June 1, 2003
ojdå wrote: Vem vet.... finns många saker som låter helknäppa första gången tex grönmögelost på pepparkakor! Fanns nåt mer exempel på saker som låtter jätte äckligt men smakar underbart men det kommer jag inte ihåg... så prova vet ja pannkakor är ju lätt att göra 😉
Nu kommer man till diskussionen igen. Plättar vs Pannkakor.
Pannkakor är såna man gör i ugnen. En stor form. Iallafall här uppe i haparanda. 🙂 Plättar steker man i stekpannan 🙂
February 1, 2002
Jonne88 wrote: [quote=ojdå]Vem vet.... finns många saker som låter helknäppa första gången tex grönmögelost på pepparkakor! Fanns nåt mer exempel på saker som låtter jätte äckligt men smakar underbart men det kommer jag inte ihåg... så prova vet ja pannkakor är ju lätt att göra 😉
Pannkakor är såna man gör i ugnen. En stor form. Iallafall här uppe i haparanda. 🙂 Plättar steker man i stekpannan 🙂
ja men då heter det ungspannkaka alternativt fläkspannkaka om man har fläsk i 🙂
September 27, 2005
Jonne88 wrote: [quote=ojdå]Vem vet.... finns många saker som låter helknäppa första gången tex grönmögelost på pepparkakor! Fanns nåt mer exempel på saker som låtter jätte äckligt men smakar underbart men det kommer jag inte ihåg... så prova vet ja pannkakor är ju lätt att göra 😉
Fattade det som plättar, sådana man steker... det du kallar pannkakor kallar jag ungnspannka!
June 1, 2003
ojdå wrote: [quote=Jonne88][quote=ojdå]Vem vet.... finns många saker som låter helknäppa första gången tex grönmögelost på pepparkakor! Fanns nåt mer exempel på saker som låtter jätte äckligt men smakar underbart men det kommer jag inte ihåg... så prova vet ja pannkakor är ju lätt att göra 😉
Fattade det som plättar, sådana man steker... det du kallar pannkakor kallar jag ungnspannka!
haha okej
Tycker det låter lite äckligt faktiskt, men men..
BTW, ugnspannkaka kallar vi för tjockpannkaka här hemmavid.. I med lite fläsktärningar och du har en fläskpannkaka..
Plättar, det är liksom små pannkakor, och pannkakor, ja, det är stora plättar det..
🙄
[Image Can Not Be Found]
Plättjärn, för plättar..
[Image Can Not Be Found] Stekpanna, för "vanlig" tunnpannkaka.
Tjock/Fläskpannkaka görs ju i en vanlig djup ugnsform..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 12, 2001
Kaviar på plättar fungerar kalas !
Det är inte värre än att ta till stekt rimfläsk till plättar faktiskt.
Kaviar på plättar fungerar dock bäst på kalla plättar.
Vem här har käkat macka med kall kokt potatis och på det kaviar ? Är faktist inte värre än att äta kall hårdkokt ägg på macka med kaviar ovanpå.
3 Guest(s)