March 15, 2004
pcw wrote: Är man kär om man bara tänker på en person hela tiden som man träffade på krogen nu i helgen och har svårt att sova och har ingen aptit och tänker bara på dejten som vi tänkte ha nu på tors-fredag??
risken finns faktiskt. bli inte för nervös bara :blink:
jämt när jag blir kär så gör jag mig till för mycket och det skrämmer dom lite.
September 1, 2002
Zymme wrote: [...]själv tycker jag inte man är kär förrän man lärt känna någon lite. innan dess är det en förälskelse... och när man lärt känna någon bra och vet deras fel och brister och tycker om dom ändå, då älskar man nån 😛
Precis så känner jag med. Man kan bli förälskad utan att ens ha pratat med personen. Det kan vara rent ytligt och fysiskt. När man är kär har man blivit förälskad i en människas personlighet.
March 15, 2004
Gamblor wrote: [quote=Zymme][...]själv tycker jag inte man är kär förrän man lärt känna någon lite. innan dess är det en förälskelse... och när man lärt känna någon bra och vet deras fel och brister och tycker om dom ändå, då älskar man nån 😛
Precis så känner jag med. Man kan bli förälskad utan att ens ha pratat med personen. Det kan vara rent ytligt och fysiskt. När man är kär har man blivit förälskad i en människas personlighet.
word!
May 19, 2003
Gamblor wrote: [quote=Zymme][...]själv tycker jag inte man är kär förrän man lärt känna någon lite. innan dess är det en förälskelse... och när man lärt känna någon bra och vet deras fel och brister och tycker om dom ändå, då älskar man nån 😛
Vist sagt, stämmer nog bra det.
Sitter själv i samma sits dock med hela 3 dagars umgänge och kan inte få nog.
September 26, 2005
September 26, 2005
June 3, 2001
Hm... vilket sammanträffande.
Underligt att detta just en sån här tråd kom just nu..
Det är så jag blir rädd.
För er som inte fattar så är det inte jag och pcw som har något på gång. :bgrin:
Förljdfråga: Hur vet man att man är ihop med någon?
Frågar man "-Är vi ihop eller?"
November 5, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Arny][quote=pcw]Är man kär om man bara tänker på en person hela tiden som man träffade på krogen nu i helgen och har svårt att sova och har ingen aptit och tänker bara på dejten som vi tänkte ha nu på tors-fredag??
Nej
Kan du utveckla ditt resonemang?
Nej. Kan du?
May 17, 2002
Arny wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Arny][quote=pcw]Är man kär om man bara tänker på en person hela tiden som man träffade på krogen nu i helgen och har svårt att sova och har ingen aptit och tänker bara på dejten som vi tänkte ha nu på tors-fredag??
Nej
Nej. Kan du?
Otroligt dumt svar, du känner mig, du vet, jag kan inte utveckla, varför tror du jag frågade dig?...
Nej utveckla dig nu, jag tror vi är fler som vill veta vad du verkligen menar med ditt "Nej".
November 5, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Arny][quote=Krqagyzzz][quote=Arny]Nej
Nej. Kan du?
Otroligt dumt svar, du känner mig, du vet, jag kan inte utveckla, varför tror du jag frågade dig?...
Nej utveckla dig nu, jag tror vi är fler som vill veta vad du verkligen menar med ditt "Nej".
Eftersom du frågar så snällt ska jag göra ett seriöst försök att förklara för dig och alla andra användare på NH innebörden av ordet "Nej".
Redan vid 12-18 månaders ålder börjar barn förstå innebörden av ordet "Nej". Tydligen verkar inte alla göra det eftersom man ideligen får motfrågor när man svarat "Nej". Problemet kan bottna i att "nejet" inte är starkt nog. För att understryka att man verkligen menar vad man säger bör man börja meningen med ordet "Nej" samtidigt som man frekvent vrider sitt eget huvud i sidled. Huvudet kommer då utföra en cirkulär rörelse eftersom det är fysiskt omöjligt att förflytta huvudet i sidled utan att må fysiskt dåligt. Nog om detta nu. Ytterligare frågor på just själva huvudvridningen besvaras på PM.
När man väl har uttryckt ett kraftfullt "Nej" kan man ju tro att alla som är inblandade ska förstå vad man menar men tyvärr fungerar det inte så. Detta kan bero på ett flertal saker och alla kommer inte behandlas här. Närmare bestämt kommer ingen utav sakerna behandlas här eftersom det inte i min mening är relevant. Kan ju ge er en liten ledtråd att det har någonting med "idioter" att göra. Är det någon som inte vet vad en "idiot" är så kolla i spegeln. Där brukar det finnas minst en i ett normalt svenskt hem.
Vid frågor, läs raden om "idioter" igen.
Och till sist:
Vilken del i ordet NEJ är det du inte har förstått?
Förtydligande: Citatet ovan ska ses som en retorisk fråga och inget som nödvändigtvis behöver besvaras.
October 22, 2002
Gueno wrote:
Förljdfråga: Hur vet man att man är ihop med någon?
Frågar man "-Är vi ihop eller?"
Dom tankar har jag också tänkt just nu. Vi vet inte riktigt vad vi är fast ändå vet vi de på ett sätt ändå. Vi är ihop när vi bestämmer det kan man säga.
Frågade min kompis om hur man vet om man är ihop. Fick detta svar.
När tjejen är tjurig och du frågar vad det är och får svaret att ni faktiskt har varit ihop 1 månad nu och att du inte kommer ihåg en sån viktig sak. Då är det bara att skriva ner datumet och komma ihåg när ni ska fira 2 månader och bjuda på fin middag.
/ Mikael
2 Guest(s)