July 13, 2002
Mind wrote: jag använder 🙄 iställer för en smiley som rycker på axlarna, jag har inte hittat en sådan så den får duga.
jo... jag har den dessutom som min "undrande smily" när jag uttalar mig om sånt som jag inte är 100% på. :bok: <--- den där är nämligen så tråkig. ps: ganska saftigt offtopic va 😀
February 1, 2002
UndaC wrote: [quote=Gueno]:roll: <- ironismilie. Jag har en Ferrari, fyra Diablos och arton saab 99 i mitt garage. 🙄 <- Fett med ironi... eller inte. 🙄 Jäklar! Avslöjad! *Går och deletear all internetpr0n*
🙄 är ju till för sarkasm. Hehe den blir rätt friskt missbrukad tycker jag personligen.
Folk frågar "Vilket grafikkort är bäst för 1500 kronor?" och sedan avslutar de med en :roll:, skitskumt.
men men, Kill Bill Vol 1 var ju nice, ingen Pulp Fiction, men inget stolpskott som Dusk til Dawn heller.
Uma är guninnan no 1, japanska småbrudar med attityd ROCKAR, musiken var asnice, fotot och klippningen var väldigt bra.
Visst storyn var lite tunn och karaktärerna fick inte mycket kött på benen men det ska ju Vol 2 ta hand om.
Helt klart sevärd i alla fall.
hmm 🙂 From Dusk till Dawn är ju vrålbra.. :voo:
June 20, 2002
Elias667 wrote: [quote=Mind]jag använder 🙄 iställer för en smiley som rycker på axlarna, jag har inte hittat en sådan så den får duga.
jo... jag har den dessutom som min "undrande smily" när jag uttalar mig om sånt som jag inte är 100% på. :bok: <--- den där är nämligen så tråkig. ps: ganska saftigt offtopic va 😀
finns ju en höh?-smiley också... ---> 😕
July 19, 2001
Bah.. Skitfilm.. Den kunde ha varit ganska bra om de hade skippat alla fåniga hoppa runt och spöa skiten ur 150 jappsare som bara har tränat fäktning även fast jag fortfarande borde ligga på sjukhus eftersom att mina muskler har förtvinat så mycket under fyra år scener..
Enligt mig var Terminator 3 överlägset mycket bättre.. From Dusk till Dawn måste nog vara den sämsta filmen jag har sett i hela mitt liv.. Glasblåsarens barn framstår ju som världshistoriens bästa film jämfört med den skitfilmen...
November 4, 2001
Gueno wrote: [quote=MULLVADEN]AMEH!!!!
Det e Taranntios STYLE ju!!!! med blodet som sprutar i en stråle rakt ut t ex... Märks att du inte e äkta Taranntino fan...
Möjligt men det måste ju finnas gränser för hur dålig en film får bli.
Edit: From Dusk Till Dawn och Pulp Fiction är ena riktiga kanonrullar. 🙂
Man ska sluta när man är på topp så är det bara.
Inte för att han hart regiserat "From dusk till dawn", men men...
En annan rolig grej är att det är hans femte film och inte hans fjärde, bara att han inte vill kännas vid "My Best Friend's Birthday" 🙂
Jag såg Kill bill idag, tyckte den var skön, garvade rätt mycket till skillnad från resten av biopubliken. Man kännde ju snabbt igen Tarantinostuket, var ungefär vad jag trodde den skulle vara, kanske lite blodigare 😀
Vilka av hans filmer har ni sett?
Jag har sett: Jackie Brown, Pulp Fiction och Kill Bill, tänkte se Reservoir dogs ikväll.
September 12, 2001
UndaC wrote: [quote=chrippaz] Vilka av hans filmer har ni sett?
Jag har sett: Jackie Brown, Pulp Fiction och Kill Bill, tänkte se Reservoir dogs ikväll.
Har sett dem alla utom den där okända du precis nämnde.
Jackie Brown är lugnt sämst av dem.
Reservoir dogs är lätt en kanonfilm.
Jag håller med om att Jackie Brown inte var så bra...From Dusk Til Dawn var klart dålig.
July 19, 2001
Så bra var den väl inte? Visst, den var underhållande men inte alls jättebra.. på http://www.imdb.com så ligger den på plats 99 av alla filmer :/
Den ligger före "Tillbaka till Framtiden" som ligger på plats 145.. Tillbaka till Framtiden är enligt mig iallafall en av de bästa filmerna som har gjorts..
August 21, 2001
skrämmande..
Skrämmande vad kass filmsmak vissa här har.
Typisk, "denskajagtyckaärdåligbaraförattfåuppmärksamhetochvaratuff-smak".
Kill Bill är en bra film.
Likaså Dusk til Dawn, och Sagan om ringen.
Titanic var trevlig men oehört överreklamerad.
Älska Starwars, Aliens och Enterprise..
😮
Och Gudfadern förstås..
Och donnie darko..
Och alla andra braiga filmer.
ni får helt enkelt inte tycka illa om filmer som jag tycker om.. så är det bara. Och tycker ni fel så kommer jag sura på er.
8)
September 30, 2003
June 20, 2002
carlberg wrote: Dem som säger att Kill Bill var dålig förstår den inte. Och bara så ni vet så sprutar blodet exakt så som det visas i filmen när man hugger av en arm m.m.
jojo, så är det...
tror du behöver koppla ner, gå ut på balkongen och ta ett djupt andetag frisk luft och sen be mamma att baka lite verklighet som du kan smaka på... :bgrin:
2 Guest(s)