November 29, 2001
gasolin wrote: Va handlar Minority Report om ? 🙂
Någon som sett nya Bond filmen? värd att vänta på tills den kommer på DVD? 🙂
Minority Report handlar om en polis som förlorat sin son.
Därför vill han ge igen på alla brottslingar.
Någon uppfinner ett sätt att se in i framtiden genom att koppla in knarkares barn till en maskin. (Ja det är så dumt som det låter)
Så då åker huvudpersonen o haffar folk innan de begått brotten.
E dag ser han sig själv i maskinen när han begår ett brott. SÅ då åker han på flykt.
Men eftersom manusförfattaren valt att göra huvudpersonen hjärndöd vid detta tillfälle så ser han till att göra EXAKT allts som "profetian" förutspådde.
Sen på slutet kommer det som är lite mer spännande så det får du själv se när du glor på filmen. 😉
Die Another Day, pissigt för att vara Bond.
Rättare sagt: detta har knappt något med Bond att göra alls längre.
De två recensioner jag sett spydde båda galla över filmen o jag är benägen att ställa mig i ledet för att stoppa fingrarna i halsen...
June 17, 2001
gasolin wrote: Va handlar Minority Report om ? 🙂
Jag ska kika på den imorgon, kan återkomma med en lite rapport då.
Sen alla ni som menar på att xXx suger.. hmmm
Jag håller inte med er helt för början är ju så sjukt coolt. Klart min stil med stöddiga killar med den sköna attityden. Sen att slutet är totalt supernaivt och att han rider en flygbåt med värsta gasen i lasten (Som han klart lyckas stoppa) Ca 40 min in så skulle kunna tro att man tittar på en parodi av någon Bondfilm, och det vara tyvär till slutet av filmen!
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
November 4, 2001
[NH wrote: WIGGER][quote=gasolin]Va handlar Minority Report om ? 🙂
Jag ska kika på den imorgon, kan återkomma med en lite rapport då.
Sen alla ni som menar på att xXx suger.. hmmm
Jag håller inte med er helt för början är ju så sjukt coolt. Klart min stil med stöddiga killar med den sköna attityden. Sen att slutet är totalt supernaivt och att han rider en flygbåt med värsta gasen i lasten (Som han klart lyckas stoppa) Ca 40 min in så skulle kunna tro att man tittar på en parodi av någon Bondfilm, och det vara tyvär till slutet av filmen!
Du kan ju återkomma med en minor report.
Tyckte xXx var grym, många som verkar klaga på att det är överdrivet och overkligt, jag såg inte nån stans att den var baserad på verklighet?
March 14, 2002
[NH wrote: WIGGER]Lite otydligt... Jag ska kika på nya Bond imorgon.
Återkom med Bond då 🙂
UndaC
Ok, den låter skum, som The One, fast när The One kom på meny'n så va den bra, enligt mig, det verkar inte den här dock. Någon på NH's forum som gillade Minority Report? 😀
June 17, 2001
Ok, nu var jag och kollade på nya Bond igår.
Jag måste tyvär meddela att jag är något besviken på den. Bond ska ha massor med lull lull som spränger, bedövar mm.
Han hade bara en högfrekventring, en klocka och en fet Jagge. Det fattades något i filmen. Handlingen var ju rätt bra och Hale Barry går ju inte att dra för hackor. Det fanns en scene där bond slåss på en svävare, då känndes det som om man var tillbaka i de gammla filmerna när det gäller specialefekterna, med andra ord i dagens läge så ser det riktigt taksigt och gammalt ut.
Men Bond e alltid Bond och spänningen finns där så den får 3 av 5 möjliga.
Så med andra ord är det ingen film jag skulle be mina polare att kolla på bio.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
November 29, 2001
gorka wrote: Badkarsfilosof ? 😉
Men jag är nog benägen att hålla med UndaC i hans ypperliga recensioner av Matrix och Minority Report.
badkarsfilosof är ett av mina favorituttryck 🙂
har svårt att förklara det så bra dock 😉
lite hobbyfilosof, hmm någon som ligge ri badet o tror att han kommer på värsta sanningen när det i själva verket rör sig om de mest banala upptäckter man kan tänka sig, ofta sådant som man folk redan tjatat ut sen före jesus tid typ 😉
September 3, 2001
Kan inte våga påstå att jag håller med dig UndaC (än en gång hehe)
Just nu så har jag inte Minority Report så färskt i minnet, men jag såg den 2 gånger.
De förklarar ju så vitt jag vet varenda detalj i filmen. Alltså inget händer utan någon anledning? Jag kan just nu inte komma på ett hål i handlingen. Om du med hål menar att han till exempel hoppar från bilen in till yoga-tränande kvinnor genom fönstret, så är det snarare att den är overklig. Men det filmen är ju s.k. Science Fiction 😉 .Där tillåts det mesta, allt från gröna små aliens till hopp från bilar, eller att helt byggas in i en bil för att sedan starta den när den e klar.
Särskillt filosofiskt var det inte, invecklad var den inte heller så himla mycket om man var uppmärksam på smådetaljer från början.
Men manuset finner jag inget fel på.. dock... huruvida den var givande vet jag inte.. men jag ser inget negativt i det?
Framtidsprylarna var oxå rätt så trovärdiga. Jag menar, är dom i framtiden så ska de ju finnas rum för olika nya uppfinningar.
Budskapet är dock lite otydligt... men jag tror det handlar om att man styr sin egen framtid (eller kanske inte?, just det som är otydligt). Och även om man kommer på budskapet är det inte särskillt givande.
