November 22, 2001
Arny wrote: [quote=Ang][quote=Json_81]En annan bra grej är att datorn är en powerbook och är totalt immun mot viruset.
En annan bra grej är att datorn är en PC och är totalt immun mot viruset.
En annan bra grej är att datorn är en dator och där det finns datorer finns det virus.
Ja, det finns väl hela 3-4 st totalt ofarliga "virus" till OS X.
Jag förstår inte vad ni vill? I en artikel om ett virus för windows och msn visar man en bild på en mac, det tycker jag är ett sakfel.
May 17, 2002
Json_81 wrote:
Jag förstår inte vad ni vill? I en artikel om ett virus för windows och msn visar man en bild på en mac, det tycker jag är ett sakfel.
Och när blev Aftonbladet kända för att vara ordentliga med reserch inför släppet av ett nytt (oftast totalt ointressant) scoop?
February 19, 2004
Json_81 wrote: [quote=Arny][quote=Ang][quote=Json_81]En annan bra grej är att datorn är en powerbook och är totalt immun mot viruset.
En annan bra grej är att datorn är en PC och är totalt immun mot viruset.
En annan bra grej är att datorn är en dator och där det finns datorer finns det virus.
Ja, det finns väl hela 3-4 st totalt ofarliga "virus" till OS X.
jag använder Ubuntu. Antagligen även färre virus än vad det finns till Mac OS. Och din källa till att det finns endast 3-4 virus till Mac OS är ju självklart som helst helt fel. Det finns även virus för mobiltelefoner.
Även att jag använder Linux så är jag jävligt skärpt. Även om jag antagligen ligger bättre till än vad du gör. För någon dag så kommer överraskningen, vilket kommer med utbredningen av OSet. Desto mer populärt desto mer utsatt.....
November 22, 2001
Ang wrote:
jag använder Ubuntu. Antagligen även färre virus än vad det finns till Mac OS. Och din källa till att det finns endast 3-4 virus till Mac OS är ju självklart som helst helt fel. Det finns även virus för mobiltelefoner.Även att jag använder Linux så är jag jävligt skärpt. Även om jag antagligen ligger bättre till än vad du gör. För någon dag så kommer överraskningen, vilket kommer med utbredningen av OSet. Desto mer populärt desto mer utsatt.....
Kan inte du ge mig en källa på hur många virus det finns till OS X? En snabb googling ger inte mycket mer än att det finns några maskar.
Och att det blir mer utsatt för att det är mer populärt är sant, men det frångår inte det faktum att unix-baserade system har en mycket bättre grundsäkerhet än windows.
Men vad har det med saken att göra? Och att du kör ubuntu har väl inte heller med det hela att göra.
Saken var ju att det var en mac i en artikel om ett windows-virus (och den där bildtexten om att det inte är datorn på bilden fanns inte från början).
February 19, 2004
Json_81 wrote: Kan inte du ge mig en källa på hur många virus det finns till OS X? En snabb googling ger inte mycket mer än att det finns några maskar.
Man ska alltid passa sig. Som sagt, även att jag använder Linux som antagligen har färre virus så är jag jävligt vaksam. Det är bara en tidsfråga innan någon hittar på något eller utnytjtjar OSets svagheter, Har ständigt säkerhetsuppdateringar.
Dessutom var världens första dokumenterade virus var gjort för Apple OS 2. 😉
Bara så enkelt som att det finns virus till mobiltelefoner säger ett och annat.
Json_81 wrote: Och att det blir mer utsatt för att det är mer populärt är sant, men det frångår inte det faktum att unix-baserade system har en mycket bättre grundsäkerhet än windows.
Sant.
Json_81 wrote: Men vad har det med saken att göra? Och att du kör ubuntu har väl inte heller med det hela att göra.
Saken var ju att det var en mac i en artikel om ett windows-virus (och den där bildtexten om att det inte är datorn på bilden fanns inte från början).
Nej du sa att du körde Mac och var immun mot viruset, vilket jag på skoj gjorde samma citat fast med PC istället då jag kör Ubuntu. D vs hade inget med datorn att göra, utan Windows MSN messenger, och kaaanskeee Windows.
February 19, 2004
Json_81 wrote: [quote=Ang]bla bla
Ok, en "pc" kan köra linux och är immun mot viruset.
Men en PB (som i detta fallet) kan bara köra OS X och vissa Linux distar och alla är immuna.
Kan vi lämna diskussionen där?
'
Man kan iofs också köra Linux på en PB 😛
Aja, det var kul så länge det varade... 😉
2 Guest(s)