skriva och en anna sak att tänka. I ditt första inlägg tolkade jag att du tyckte att kopplingen demonstranter = vänster/drägg o.s.v. var ett regelbrott. Det var det jag reagerade på. Har inte du innan sagt att du sett muf:are som gör sviniga saker? Alla med blå detaljer på sig tillhör inte muf. Man ser vad man vill se, du vill se muf:are som legister 😛
När de röda flaggorna kommer upp i skyn då vänder du om och låtsas som det regnar, eller så kanske du sluter upp med dem. Vem vet :bgrin:

Akta dig PaiN. Eftersom han inte kan kontra det här gör han snart det klassiska 'Öwall-draget' och gör ett inlägg där han skriver att det är på snudd av personangrepp... Om Jerry gjorde ett inlägg här snart igen däremot... Då skulle han ha någon att gömma sig bakom, och då skulle det bli liv -_-

Nåja, vädrar bara mina åsikter , let the FLAMFLAMFLAMFLAM-WAR BEGIN! :bgrin:

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
348469
June 1, 2003 - 12:15 am
sp_Permalink sp_Print

Försa vem det är som gömmer sig bakom vem.

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
348483
June 1, 2003 - 1:00 am
sp_Permalink sp_Print

The Dragon wrote: Jag har bara några saker att säga.

För det första så är det polisens fel att det urartade när de gick in i en skolla och tvingade ut alla där och sedan tryckte ner dem i asfalten bara för de trode at det fanns vapen där. Helt totalt fel tycker jag.

så du skulle hellre haft en skola full med "demonstranter" som kunder varit beväpnade?
skyddsvisitering kallas det tydligen...

sen att de fick ligga å sniffa grus ett tag är väl beklagligt. men vad skulle man annars göra?
"if u cant stand the heat... get out of the kitchen"

The Dragon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 938
348639
June 1, 2003 - 12:15 pm
sp_Permalink sp_Print

heimdal wrote: [quote=The Dragon]Jag har bara några saker att säga.

För det första så är det polisens fel att det urartade när de gick in i en skolla och tvingade ut alla där och sedan tryckte ner dem i asfalten bara för de trode at det fanns vapen där. Helt totalt fel tycker jag.

så du skulle hellre haft en skola full med "demonstranter" som kunder varit beväpnade?
skyddsvisitering kallas det tydligen...

sen att de fick ligga å sniffa grus ett tag är väl beklagligt. men vad skulle man annars göra?
"if u cant stand the heat... get out of the kitchen"

Det var ju så att det vissade sig att de inte hade några vapen. Men istället för att låta alla gå tvingade de dem att ligga kvar i nån timme under hot.

Och "laphroaig" och "Hercules 4500 TQ" var ni i Gbg när det hände eller såg ni allt på TV om ni gjorde det så ska ni inte säga nått för TV vissade inte allt vad polisen gjorde fel utan tog inte med äns hälften så om ni inte var där så snacka inte en massa skit. Polisen gjorde absolut inget bra jobb och den som säger att de gjorde ett bra jobb är antingen blind eller väldigt trångsynt. :arg:

Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71

laphroaig
Kommer du hit ofta?
Medlem
348659
June 1, 2003 - 12:55 pm
sp_Permalink sp_Print

The Dragon ! Jag tycker att polisen gjorde ett bra jobb. Det enda felet dom gjorde var att dom inte var tillräckligt hårda mot packet ! Dom borde ha använt tårgas och sina batonger ännu mera..... Packet som ger sig in i leken får leken tåla !

Bonka Bonka !

The Dragon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 938
348662
June 1, 2003 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

laphroaig wrote: The Dragon ! Jag tycker att polisen gjorde ett bra jobb. Det enda felet dom gjorde var att dom inte var tillräckligt hårda mot packet ! Dom borde ha använt tårgas och sina batonger ännu mera..... Packet som ger sig in i leken får leken tåla !

Bonka Bonka !

Fel av mig, glöm det jag sa om blinda och trångsynta förlåt. Det finns några ord som beskriver dig ännu bättre "Fullständigt totalt sinnessjuk".
Visst är det passande.

Ps ta det inte personligt du kan ju inte rå för det det är ju en genetisk åkomma. Ds

Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
348682
June 1, 2003 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: Öwall, det är ju en sak att skriva och en anna sak att tänka. I ditt första inlägg tolkade jag att du tyckte att kopplingen demonstranter = vänster/drägg o.s.v. var ett regelbrott. Det var det jag reagerade på. Har inte du innan sagt att du sett muf:are som gör sviniga saker? Alla med blå detaljer på sig tillhör inte muf. Man ser vad man vill se, du vill se muf:are som legister 😛

Kopplingen demonstranter=vänster är väl ganska befogad, iallafall i dessa sammanhang.
kopplingen demonstranter=vänster/drägg kan väl också vara okej, om man klargör att man inte menar att vänster och dräggar är samma sak.
men om man kopplar ihop stenkastare med vänster och samtidigt kallar dem för drägg och pack och dylikt så är man på fel sida gränsen så att säga.

