Katt eller hund?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Katt eller hund?
Vurt
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 188
sp_UserOfflineSmall Offline
737190
October 3, 2004 - 11:13 am
sp_Permalink sp_Print

Spidey wrote: Hund!

Finns inget smartare än hunden :bok:

Hundar räknas inte som det mest intelligenta djuret. Papegojor, schimpanser och delfiner rankas högre och kan lösa mer komplexa problem. Sen kommer råttor och hundar och efter det människan ( 😉 ) Finns rätt mycket forskning inom detta..

Blev föresten rätt förvånad över hur intelligenta bläckfiskar var! Trodde man inte direkt..

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
737191
October 3, 2004 - 11:14 am
sp_Permalink sp_Print

Våran katt kommer när man ropar hennes namn, Man ska inte gosa med hunden när man kommer hem kan du inget om Hunddressyr? Man har ju lådan på toaletten annars är man ju ohygienisk själv. Vi leker med våran katt och man ska leka med katten annars mår de dåligt.

Hundar tycke rjag bättre om för de kan man brottas med och busa mer med samt att de följer med överallt men det är just för att de är dumma.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
737193
October 3, 2004 - 11:16 am
sp_Permalink sp_Print

katter rockar

Vurt
Medlem
737200
October 3, 2004 - 11:23 am
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: Sedan att kalla något "inneboende" som har en låda som den skiter och pissar i inomhus så det luktar åt h*****e i de rummet, en sådan inneboende skulle jag kasta ut.

Dessutom har jag aldrig sett en katt springa fram till sin ägare och gossa när ägaren kommer hem. Aldrig sett en katt som man kan vara med och leka. Aldrig sett en katt som kommer till en när man kallar på den igenom att bara använda namnet.

Att den inte kommer när man kallar på den kan ju att göra med att den har en stark egen vilja vilket också kan anses intelligent. Att vara trofast in till döden är ju inte det samma som att vara supersmart direkt.

Att du aldrig sett en katt som kommer och vill bli gosad med eller som det går att leka med tyder på att du inte sett många katter.. Men det är helt klart lite vanligare bland hundar eftersom de är väldigt efterhängsamma och rent av översociala djur, katter roar sig mycket på egen hand, hunden verkar inte intelligent nog att förstå att den kan göra det (förutom när det gäller att slicka sig på diverse ställen :cy: 😛 )

Finns föresten kattsand som elliminerar lukten helt. Nog vanligare att hundar skiter och pissar inne än att katter gör det (förutom i sin låda då).. Föräldrarna har två engelska cockerspaniels och de pissar och skiter inomhus ibland (dock sällan som tur är) trots att de försökt uppfostra dom strikt i snart 10 års tid.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
737209
October 3, 2004 - 11:42 am
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: Våran katt kommer när man ropar hennes namn..

Det är nog rätt ovanligt, katter brukar lyssna till det mesta men med rätt tonfall, antagligen samma med hundar.
Har bara sett en hund som verkligen reagerade på sitt namn... =)

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
737243
October 3, 2004 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Hund! Kattar har alltid gillar mig... Aja whtevr.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
737298
October 3, 2004 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: KATT!
Lätt.

(Se Shrek 2 så kommer du också att vilja ha en katt sedan 😛 )

Följ Tindy_14s exempel, det är klockrent.

Elysion
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 836
737310
October 3, 2004 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Väluppfostrade hundar kan vara dåligt för dem själva ibland. Hörde om en hund som inte fick äta förrän ägaren sa Varsågod. En gång glömde han det, hunden stod å väntade hela dagen medan ägaren jobbade.

Katter är rätt egna, det är bra 🙂

Hans-Erik
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 807
737330
October 3, 2004 - 1:59 pm
sp_Permalink sp_Print

kissemissekattfan :D/

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
737440
October 3, 2004 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Vurt wrote: Att den inte kommer när man kallar på den kan ju att göra med att den har en stark egen vilja vilket också kan anses intelligent. Att vara trofast in till döden är ju inte det samma som att vara supersmart direkt.

En myra kommer heller inte när man kallar på den.

Att du aldrig sett en katt som kommer och vill bli gosad med eller som det går att leka med tyder på att du inte sett många katter.. Men det är helt klart lite vanligare bland hundar eftersom de är väldigt efterhängsamma och rent av översociala djur, katter roar sig mycket på egen hand, hunden verkar inte intelligent nog att förstå att den kan göra det (förutom när det gäller att slicka sig på diverse ställen :cy: 😛 )

”Lite vanligare”, skulle påstå att det är mycket vanligare, visst kommer de kanske och stryker sig emot benen ibland och vill bli kliade. Men en hund springer mot en och busar runt lite, det som gör en hund roligare.

Finns föresten kattsand som elliminerar lukten helt. Nog vanligare att hundar skiter och pissar inne än att katter gör det (förutom i sin låda då).. Föräldrarna har två engelska cockerspaniels och de pissar och skiter inomhus ibland (dock sällan som tur är) trots att de försökt uppfostra dom strikt i snart 10 års tid.

Förmodligen de som uppfostrat dåligt, har inte varit med om en hund som inte blivit rumsren efter ett kortare tag.

Miiicke
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 136
737447
October 3, 2004 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

elefant!

Vurt
Medlem
737488
October 3, 2004 - 4:12 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=Vurt]Att den inte kommer när man kallar på den kan ju att göra med att den har en stark egen vilja vilket också kan anses intelligent. Att vara trofast in till döden är ju inte det samma som att vara supersmart direkt.

En myra kommer heller inte när man kallar på den.

En myra har så vitt jag vet inte ens hörsel eller en intelligens som kan mäta sig med högre stående djur så det var en "ganska" kass jämförelse.

Förmodligen de som uppfostrat dåligt, har inte varit med om en hund som inte blivit rumsren efter ett kortare tag.

Nä, de har som sagt haft olika hundar i över 30 års tid nu så det är inte det som är problemet, de har mycket goda kunskaper om hur man uppfostrar hundar. Kan vara ett problem med just denna ras kanske. Men speciellt ovanligt är det som sagt inte.

Överlag känns de flesta hundrasraser rätt så sönderavlade.. Man får liksom intrycket att något inte står riktigt rätt till i skallen på dom när de dansar runt som stollar och viftar på svansen i 10 minuter bara för att man varit borta i 30 sekunder och hämtat posten laugh

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
737522
October 3, 2004 - 4:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Vurt wrote: En myra har så vitt jag vet inte ens hörsel eller en intelligens som kan mäta sig med högre stående djur så det var en "ganska" kass jämförelse.

Menar bara att det inte behöver betyda att djuret är intelligent bara för att det inte kommer när man kallar på den. Hur som helst är det väl ett tråkigt djur som inte gör det, ska ju inte vara en asocial cellklump man kastar pengar på.

Nä, de har som sagt haft olika hundar i över 30 års tid nu så det är inte det som är problemet, de har mycket goda kunskaper om hur man uppfostrar hundar. Kan vara ett problem med just denna ras kanske. Men speciellt ovanligt är det som sagt inte.

Navelsträngen runt halsen i några sekunder när de föddes? :p Det är ovanligt att hundar inte är rumsrena ja, många kompisar har hundar, släkt osv. Har dock aldrig varit med om att de inte är rumsrena efter en kort uppfostran.,

Överlag känns de flesta hundrasraser rätt så sönderavlade.. Man får liksom intrycket att något inte står riktigt rätt till i skallen på dom när de dansar runt som stollar och viftar på svansen i 10 minuter bara för att man varit borta i 30 sekunder och hämtat posten laugh

Men det är ju det som är så fint med hundar, dumma må de vara men underbara också.

Alex_88_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 596
737677
October 3, 2004 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Hund så klart!

har själv två st 😀

Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
737706
October 3, 2004 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker om hundar, de är nästan alltid glada och det brukar smitta av sig.
Men om jag skulle ta hand om ett djur själv skulle jag nog ha en katt, jag är inte typen som orkar ut och gå flera gånger om dagen.
Annars gillar jag papegojor skarpt, skithäftigt om dom kan prata o ha sig, sen har ju alla pirater papegojor 8)

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
737747
October 3, 2004 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Hundar är inte så dumma. De är trots allt flockdjur och de har säkert en evolutionär fördel av att vara trofasta etc.

Vurt
Medlem
737775
October 3, 2004 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Hundar är inte så dumma. De är trots allt flockdjur och de har säkert en evolutionär fördel av att vara trofasta etc.

Tror snarare det är blivit bortavlat pg.a att vi inte vill ha hundar som är egensinniga och bångstyriga, lite smått otrevligt att ha en stor hund som biter till om den inte får som den vill.

Tror det är det jag inte gillar riktigt med hundar, dvs jag vill ha djur med lite attityd. Hundar har verkligen noll.. och har dom det så vill man nog helst inte gå i närheten..

Vurt
Medlem
737791
October 3, 2004 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=Vurt]En myra har så vitt jag vet inte ens hörsel eller en intelligens som kan mäta sig med högre stående djur så det var en "ganska" kass jämförelse.

Menar bara att det inte behöver betyda att djuret är intelligent bara för att det inte kommer när man kallar på den. Hur som helst är det väl ett tråkigt djur som inte gör det, ska ju inte vara en asocial cellklump man kastar pengar på.

Äh finns ju inget roligare än en lekfull katt.. då kan man snacka om fart. Men jag har själv aldrig ägt någon katt så jag kan inte säga om de i längden känns asociala och tråkiga.. har många kompisar som har katt dock.

I mitt fall så är det mitt husdjur som ropar på mig och inte tvärt om laugh Han lärde sig precis vad "är du trött?" innebär.. Jag brukar fråga honom "är du trött?" när han ser pömsig ut eller när han vilar, nu säger han det till mig så fort jag lägger mig på sängen (han säger det enbart vid dessa tillfällen så det är inte slumpmässigt heller) 🙂

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
737825
October 3, 2004 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Skottpengar på katter.
Nej tacka vet jag hundar. 🙂

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
737843
October 3, 2004 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Vurt wrote: Äh finns ju inget roligare än en lekfull katt.. då kan man snacka om fart. Men jag har själv aldrig ägt någon katt så jag kan inte säga om de i längden känns asociala och tråkiga.. har många kompisar som har katt dock.

Har också kompisar som har katt, en av de säger lite då och då att katten är tråkig numera.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 230
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL