March 23, 2002
Jag har på den sista tiden (~1år, jag är nu 22 år) upplevt att jag blir lätt röd i ögonen, särskilt när jag sitter vid en datorskärm och anstränger ögonen genom att läsa.
Nu undrar jag vad det beror på?
I mina unga dagar (10-19 år) blev jag aldrig röd i ögonen. Jag kunde anstränga ögonen hur länge som helst.
Jag har olika diskussioner för mig själv:
I mina unga dagar sov jag mycket längre, ca 12 timmar kunde jag lätt sova. Nuförtiden sover jag max 11, vanligtvis 9 timmar. Mina röda ögon kanske beror på för lite sömn?
Jag har även funderat på om jag äter bristfällig kost. Vitaminbrist månne?
Jag har även inhandlat en ny TFTskärm (hyundai Q17S) i hopp om att det ska vara bättre för ögonen, men hittils har jag inte märkt av någon skillnad. Fortfarande lika känslig. Det kanske utesluter strålning från skärmen iaf?
Någon med erfarenheter? Råd?
January 17, 2002
tombee wrote: När jag dricker Alkohol blir jag oxå väldigt röd i ögonen.
Ytterst störande.
Om det hjälper någon att komma på varför jag är så känslig.
Min genetiska uppsättning kanske är bristfällig?
Du har följande åkommor:
Cancer, Hepatit C, borelia, Röda hund, påssjuka, HIV, hjärtkammar fel och bältros, var god uppsök läkare snarast!
September 4, 2002
CoLiC wrote: [quote=tombee]När jag dricker Alkohol blir jag oxå väldigt röd i ögonen.
Ytterst störande.
Om det hjälper någon att komma på varför jag är så känslig.
Min genetiska uppsättning kanske är bristfällig?
Du har följande åkommor:
Cancer, Hepatit C, borelia, Röda hund, påssjuka, HIV, hjärtkammar fel och bältros, var god uppsök läkare snarast!
Nej, nej det är dina sjukdomar. Han har bara feber :bgrin:
March 23, 2002
CoLiC: Vi kan ju försöka hålla det på en seriös nivå. Barnsliga upptåg är enbart löjeväckande.
Har faktiskt funderat på att kontakta en läkare.
Men just nu undersöker jag lite och experimenterar för att slippa just det.
Mina monetära resurser är urusla så jag tänker inte betala för något jag kanske kan lösa på egen hand.
August 20, 2001
http://www.apoteket.se/apoteke.....038;t=2240
Jag har svarta prickar på mina ögon... nån som vet vad det kan vara?
June 28, 2001
DiDi wrote: http://www.apoteket.se/apoteke.....038;t=2240
Jag har svarta prickar på mina ögon... nån som vet vad det kan vara?
mmm, är det typ som några oskarpa mörka prickar som flyter runt i ögonen ?
för det har jag och min optiker sa att det är slags nerver som har blivit kvar efter fosterstadiet nånstans då ögonen växte fram.
typ synnärverna som var längst fram i ögonen som sedan åker tillbaka och bildar den vanliga synnärven something .
ju äldre du blir destå lösare kan dom bli och flyga runt över hela ögat.
vet inte om det finns nått enkelt sätt o ta bort skiten.
eller menar du svarta prickar i dina ögonvitor ?
August 20, 2001
Mind wrote: eller menar du svarta prickar i dina ögonvitor ?
Jag menar svarta prickar i ögonvitorna (eller jag har en svart prick och två gråa områden så att säga)...
För övrigt så har ett av mina ögon muterat sig 😉 Byt färg från mörkbrunt till grön/brunt. Så jag har ett mörkbrunt och ett grön/brunt öga...
2 Guest(s)