February 9, 2004
keffing wrote: ja själv sitter man här med en kebabpizza o 2 liters cola...
ajuste, till saken, fryst kebab som man steker själv smakar fan röv... det är typ slakrester från polen eller nåt som dom komprimerat och format till en kub, sen hyvlat till strimlor med en osthyvel...
Så sant så!
Men det är ju samma sak med korv.
August 20, 2001
taffiz wrote: [quote=keffing]ja själv sitter man här med en kebabpizza o 2 liters cola...
ajuste, till saken, fryst kebab som man steker själv smakar fan röv... det är typ slakrester från polen eller nåt som dom komprimerat och format till en kub, sen hyvlat till strimlor med en osthyvel...
Så sant så!
Jo, förutom att korv är stoppat i gristarmar så 😛
February 9, 2004
DiDi wrote: [quote=taffiz][quote=keffing]ja själv sitter man här med en kebabpizza o 2 liters cola...
Så sant så!
Jo, förutom att korv är stoppat i gristarmar så 😛
Kotarmar för min del.. Eller kanske var det får?
August 21, 2001
tips på jävligt gott.
Köp en massa vitlök och en flaska olivolja, variant finare.
Vitlökarna bör vara av den där stora varianten, ni vet, de som inte är i klyftor, utan hela lökar om man säger så.
Plocka fram rivjärnet, skala vitlöken, och riv den.
Ni bör ha såpass mycket vitlök att ni fyller en marmeladburk.
Skulle gissa på att ca 20 stycken blir bra.
När burken är full med vitlök (utan att ni pressat den kompakt)
fyll på med olivoljan. Rör runt ett par gånger. I med lite salt och peppar.
Låt den sedan stå (minst) över natten innan ni tuggar i er.
Detta är sjukt gott att ha till kött, korv, kebab, potatisgratäng, sallader m.m.
/amatörkocken 🙂
May 23, 2002
Haha... Stackars stadsbor som tror att kebaben som de käkare nere på haket är fint kött, medan korven i butiken tydligen är skit... Läs mitt tidigare inlägg om ni vill veta vad kebaben består av...
Och nej era amatörer, man stoppar inte korv i tarmar längre. Finns få sorter och dessa står det tydligt att det är "Naturskin", oftast fårtarmar. Jäkligt ordentligt rengjort... All annan korv stoppas i syntetskinn...
Lär er slakta innan ni uttalar vad som är i saker och ting
January 28, 2003
Garfzez wrote: tips på jävligt gott.
Köp en massa vitlök och en flaska olivolja, variant finare.
Vitlökarna bör vara av den där stora varianten, ni vet, de som inte är i klyftor, utan hela lökar om man säger så.Plocka fram rivjärnet, skala vitlöken, och riv den.
Ni bör ha såpass mycket vitlök att ni fyller en marmeladburk.
Skulle gissa på att ca 20 stycken blir bra.
När burken är full med vitlök (utan att ni pressat den kompakt)
fyll på med olivoljan. Rör runt ett par gånger. I med lite salt och peppar.
Låt den sedan stå (minst) över natten innan ni tuggar i er.
Detta är sjukt gott att ha till kött, korv, kebab, potatisgratäng, sallader m.m./amatörkocken 🙂
Och så undrar killen varför han och tjejen har separata sovrum :bgrin:
Lär vara jäkligt grymt gott, men skitarna jag drar av på morgonen är inte att leka med efter sån mat vill jag lova 🙄
Vitlöken du är ute efter är kinesisk vitlök om jag inte minns fel.
Själv kör jag på Findus och Dafgårds färdiglagade mat, för den betalar morsan, vilket hon inte gör om jag går på restaurang 😛
2 Guest(s)