Det är enligt min åsikt alldeles för många som skriver att alla vänsterpartister är drägg.
Nu vet jag ju inte om de får en amssa elaka pm från moderatorer, men det borde de få om de fortsätter bryta reglerna.

laphroaig
Kommer du hit ofta?
Medlem
348705
June 1, 2003 - 1:47 pm
sp_Permalink sp_Print

The Dragon wrote: [quote=laphroaig]The Dragon ! Jag tycker att polisen gjorde ett bra jobb. Det enda felet dom gjorde var att dom inte var tillräckligt hårda mot packet ! Dom borde ha använt tårgas och sina batonger ännu mera..... Packet som ger sig in i leken får leken tåla !

Bonka Bonka !

Fel av mig, glöm det jag sa om blinda och trångsynta förlåt. Det finns några ord som beskriver dig ännu bättre "Fullständigt totalt sinnessjuk".
Visst är det passande.

Ps ta det inte personligt du kan ju inte rå för det det är ju en genetisk åkomma. Ds

Jag tar ingenting personligt ! Jag garvar så jag håller på att trilla ur stolen ! Hehe ! Bonka bonka !

PaiN
Member
Medlem
348711
June 1, 2003 - 1:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: Alla demonstraneter är inte "estet-kommunist-vänster-pack" och vice versa.

Öwall wrote: Kopplingen demonstranter=vänster är väl ganska befogad, iallafall i dessa sammanhang.

Först sa du: demonstranter=vänster - FALSE
Sedan sa du: demonstranter=vänster - TRUE

Eller är det bara jag som ser fel?

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
348718
June 1, 2003 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: [quote=Öwall]Alla demonstraneter är inte "estet-kommunist-vänster-pack" och vice versa.

Öwall wrote: Kopplingen demonstranter=vänster är väl ganska befogad, iallafall i dessa sammanhang.

Först sa du: demonstranter=vänster - FALSE
Sedan sa du: demonstranter=vänster - TRUE

Eller är det bara jag som ser fel?

Jag menar nog 'stenkastare' alternativt 'våldsamma demonstranter' överst. Fel av mig. Sorry.

PaiN
Member
Medlem
348721
June 1, 2003 - 1:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, då hänger jag med! Inga problem, tack för att du förklarade 😛

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
348763
June 1, 2003 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Om jag ändå hade en MP40..
http://user.tninet.se/~pqm321k.....ranter.JPG

men nörd du e...

iaf, ingen som sett bilderna som folk som var där tagit? DET VAR TYP 50 SNUTAR DÄR FFS... o typ 40 demonstranter... sen när nåt skutgalet cpmiffo går o skuter en snubbe så säger de att det är nödvärn... sen när det blir nån jävla utredning så covrar de varandras ass o lägger ner utredningen typ femtielva gånger eller nåt... läste i metro att fallet eventuellt skulle gå till europadomstolen...

sen när det blir tv av det hela går nån tjock skrivbordsnut ut o säger att man måste förstå hur stressigt det är o shit för de stackars poliserna... fan, som någon sa innan, om man inte kan hantera stressen ska man fan inte bli snut... dessutom har vi väl alla sett bilderna från göteborg där snutarna skuter in med pistol i en folkmassa som står på typ en gräsmatta o käkar picknick? stress? nej...

PaiN
Member
Medlem
348798
June 1, 2003 - 3:46 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing, bara lite information: Med dagens teknik är det inte alls svårt att manipulera en bild.

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
348861
June 1, 2003 - 5:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det är synd att de inte fick hål i mer pissluffare som inte hade ngt bättre för sig än att vandalisera min fina hemstad.

Jerry
Member
Medlem
348870
June 1, 2003 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN - säg ingenting förrän du har sett bilden, det hjälper inte din sak.

PaiN
Member
Medlem
348874
June 1, 2003 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry, vad? Tar du åt dig? Är du en av dem som har ägnat tid åt att editera någon bild?

Som jag skrev; bara lite information.
Var ser du att jag har påstått att vissa specifika bilder är förfalskade?

Jerry
Member
Medlem
348881
June 1, 2003 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Antydningar, PaiN, antydningar. 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 116
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL