Kanske den tramsigaste filmen detta århundradet?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kanske den tramsigaste filmen detta århundradet?
Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
sp_UserOfflineSmall Offline
227704
December 1, 2002 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

gasolin wrote: Va handlar Minority Report om ? 🙂
Någon som sett nya Bond filmen? värd att vänta på tills den kommer på DVD? 🙂

Minority Report handlar om en polis som förlorat sin son.
Därför vill han ge igen på alla brottslingar.

Någon uppfinner ett sätt att se in i framtiden genom att koppla in knarkares barn till en maskin. (Ja det är så dumt som det låter)
Så då åker huvudpersonen o haffar folk innan de begått brotten.

E dag ser han sig själv i maskinen när han begår ett brott. SÅ då åker han på flykt.
Men eftersom manusförfattaren valt att göra huvudpersonen hjärndöd vid detta tillfälle så ser han till att göra EXAKT allts som "profetian" förutspådde.

Sen på slutet kommer det som är lite mer spännande så det får du själv se när du glor på filmen. 😉

Die Another Day, pissigt för att vara Bond.
Rättare sagt: detta har knappt något med Bond att göra alls längre.
De två recensioner jag sett spydde båda galla över filmen o jag är benägen att ställa mig i ledet för att stoppa fingrarna i halsen...

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
227848
December 1, 2002 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

gasolin wrote: Va handlar Minority Report om ? 🙂

Jag ska kika på den imorgon, kan återkomma med en lite rapport då.

Sen alla ni som menar på att xXx suger.. hmmm
Jag håller inte med er helt för början är ju så sjukt coolt. Klart min stil med stöddiga killar med den sköna attityden. Sen att slutet är totalt supernaivt och att han rider en flygbåt med värsta gasen i lasten (Som han klart lyckas stoppa) Ca 40 min in så skulle kunna tro att man tittar på en parodi av någon Bondfilm, och det vara tyvär till slutet av filmen!

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
227858
December 1, 2002 - 10:24 pm
sp_Permalink sp_Print

[NH wrote: WIGGER][quote=gasolin]Va handlar Minority Report om ? 🙂

Jag ska kika på den imorgon, kan återkomma med en lite rapport då.

Sen alla ni som menar på att xXx suger.. hmmm
Jag håller inte med er helt för början är ju så sjukt coolt. Klart min stil med stöddiga killar med den sköna attityden. Sen att slutet är totalt supernaivt och att han rider en flygbåt med värsta gasen i lasten (Som han klart lyckas stoppa) Ca 40 min in så skulle kunna tro att man tittar på en parodi av någon Bondfilm, och det vara tyvär till slutet av filmen!

Du kan ju återkomma med en minor report.

Tyckte xXx var grym, många som verkar klaga på att det är överdrivet och overkligt, jag såg inte nån stans att den var baserad på verklighet?

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
227861
December 1, 2002 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite otydligt... Jag ska kika på nya Bond imorgon.

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

gasolin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 591
227871
December 1, 2002 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

[NH wrote: WIGGER]Lite otydligt... Jag ska kika på nya Bond imorgon.

Återkom med Bond då 🙂

UndaC
Ok, den låter skum, som The One, fast när The One kom på meny'n så va den bra, enligt mig, det verkar inte den här dock. Någon på NH's forum som gillade Minority Report? 😀

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
227875
December 1, 2002 - 10:39 pm
sp_Permalink sp_Print

En film som suger flodhästpung är Streetfighter 2. Jag tror alldrig jag har sett en sämre film faktiskt...

gorkis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 384
228553
December 3, 2002 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Badkarsfilosof ? 😉
Men jag är nog benägen att hålla med UndaC i hans ypperliga recensioner av Matrix och Minority Report.

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
228595
December 3, 2002 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, nu var jag och kollade på nya Bond igår.

Jag måste tyvär meddela att jag är något besviken på den. Bond ska ha massor med lull lull som spränger, bedövar mm.
Han hade bara en högfrekventring, en klocka och en fet Jagge. Det fattades något i filmen. Handlingen var ju rätt bra och Hale Barry går ju inte att dra för hackor. Det fanns en scene där bond slåss på en svävare, då känndes det som om man var tillbaka i de gammla filmerna när det gäller specialefekterna, med andra ord i dagens läge så ser det riktigt taksigt och gammalt ut.
Men Bond e alltid Bond och spänningen finns där så den får 3 av 5 möjliga.