Filmen var sämre än jag förväntade mig... vet inte varför... men det fattades helthetsintryck av någon anledning. Men helt klart sevärd 😉
Nästan samma kommentarer gäller även till Matrix... förutom att den var bättre än jag trodde. Och om skådespeleriet här... hmm.. Keanu Reeves är lite väl stel. Men jag kommer inte på någon skådis som skulle ha passat bättre. Han ser ju precis lagom naiv, oskyldig och godtrogen ut för sin roll 🙂
Dessutom har matrix oxå ett ganska tydligt budskap, just om det här med om det vi ser verkligen är som det är. Och om vi skulle må bättre av att veta sanningen eller inte? .... man kan ju filosofera vidare på egna fötter och komma till bl.a. att det kanske handlar om religionernas hjärntvätt på människor.... 🙄
Men berätta gärna lite mer detaljerat om de hålen du påstår dig se i filmen, jag har den som sagt inte så färsk i minnet, och det kanske var något rätt uppenbart jag missade!? brukar ju hända ibland 😉
intressant tråd f.ö. ... älskar filmer :D:D:D
November 29, 2001
Otrovärda karaktärer och handlingar är bland annat det jag menar med hål i manuset.
Visst science fiktion är kul men någonstans måste det få den trovärdighet som just gör detkul. Dvs. "wow det här kan faktiskt hända".
Trovärdigt att de stoppar ner tre barn till narkomaner i en tank med näringsvätska och kollar in den i en holografisk dator som man styr genom att virra med händerna i luften på måfå, där dessutom identiska handrörelser kan betyda olika saker?
Troligt att man extraherar deras bilder till något som är filmat ur tredjepersonsperspektiv. Förnimmelser ok, ok också om de sett i förstapersonsperspektiv. Men hallå, vem var kameramannen liksom?
Troligt att Tom Cruise karaktär är så jävla dum i huvet att han i princip gör en 100%ig reenactment av "profetian"?
Troligt att deras robotspindlar typ beter sig som nyfikna djur?
Troligt att deras bilar kör på bredden?
Troligt att polisen kommit p ett säkerhetssystem som gör att det går att låsa in fångar i sina bilar men glömt en så simpel sak som att man kan krossa rutan på bilen?
Troligt att man bygger vägar i kringilikrokar o loopar mest på skoj sådär?
Ungefär som att det är troligt att de är tvugna att låta de där bollarna snurra runt i sina rör som om det vore nått jäkla spel för en femåring?
Troligt att alla har skräddarsydd reklam mot deras vilja och att man bara "hör sin egen reklam", om man inte bara hör sin egen reklam (framgick inte riktigt i filmen) så skulle det ju bara vara för kaosigt.
Det enda som var riktigt coolt var chockwavepistolerna 🙂
Sen var det så många småsaker som bara var idiotiska där folk var för korkade för att det skulle vara troligt eller där saker helt och håller saknade logiska aspekter och aldrig fick förklaring.
ähh hade kunnat hålla på en bra stund till men nu kommer jag ju inte ihåg allt längre, men har knappast lust att se den igen bara för att få mer ammunition 😉
July 2, 2001
@Undac,
det kallas fantasi. Vissa kan inte se filmer där man behöver fantasi, vissa kan.
Själv tycker jag att Minority Report var underhållande. Inget att gasta om vare sig det gäller plus eller minus.
Det måste vara jobbigt att se på film om man hänger upp sig på små detaljer som att bollar kommer fram på ett speciellt sätt :blink:
November 29, 2001
69link wrote: @Undac,
det kallas fantasi. Vissa kan inte se filmer där man behöver fantasi, vissa kan.
Själv tycker jag att Minority Report var underhållande. Inget att gasta om vare sig det gäller plus eller minus.
Det måste vara jobbigt att se på film om man hänger upp sig på små detaljer som att bollar kommer fram på ett speciellt sätt :blink:
Om jag ska behöva fantisera bort ologisk idioti för att en film ska vara värd att se så var den nog inte värd att se från första början... 😉
September 12, 2001
[NH wrote: WIGGER]Ok, nu var jag och kollade på nya Bond igår.
Jag måste tyvär meddela att jag är något besviken på den. Bond ska ha massor med lull lull som spränger, bedövar mm.
Han hade bara en högfrekventring, en klocka och en fet Jagge. Det fattades något i filmen. Handlingen var ju rätt bra och Hale Barry går ju inte att dra för hackor. Det fanns en scene där bond slåss på en svävare, då känndes det som om man var tillbaka i de gammla filmerna när det gäller specialefekterna, med andra ord i dagens läge så ser det riktigt taksigt och gammalt ut.
Men Bond e alltid Bond och spänningen finns där så den får 3 av 5 möjliga.Så med andra ord är det ingen film jag skulle be mina polare att kolla på bio.
Jagge?
Var det inte en Aston Martin som Bond kör med i den filmen?
har inte sett filmen men jag har för mig att det är en Aston Martin.
January 11, 2002
skiroy wrote: [quote=[NH] WIGGER]Ok, nu var jag och kollade på nya Bond igår.
Men Bond e alltid Bond och spänningen finns där så den får 3 av 5 möjliga.Så med andra ord är det ingen film jag skulle be mina polare att kolla på bio.
Jagge?
Var det inte en Aston Martin som Bond kör med i den filmen?
har inte sett filmen men jag har för mig att det är en Aston Martin.
mmm tror han kör aston martin (igen!), den e fiiiiin JAG VILL HA =))
(tror iofs att skurkarna kör jaguar??)
2 Guest(s)