February 10, 2003
GoggeL wrote: haha jag spelade ishockey en gång med mina kompisar i typ -12 grader med enbart ett par byxor och en tunn tröja på mig 🙂 FY FAN vad förskyld jag blev efter det 🙂
oj hela 12 minusgrader.. stackars dig..
det har man ju fan nästan spelat golf i 🙂
ne men seriöst, vara ute å leka när det var -45 grader .. de du..
*edit* leka = gå till shell 3km bort kl 4 på natten 😀
June 28, 2001
japp det är torrare där uppe, och därför inte ens närheten av lika kallt som här nere i götet.
att motionera när man är förkyld är Inte bra, det kan få infektioner att sprida sig till resten av kroppen och kan vara direkt livsfarligt.
därimot att motionera när man är frisk även om det är kallt ute så hjälper det som förebyggande åtgärd.
Vila, dvs inte anstränga kroppen precis när man blivit förkyld är bra.
ta det lungt som fan, drick lite Te och honung, mjölk och käka lite frukt o bös + lite andra vardagsnyttiga saker så bör det försvinna relativt snabbt.
käkar man massa vitaminer så tar kroppen inte upp mer än nödvändigt, så att klänga i sig för mkt hjälper ju knappast, och att ständigt överdosera vitaminer är inte bra för då kan systemet bli sämre på att ta upp det när det är brist på vitaminer.
February 1, 2002
Gueno wrote: [quote=ViU][quote=GoggeL]sätt dig i en bastu i typ 40 minuter. Det brukar hjälpa för mig iaf
I dom temperna som ni svenskar badar lär han bara bli lite svettig 😀
Runt 100°C brukar jag ha.
110° har jag sutti i som max men då var det lite för varmt för att det skulle kännas skönt.
Fick svårt att andas.
Sen ser man ut som en korsning mellan en tomat och ett russin.
Lite fel egentligen... luftfuktigheten är det som gäller 🙂
3 Guest(s)