Så med andra ord är det ingen film jag skulle be mina polare att kolla på bio.

/FD. Crew ffs

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
228620
December 3, 2002 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Har han en jagga??
jag blev lite irriterad när BMW betalade mer pengar för att han skulle köra deras bil, har alltid tyckt att han ska köra aston martin, men det är ett steg i rätt riktning iallafall...

Anton Nilsson
Member
Medlem
228622
December 3, 2002 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: En film som suger flodhästpung är Streetfighter 2. Jag tror alldrig jag har sett en sämre film faktiskt...

🙂 viserligen sant men å andra sidan var det väl ingen som trodde att den skulle bli bra i vilket fall?

animen är ganska cool btw

Anton Nilsson
Member
Medlem
228631
December 3, 2002 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

gorka wrote: Badkarsfilosof ? 😉
Men jag är nog benägen att hålla med UndaC i hans ypperliga recensioner av Matrix och Minority Report.

badkarsfilosof är ett av mina favorituttryck 🙂

har svårt att förklara det så bra dock 😉
lite hobbyfilosof, hmm någon som ligge ri badet o tror att han kommer på värsta sanningen när det i själva verket rör sig om de mest banala upptäckter man kan tänka sig, ofta sådant som man folk redan tjatat ut sen före jesus tid typ 😉

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
228914
December 3, 2002 - 11:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan inte våga påstå att jag håller med dig UndaC (än en gång hehe)

Just nu så har jag inte Minority Report så färskt i minnet, men jag såg den 2 gånger.
De förklarar ju så vitt jag vet varenda detalj i filmen. Alltså inget händer utan någon anledning? Jag kan just nu inte komma på ett hål i handlingen. Om du med hål menar att han till exempel hoppar från bilen in till yoga-tränande kvinnor genom fönstret, så är det snarare att den är overklig. Men det filmen är ju s.k. Science Fiction 😉 .Där tillåts det mesta, allt från gröna små aliens till hopp från bilar, eller att helt byggas in i en bil för att sedan starta den när den e klar.

Särskillt filosofiskt var det inte, invecklad var den inte heller så himla mycket om man var uppmärksam på smådetaljer från början.
Men manuset finner jag inget fel på.. dock... huruvida den var givande vet jag inte.. men jag ser inget negativt i det?
Framtidsprylarna var oxå rätt så trovärdiga. Jag menar, är dom i framtiden så ska de ju finnas rum för olika nya uppfinningar.
Budskapet är dock lite otydligt... men jag tror det handlar om att man styr sin egen framtid (eller kanske inte?, just det som är otydligt). Och även om man kommer på budskapet är det inte särskillt givande.

Filmen var sämre än jag förväntade mig... vet inte varför... men det fattades helthetsintryck av någon anledning. Men helt klart sevärd 😉

Nästan samma kommentarer gäller även till Matrix... förutom att den var bättre än jag trodde. Och om skådespeleriet här... hmm.. Keanu Reeves är lite väl stel. Men jag kommer inte på någon skådis som skulle ha passat bättre. Han ser ju precis lagom naiv, oskyldig och godtrogen ut för sin roll 🙂
Dessutom har matrix oxå ett ganska tydligt budskap, just om det här med om det vi ser verkligen är som det är. Och om vi skulle må bättre av att veta sanningen eller inte? .... man kan ju filosofera vidare på egna fötter och komma till bl.a. att det kanske handlar om religionernas hjärntvätt på människor.... 🙄

Vill du se riktigt filosofiska och invecklade samt otroligt bra filmer, ska du se Donnie Darko och/eller K-Pax.

Men berätta gärna lite mer detaljerat om de hålen du påstår dig se i filmen, jag har den som sagt inte så färsk i minnet, och det kanske var något rätt uppenbart jag missade!? brukar ju hända ibland 😉

intressant tråd f.ö. ... älskar filmer :D:D:D

Anton Nilsson
Member
Medlem
228918
December 4, 2002 - 12:18 am
sp_Permalink sp_Print

Otrovärda karaktärer och handlingar är bland annat det jag menar med hål i manuset.

Visst science fiktion är kul men någonstans måste det få den trovärdighet som just gör detkul. Dvs. "wow det här kan faktiskt hända".

Trovärdigt att de stoppar ner tre barn till narkomaner i en tank med näringsvätska och kollar in den i en holografisk dator som man styr genom att virra med händerna i luften på måfå, där dessutom identiska handrörelser kan betyda olika saker?
Troligt att man extraherar deras bilder till något som är filmat ur tredjepersonsperspektiv. Förnimmelser ok, ok också om de sett i förstapersonsperspektiv. Men hallå, vem var kameramannen liksom?

Troligt att Tom Cruise karaktär är så jävla dum i huvet att han i princip gör en 100%ig reenactment av "profetian"?

Troligt att deras robotspindlar typ beter sig som nyfikna djur?

Troligt att deras bilar kör på bredden?

Troligt att polisen kommit p ett säkerhetssystem som gör att det går att låsa in fångar i sina bilar men glömt en så simpel sak som att man kan krossa rutan på bilen?

Troligt att man bygger vägar i kringilikrokar o loopar mest på skoj sådär?
Ungefär som att det är troligt att de är tvugna att låta de där bollarna snurra runt i sina rör som om det vore nått jäkla spel för en femåring?

Troligt att alla har skräddarsydd reklam mot deras vilja och att man bara "hör sin egen reklam", om man inte bara hör sin egen reklam (framgick inte riktigt i filmen) så skulle det ju bara vara för kaosigt.

Det enda som var riktigt coolt var chockwavepistolerna 🙂

Sen var det så många småsaker som bara var idiotiska där folk var för korkade för att det skulle vara troligt eller där saker helt och håller saknade logiska aspekter och aldrig fick förklaring.

ähh hade kunnat hålla på en bra stund till men nu kommer jag ju inte ihåg allt längre, men har knappast lust att se den igen bara för att få mer ammunition 😉

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
228928
December 4, 2002 - 2:25 am
sp_Permalink sp_Print

Ja Nya Bond var ingen hödjare alls för mycket hämtat från dom gamla filmerna, Håller Med Wigger det bästa var i början innan filmen började sen gick det bara utför... 👿

Nya Q var jhu rätt så rolig annars,
men filmen i sig ja en svag 5.

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1398
228975
December 4, 2002 - 8:56 am
sp_Permalink sp_Print

@Undac,

det kallas fantasi. Vissa kan inte se filmer där man behöver fantasi, vissa kan.

Själv tycker jag att Minority Report var underhållande. Inget att gasta om vare sig det gäller plus eller minus.

Det måste vara jobbigt att se på film om man hänger upp sig på små detaljer som att bollar kommer fram på ett speciellt sätt :blink:

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
229021
December 4, 2002 - 11:22 am
sp_Permalink sp_Print

Äh... gå och se en riktig film istället, ni pojkar.

Anton Nilsson
Member
Medlem
229037
December 4, 2002 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

69link wrote: @Undac,

det kallas fantasi. Vissa kan inte se filmer där man behöver fantasi, vissa kan.

Själv tycker jag att Minority Report var underhållande. Inget att gasta om vare sig det gäller plus eller minus.

Det måste vara jobbigt att se på film om man hänger upp sig på små detaljer som att bollar kommer fram på ett speciellt sätt :blink:

Om jag ska behöva fantisera bort ologisk idioti för att en film ska vara värd att se så var den nog inte värd att se från första början... 😉

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
229095
December 4, 2002 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

[NH wrote: WIGGER]Ok, nu var jag och kollade på nya Bond igår.

Jag måste tyvär meddela att jag är något besviken på den. Bond ska ha massor med lull lull som spränger, bedövar mm.
Han hade bara en högfrekventring, en klocka och en fet Jagge. Det fattades något i filmen. Handlingen var ju rätt bra och Hale Barry går ju inte att dra för hackor. Det fanns en scene där bond slåss på en svävare, då känndes det som om man var tillbaka i de gammla filmerna när det gäller specialefekterna, med andra ord i dagens läge så ser det riktigt taksigt och gammalt ut.

Jagge?

Var det inte en Aston Martin som Bond kör med i den filmen?
har inte sett filmen men jag har för mig att det är en Aston Martin.

[PITA]Neo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 499
229812
December 5, 2002 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=[NH] WIGGER]Ok, nu var jag och kollade på nya Bond igår.

Jagge?

Var det inte en Aston Martin som Bond kör med i den filmen?
har inte sett filmen men jag har för mig att det är en Aston Martin.

mmm tror han kör aston martin (igen!), den e fiiiiin JAG VILL HA =))

(tror iofs att skurkarna kör jaguar??)

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
230314
December 6, 2002 - 3:56 pm
sp_Permalink sp_Print

han kor aston martin vanquisch, V12 a i den fina saken.. fast den ar ju dyr.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 313
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL