Kär?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kär?
pcw
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 853
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 15, 2006 - 7:32 am
sp_Permalink sp_Print

Är man kär om man bara tänker på en person hela tiden som man träffade på krogen nu i helgen och har svårt att sova och har ingen aptit och tänker bara på dejten som vi tänkte ha nu på tors-fredag??

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
1068562
August 15, 2006 - 7:53 am
sp_Permalink sp_Print

pcw wrote: Är man kär om man bara tänker på en person hela tiden som man träffade på krogen nu i helgen och har svårt att sova och har ingen aptit och tänker bara på dejten som vi tänkte ha nu på tors-fredag??

risken finns faktiskt. bli inte för nervös bara :blink:
jämt när jag blir kär så gör jag mig till för mycket och det skrämmer dom lite.

Zymme
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 69
1068564
August 15, 2006 - 7:56 am
sp_Permalink sp_Print

beror väl på hur man definerar, själv tycker jag inte man är kär förrän man lärt känna någon lite. innan dess är det en förälskelse... och när man lärt känna någon bra och vet deras fel och brister och tycker om dom ändå, då älskar man nån 😛

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
1068567
August 15, 2006 - 8:10 am
sp_Permalink sp_Print

Zymme wrote: [...]själv tycker jag inte man är kär förrän man lärt känna någon lite. innan dess är det en förälskelse... och när man lärt känna någon bra och vet deras fel och brister och tycker om dom ändå, då älskar man nån 😛

Precis så känner jag med. Man kan bli förälskad utan att ens ha pratat med personen. Det kan vara rent ytligt och fysiskt. När man är kär har man blivit förälskad i en människas personlighet.

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
1068573
August 15, 2006 - 8:37 am
sp_Permalink sp_Print

Gamblor wrote: [quote=Zymme][...]själv tycker jag inte man är kär förrän man lärt känna någon lite. innan dess är det en förälskelse... och när man lärt känna någon bra och vet deras fel och brister och tycker om dom ändå, då älskar man nån 😛

Precis så känner jag med. Man kan bli förälskad utan att ens ha pratat med personen. Det kan vara rent ytligt och fysiskt. När man är kär har man blivit förälskad i en människas personlighet.

word!

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
1068574
August 15, 2006 - 8:43 am
sp_Permalink sp_Print

Gamblor wrote: [quote=Zymme][...]själv tycker jag inte man är kär förrän man lärt känna någon lite. innan dess är det en förälskelse... och när man lärt känna någon bra och vet deras fel och brister och tycker om dom ändå, då älskar man nån 😛

Vist sagt, stämmer nog bra det.
Sitter själv i samma sits dock med hela 3 dagars umgänge och kan inte få nog.

MicroManiac
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 162
1068590
August 15, 2006 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

Känner likadant nu efter 6 månader... helt sjukt, går upp o ner, största svackan kommer ju efter typ 3 månader... men go with the flow bara!!!

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1068607
August 15, 2006 - 10:51 am
sp_Permalink sp_Print

Intresserad och nyfiken skulle jag nog vilja säga.

whoracle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1942
1068614
August 15, 2006 - 11:26 am
sp_Permalink sp_Print

anser du dej själv vara kär så är du nog det.

MicroManiac
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 162
1068630
August 15, 2006 - 12:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Fysisk attraktion o kärlek är olika saker, "jucka" hjärnan och den andra hjärnan är inte i samma linje 😀

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
1068639
August 15, 2006 - 1:11 pm
sp_Permalink sp_Print

pcw wrote: Är man kär om man bara tänker på en person hela tiden som man träffade på krogen nu i helgen och har svårt att sova och har ingen aptit och tänker bara på dejten som vi tänkte ha nu på tors-fredag??

Nej

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1068656
August 15, 2006 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, det är du inte.
Kärlek går inte att definiera, du märker det, tro mig.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
1068684
August 15, 2006 - 3:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Hm... vilket sammanträffande.
Underligt att detta just en sån här tråd kom just nu..
Det är så jag blir rädd.

För er som inte fattar så är det inte jag och pcw som har något på gång. :bgrin:

Förljdfråga: Hur vet man att man är ihop med någon?
Frågar man "-Är vi ihop eller?"

Arny
Member
Medlem
1068694
August 15, 2006 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote:

Det vet man inte förens hon vill göra slut.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1068697
August 15, 2006 - 4:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: "-Är vi ihop eller?"

Om man vill jaga bort en tjej så är det perfekt att säga så under dejtingstadiet.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
1068789
August 15, 2006 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=pcw]Är man kär om man bara tänker på en person hela tiden som man träffade på krogen nu i helgen och har svårt att sova och har ingen aptit och tänker bara på dejten som vi tänkte ha nu på tors-fredag??

Nej

Kan du utveckla ditt resonemang?

Arny
Member
Medlem
1068791
August 15, 2006 - 10:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Arny][quote=pcw]Är man kär om man bara tänker på en person hela tiden som man träffade på krogen nu i helgen och har svårt att sova och har ingen aptit och tänker bara på dejten som vi tänkte ha nu på tors-fredag??

Nej

Nej. Kan du?

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
1068793
August 15, 2006 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Arny][quote=pcw]Är man kär om man bara tänker på en person hela tiden som man träffade på krogen nu i helgen och har svårt att sova och har ingen aptit och tänker bara på dejten som vi tänkte ha nu på tors-fredag??

Nej

Nej. Kan du?

Otroligt dumt svar, du känner mig, du vet, jag kan inte utveckla, varför tror du jag frågade dig?...

Nej utveckla dig nu, jag tror vi är fler som vill veta vad du verkligen menar med ditt "Nej".

Arny
Member
Medlem
1068796
August 15, 2006 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Arny][quote=Krqagyzzz][quote=Arny]Nej

Nej. Kan du?

Otroligt dumt svar, du känner mig, du vet, jag kan inte utveckla, varför tror du jag frågade dig?...

Nej utveckla dig nu, jag tror vi är fler som vill veta vad du verkligen menar med ditt "Nej".

Eftersom du frågar så snällt ska jag göra ett seriöst försök att förklara för dig och alla andra användare på NH innebörden av ordet "Nej".

Redan vid 12-18 månaders ålder börjar barn förstå innebörden av ordet "Nej". Tydligen verkar inte alla göra det eftersom man ideligen får motfrågor när man svarat "Nej". Problemet kan bottna i att "nejet" inte är starkt nog. För att understryka att man verkligen menar vad man säger bör man börja meningen med ordet "Nej" samtidigt som man frekvent vrider sitt eget huvud i sidled. Huvudet kommer då utföra en cirkulär rörelse eftersom det är fysiskt omöjligt att förflytta huvudet i sidled utan att må fysiskt dåligt. Nog om detta nu. Ytterligare frågor på just själva huvudvridningen besvaras på PM.

När man väl har uttryckt ett kraftfullt "Nej" kan man ju tro att alla som är inblandade ska förstå vad man menar men tyvärr fungerar det inte så. Detta kan bero på ett flertal saker och alla kommer inte behandlas här. Närmare bestämt kommer ingen utav sakerna behandlas här eftersom det inte i min mening är relevant. Kan ju ge er en liten ledtråd att det har någonting med "idioter" att göra. Är det någon som inte vet vad en "idiot" är så kolla i spegeln. Där brukar det finnas minst en i ett normalt svenskt hem.

Vid frågor, läs raden om "idioter" igen.

Och till sist:

Vilken del i ordet NEJ är det du inte har förstått?

Förtydligande: Citatet ovan ska ses som en retorisk fråga och inget som nödvändigtvis behöver besvaras.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
1068806
August 16, 2006 - 2:07 am
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote:

Dom tankar har jag också tänkt just nu. Vi vet inte riktigt vad vi är fast ändå vet vi de på ett sätt ändå. Vi är ihop när vi bestämmer det kan man säga.

Frågade min kompis om hur man vet om man är ihop. Fick detta svar.

När tjejen är tjurig och du frågar vad det är och får svaret att ni faktiskt har varit ihop 1 månad nu och att du inte kommer ihåg en sån viktig sak. Då är det bara att skriva ner datumet och komma ihåg när ni ska fira 2 månader och bjuda på fin middag.

/ Mikael

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 249
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL