October 10, 2002
Kanske är lite konstig men jag tycker att kattastrof filmer e förbenat kul o kolla på om dem är bra gjorda, så jag söker efter tips på bra sådana ex. Dantes Peak, Armageddon osv fast de som är lite mer okända.
Typ som en gammal pang rulle som hette Beyond the poseidon adventure med michael cain.
alla tips e välkommna 🙂
Alla filmer med Steven Seagal är ju smärre katastrofer, det kanske kan vara nått??
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 16, 2004
July 27, 2006
Twister får man ju inte glömma bort, eller Deep Impact (fast dessa är ju inte direkt okända iofs).
Earthquake från 1974 har ju en hel del kända namn i rollistan, The Poseidon Adventure från 1972 samt remaken Poseidon från 2006 kan man köra igenom.
TV-filmer finns det en hel del, men kvalitetsmässigt kan dom nog variera.
Vi har exempelvis Tsunami: The Aftermath som handlar mer om efterföljderna av Tsunamin i Thailand, ingen direkt katastroffilm utan mer ett drama men den kan ju alltid vara intressant.
10.5 & 10.5: Apocalypse handlar om jordbävningar modell större (som siffrorna andyder), inte precis kritikerrosade men dom kan ju kanske vara bra ändå?
The Great Los Angeles Earthquake gillade jag själv när jag såg den, vissa versioner kan dock ev. vara nedklippta för tid (i förhållande till tv-versionen).
Aftershock: Earthquake in New York är en annan rulle på samma tema.
Category 6: Day of Destruction & Category 7: The End of the World är TV-miniserier om lite småblåsiga förhållanden, oavsett vad man tycker om effekter och manus kan man ju inte gå fel när Randy Quaid är med. 😀
Supernova ger en rejäl solbränna men Magma: Volcanic Disaster och Disaster Zone: Volcano in New York håller även dessa hettan uppe, någon risk för toppskådespeleri och bra manus etc. föreligger nog inte...
Men lite av charmen med denna typ av filmer är att dom kan vara bra även om dom är lite halvusla.
1 Guest(s)