October 28, 2002
oohh.. nu måste jag hitta på en åsikt...
För det första: Jag tycker att många här borde reda ut begreppen.
Alla demonstraneter är inte "estet-kommunist-vänster-pack" och vice versa.
Nästa person som påstår något sådant kan räkna med ett smärre personangrepp från min sida.
Ni ska veta att ni bryter mot reglerna när ni skriver sånt.
Som ett (dock endast lokalt) exempel för att stödja min tes kan jag nämna att det inte var ung vänster som i veckan demonstrerade genom att bryta mot strejkreglerna, utan MUF:arna. Är de kommunister då? Whatever...Mind skrev något om att det bara var de oskyldiga som drabbades. Det är en sanning med modifikation.
De enda som nämns i media är de som är oskyldiga. Om man demonstrerar, kastar sten på poliser och sen får en batong i huvet så går man inte ut med det i tidningarna sen.
Du vill inte höra mig berätta vad en estet är i mina ögon, tro mig. jag är känd för det i östersund, och om man säger så här, det finns vissa skolor jag håller mig borta ifrån 😉 Vänster, kommunism mm är en del av estet-grejjen.... OBS!! det har inte så mkt med estet programmet att göra 😉 Att hota nån med personangrepp är att bryta mot reglerna Öwall, jag är inte den som tar åt mig av personangrepp direkt, så du får gärna för mig slänga ur dig precis vad du vill. (uppmuntrar dock inte det då moderatorerna kan bli sur ;))
MUF strejken har jag inte hört något om faktiskt, kan bero på att den tidingin jag har hemma är Östersunds Posten...du får gärna länka till en artikel...
Och snälla, VART har jag sagt att det bara är åt vänster dom demonstrerar?? däremot bvill jag påstå att det är där det blir mest vandalism. få se nu....göteborg...sthlm...attacc...g8 demonstrationerna...
Det var alldrig fråga om någon demonstration, det var fråga om ett upplopp.
af, ingen som sett bilderna som folk som var där tagit? DET VAR TYP 50 SNUTAR DÄR FFS... o typ 40 demonstranter... sen när nåt skutgalet cpmiffo går o skuter en snubbe så säger de att det är nödvärn... sen när det blir nån j**la utredning så covrar de varandras ass o lägger ner utredningen typ femtielva gånger eller nåt... läste i metro att fallet eventuellt skulle gå till europadomstolen...
Jaaa!! faaan!! den stackars förtryckta arbetsklassen!! huvva!! GE FAN I ATT KASTA STEN PÅ POLISEN IDDI. har sett filmen där killen blir skjuten, han kutar fram och kastar sten. polisen kutar inte fram och slår innan, HAN börjar. Konstigt...tillfort det ska demonstreras åt vänster så är dom såååååå förryckta och polisen använder "övervåld"....
patetiskt.
November 26, 2002
Hauk wrote: Du vill inte höra mig berätta vad en estet är i mina ögon, tro mig. jag är känd för det i östersund, och om man säger så här, det finns vissa skolor jag håller mig borta ifrån 😉 Vänster, kommunism mm är en del av estet-grejjen.... OBS!! det har inte så mkt med estet programmet att göra 😉 Att hota nån med personangrepp är att bryta mot reglerna Öwall, jag är inte den som tar åt mig av personangrepp direkt, så du får gärna för mig slänga ur dig precis vad du vill. (uppmuntrar dock inte det då moderatorerna kan bli sur ;))
MUF strejken har jag inte hört något om faktiskt, kan bero på att den tidingin jag har hemma är Östersunds Posten...du får gärna länka till en artikel...
Jag kan också säga att jag på fritiden tycker om att ha roligt åt esteter, men jag försöker låta bli det här, så du vet inte att jag gör det.
Vad jag speciellt vill poängtera är att det inte är den del av 'vänster-grejen' att vara estet.
Anledningen till att du inte har hört nånting om det jag skrev om strejken är att det (såvitt jag vet) bara hände på min skola. Jag ville bara visa på att det inte bara är vänstern som protesterar och gör dumma saker.
November 4, 2001
Öwall wrote: [quote=Hauk]Du vill inte höra mig berätta vad en estet är i mina ögon, tro mig. jag är känd för det i östersund, och om man säger så här, det finns vissa skolor jag håller mig borta ifrån 😉 Vänster, kommunism mm är en del av estet-grejjen.... OBS!! det har inte så mkt med estet programmet att göra 😉 Att hota nån med personangrepp är att bryta mot reglerna Öwall, jag är inte den som tar åt mig av personangrepp direkt, så du får gärna för mig slänga ur dig precis vad du vill. (uppmuntrar dock inte det då moderatorerna kan bli sur ;))
Jag kan också säga att jag på fritiden tycker om att ha roligt åt esteter, men jag försöker låta bli det här, så du vet inte att jag gör det.
Vad jag speciellt vill poängtera är att det inte är den del av 'vänster-grejen' att vara estet.
Anledningen till att du inte har hört nånting om det jag skrev om strejken är att det (såvitt jag vet) bara hände på min skola. Jag ville bara visa på att det inte bara är vänstern som protesterar och gör dumma saker.
Är det jag som misstolkar men det låter som att det är dumt att demonstrera enligt dig?
Jag tycker även att det är konstigt när många fler än jag sett ett samband mellan esteter, vänsterpartister/kommunister och urartade demonstrationer.
