November 29, 2001
Minority Report
Vilket jäkla pucko har skrivit det manuset, nån som bett sin 5-åriga son att skriva eller?
O vem har designat alla dessa fullkommligt idiotiska och opraktiska prylar?
Plotten har så många hål att man kan använda den som sil o kom igen det här med den missförstådda polisen som fått sin son dödas o nu ska hämnas på alla brottslingar...
Det blev iofs ganska spännande, intresant och tänkvärt precis på slutet med några oväntade twists and turns, men ändå
fler hål i storyn än Matrix o det är fan en accomplishment...
November 29, 2001
Har inte sett xXx än hehe egentligen är det inte direkt min typ av filmer men just Minority Report kändes som en såndär film som "man bör ha sett".
Jag satt hela tiden o tänkte på den där gamla reklamen "Får jag titta på ditt jättestora körkort: jättestort som allt annat i framtiden."
April 20, 2002
Det tror vi inte på hur ofta du än säger det.....=)
Jag får ta och hyra filmen nån dag och se om den är så dålig som du säger.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
November 26, 2002
maddox vet vilka filmer som ska ses, och vilka som inte ska ses.
http://maddox.xmission.com/seen.html
November 4, 2001
Öwall wrote: maddox vet vilka filmer som ska ses, och vilka som inte ska ses.
http://maddox.xmission.com/seen.html
Maddox verkar vara en riktig besserwise som inte gör annat än att klanka ner på saker med dåliga motiveringar.
maddox--> :bash:
November 26, 2002
stämmer.
det är ganska roligt.
November 29, 2001
[PITA wrote: Neo]men ni kan ju ingenting!!!
både minority report och matrix äger ju; eftersom dom har massa såna här tuffa "är ödet förutbestämt" och andra filosofiskt djupt tjafs =) skettufft!!!
åsså allt det inblandat i riktigt bra action, asså det är ju heelt suveränt 😀
ehh djupt?
snarare banalt
Matrix är iaf cool och bortser man från att manuset läcker som ett såll så är det en jäkligt actionpackat o snyggt även om Keanu Reeves är kanske världens sämsta skådis, men Minority Report är så jävla ogenomtänkt att jag får krupp.
Å andra sidan så har Keanus skådespel en komisk faktor som är rätt ovärderlig. Kolla in hans mimik, grabben har två miner som han kan göra och ett tonläge: that's it. Sjukt ball.
De två minerna är "Den förvånade/skeptiska/onda minen"(TM) och "Den apatiska minen"(TM). Rösten är också något som skulle få apatiska människor att ha något att se upp till. 😉
Sen att båda historierna är så regurgitated att det bara är tråkigt.
Matrix är en klassisk biblisk Messias historia och Minority Report ännu simplare i sin "vad händer om vi kunde se framtiden/resa i tiden".
Båda ämnena har varit med i tusen böcker och filmer och vilken badkarsfilisof som helst på typ 13 bast har redan "övervägt" koncepten som tas upp.
Kom igen liksom, det här är ämnen som tjatats i ett par tusen år nu, kan ingen komma på något eget och något nytt?
Matrix var jävligt snyggt utförd det kan jag inte ta ifrån den, o bortser man från hålen i manuset så är den ju helt klart nice även plotmässigt om än gammalt. Minority report är både dåligt utförd o ful samt storyn är bara för kass (fölrutom som sagt några roliga vändningar på slutet).
Minority Report får ett streck. Matrix får 3.5 av 5.
🙂
*playahatar*
September 13, 2001
[PITA wrote: Neo]men ni kan ju ingenting!!!
både minority report och matrix äger ju; eftersom dom har massa såna här tuffa "är ödet förutbestämt" och andra filosofiskt djupt tjafs =) skettufft!!!
åsså allt det inblandat i riktigt bra action, asså det är ju heelt suveränt 😀
"Djup filosofi" ?????
Va !, Matrix är filosofi på högstadienivå, inte i närheten av djupt.
Visst det är en snygg och tuff film, men säg inte att den är djupt filosofisk.
May 12, 2001
Jaja, alla har rätt till sin åsikt...
Jag tycker att Matrix är en av de absolut bästa filmerna, sen Minority Report: en hyffsad rulle med mycket komik av Stormare, jävligt coolt med svenska i en hollywoodrulle.
XXX är enligt mig en parodi på Bond. Typ Bond på amfetamin, eller nåt, men kul effekter emellanåt.
1 Guest(s)