Json_81 wrote: Jag tror man hade stoppat de flesta med 2 dagar. Och om man slipper karensen med intyg kan ju alla som är sjuka på riktigt stanna hemma.
Läkarintyg och ingen karens är väl ok, men för min del känns det ganska jobbigt att masa sej iväg till läkare för att få honom att konstatera en förkylning faktiskt. Är ju också ganska tokigt att besöka en läkarstation där det ofta finns gamlingar med diverse krämpor som kanske inte har så bra motståndskraft mot förkylning. Detta kan i värsta scenariot ge en utmärglad gamling sista spiken i kistan om man säger så. Känns även lite korkat med läkarbesök ioma man tär på resurserna genom att uppta en läkares tid med en liten snuva som ger med sej på ~1 vecka. Vet också att läkarna i grannbyn blir ganska irriterade på det.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 22, 2001
ilg@dd wrote: Läkarintyg och ingen karens är väl ok, men för min del känns det ganska jobbigt att masa sej iväg till läkare för att få honom att konstatera en förkylning faktiskt. Är ju också ganska tokigt att besöka en läkarstation där det ofta finns gamlingar med diverse krämpor som kanske inte har så bra motståndskraft mot förkylning. Detta kan i värsta scenariot ge en utmärglad gamling sista spiken i kistan om man säger så. Känns även lite korkat med läkarbesök ioma man tär på resurserna genom att uppta en läkares tid med en liten snuva som ger med sej på ~1 vecka. Vet också att läkarna i grannbyn blir ganska irriterade på det.
Jo, det finns ju helt klart nackdelar. Men tyvärr blir det ju så när folk inte kan vara ärliga. Bästa vore ju inga karensdagar och 100% lön vid kortvarig frånvaro. Men det hade ju missbrukats enormt.
Kolla bara VAB.
Json_81 wrote: Jo, det finns ju helt klart nackdelar. Men tyvärr blir det ju så när folk inte kan vara ärliga. Bästa vore ju inga karensdagar och 100% lön vid kortvarig frånvaro. Men det hade ju missbrukats enormt.
Kolla bara VAB.
Har sett i massmedia att uppsatta politiker påstår att VAB missbrukas, ja.. Om det i realititen är så kan jag inte uttala mej om, men jag kan då säga att varken jag eller någon i min bekantskapskrets ägnar eller ägnat sej åt detta.
100% lön när man är sjuk?? Näe, inget jag lägger min röst på iaf.. Är du hemma så producerar du ju inget.
Vem menar du skulle stå för dom fiolerna isf? FK eller AG?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 31, 2001
Om man inte har möjlighet att gå till en läkare för att få ett intyg då?
Jag vet själv att när jag blir tex magsjuk så kan inte jag resa på mig eller göra något alls utan att kräkas som bara fan.
Jag skulle då inte ha möjlighet att besöka läkare under de 3-4 första dagarna av min magsjuka, gör dom då hembesök?
2 Guest(s)