November 26, 2002
chrippaz wrote:
Är det jag som misstolkar men det låter som att det är dumt att demonstrera enligt dig?Jag tycker även att det är konstigt när många fler än jag sett ett samband mellan esteter, vänsterpartister/kommunister och urartade demonstrationer.
Jag menar att det är dumt att bryta mot lagen i samband med demonstrationer.
Anledningen till att folk ser samband mella urartade demonstrationer och vänster tror jag bero på att det ofta är vänsteranhängare som demonstrerar, precis som ni säger. Men det är inte de som börjar bråka, utan andra, som har andra problem.
Sen att folk ser samband mellan esteter och vänsterpartister anser jag är helt irrelevant.
Det må vara så att många esteter är vänsterpartister, men det har inte med saken att göra.
October 28, 2002
meeeen SLUUTA NU!!!
DOM DEMONSTRERAR _I N T E_ !!! dom startar upplopp och vandaliserar, är "arbetare" "förtryckta" vågar vara "annorlunda" och är såååååååååååååååååååååååååååååå cooola!!
prova själv!! handla converse-dojjer, lyssna på dom och dom banden osv osv, och sen är du också vänster-pop!!
har en guide till hur man blir vänster pop som kan läggas upp vid eventuellt intresse...
September 13, 2002
Pim_ wrote: [quote=heimdal]*intresse*
varför får inte snuten använda vattenkanoner..?
det skulle nog ha hjälpt endel i gbg
vattenkanoner hjälper väl inte till att rensa bort packet??? låt de skjuta fritt istället
Fire at will!!!!
men du.. slem..
kan du inte bidra med ngt vettigt till diskussionen?
å vattenkanoner är väl mest till för att skingra vandalerna.
för pissblöta, mörbultade av vattenkanonerna å i små grupper e de nog inte så svårhanterliga längre
November 26, 2002
Hauk wrote: meeeen SLUUTA NU!!!
DOM DEMONSTRERAR _I N T E_ !!! dom startar upplopp och vandaliserar, är "arbetare" "förtryckta" vågar vara "annorlunda" och är såååååååååååååååååååååååååååååå cooola!!
prova själv!! handla converse-dojjer, lyssna på dom och dom banden osv osv, och sen är du också vänster-pop!!
har en guide till hur man blir vänster pop som kan läggas upp vid eventuellt intresse...
Ursäkta mig då, jag har visst fel. ALLA vänsterpartister och ALLA esteter startar upplopp och vandaliserar. en sjättedel av Sveriges befolkning är vandaler. Vart vill du komma?
October 27, 2001
Garfzez, vissa här inne uttrycker sitt misstycke av vänstern och anarkisternas demonstrationer, som ofta urartar. Blir man automatiskt en extremhöger för att man avskyr extremvänstern? Konstigt resonemang garfzez...
Jerry, nu förstår jag inte vad du pratar om 😛 *oskyldig*
August 21, 2001
PaiN wrote: Garfzez, vissa här inne uttrycker sitt misstycke av vänstern och anarkisternas demonstrationer, som ofta urartar. Blir man automatiskt en extremhöger för att man avskyr extremvänstern? Konstigt resonemang garfzez...
Jerry, nu förstår jag inte vad du pratar om 😛 *oskyldig*
Det är många bäckar som gör det hela. Avsky mot esteter, vänster, demostrationer..
Känns som det finns avsky mot tyckande.. "Tycker ni inte som jag så kan ni gå och dö". "de där borde förbjudas", osv.. (inte exakta citat, men känslan finns där)
Och vilka är det i dagens samhälle som vill förbjuda tyckande, funderingar.. Vilka är det som sorterar efter klasser..
vilka är det som rår om sig själva i första hand...
Jag säger inte att det är rätt med våld i demostrationer? Men jag kan någonstanns förstå frustrationen att det verkar behövas för att folk ska vakna upp och börja fundera på vad det är som pågår i vår värld.. Att folk ska öppna ögonen och se vad som händer bortom kvarterets slut..
Vi sitter här på våra små arslen och tycker det är såååå jobbigt att korven blivit dyrare på ica..
(ilandsproblem)
October 27, 2001
Nu är det väl så att folk stör sig på dem som vandaliserar allt som kommer i deras väg. Är det så svårt? Tycka kan man göra utan att bruka våld. Om man vill synas och få uppmärksamhet är det väl ganska idiotiskt att begå brott. Då kan ju motparten peka på brottet och ignorera budskapet.
..de som inte har något innanför pannbenet brukar kompensera det med att användadet av våld.
Om du känner att det blir fred på jorden genom att slå sönder butiker får du väl göra det. Jag håller iaf inte med om det.
August 20, 2001
PaiN wrote: Nu är det väl så att folk stör sig på dem som vandaliserar allt som kommer i deras väg. Är det så svårt? Tycka kan man göra utan att bruka våld. Om man vill synas och få uppmärksamhet är det väl ganska idiotiskt att begå brott. Då kan ju motparten peka på brottet och ignorera budskapet.
..de som inte har något innanför pannbenet brukar kompensera det med att användadet av våld.
Om du känner att det blir fred på jorden genom att slå sönder butiker får du väl göra det. Jag håller iaf inte med om det.
Motparten kan till och med binda budskapet till brottet och då blir det ju ännu värre...
3 Guest(s)