July 23, 2001
Denna rulle var hur snyggt filmad som helst, förutom blodspruten som jag tyckte att det blev liiite för mycket av mot slutet. Men jag gillar iden
bakom att filma den som en slags Hong Kong Action, den var bra men
inte den bästa jag sett av Tarantino's rullar. Vilken film gillar ni bäst av Tarantino?
July 13, 2002
netbeing wrote: Denna rulle var hur snyggt filmad som helst, förutom blodspruten som jag tyckte att det blev liiite för mycket av mot slutet. Men jag gillar iden
bakom att filma den som en slags Hong Kong Action, den var bra men
inte den bästa jag sett av Tarantino's rullar. Vilken film gillar ni bäst av Tarantino?
Kill Bill!!! GO FOR THE KILL!!!
har iofs inte sett donni darco
July 23, 2001
Donni darko har jag av olika anledningar bara sett början av, jag har hela tiden blivit avbruten av annat när jag har försökt se den. Den handlar om någon kille som ser syner om världens undergång har jag fått för mig iaf. Men hmm jag trodde att det var Richard Kelly som hade skrivit och regisserat den. Men en annan rulle som var bra med Tarantino som regissör är ju Reservoir Dogs, handlar om ett bankrån och människorna inblandade i detta. Den är inte lika snyggt filmad som Kill Bill men ändå ett av mästerverken tycker iaf jag.
June 20, 2002
netbeing wrote: Donni darko har jag av olika anledningar bara sett början av, jag har hela tiden blivit avbruten av annat när jag har försökt se den. Den handlar om någon kille som ser syner om världens undergång har jag fått för mig iaf. Men hmm jag trodde att det var Richard Kelly som hade skrivit och regisserat den. Men en annan rulle som var bra med Tarantino som regissör är ju Reservoir Dogs, handlar om ett bankrån och människorna inblandade i detta. Den är inte lika snyggt filmad som Kill Bill men ändå ett av mästerverken tycker iaf jag.
Donnie Darko är inte en Tarantino-film nej...
Måste faktiskt erkänna att jag inte sett hela Reservoir Dogs men om den är något sämre kan det kanske bero på att det är Tarantinos regi-debut...
något man får ta med i beräkningen...
July 19, 2001
carlberg wrote: Dem som säger att Kill Bill var dålig förstår den inte. Och bara så ni vet så sprutar blodet exakt så som det visas i filmen när man hugger av en arm m.m.
Ok.. Om jag skulle få mitt huvud avhugget skulle då inget hända på två sekunder och sedan skulle 20l blod spruta ut som genom en högtryckstvätt..
Vad är det man ska förstå? Det har väl med smak att göra? Jag gillar inte filmer där personer kan svänga i luften..
September 12, 2001
HELIX wrote: Vad är det man ska förstå? Det har väl med smak att göra? Jag gillar inte filmer där personer kan svänga i luften..
Denna kommentar ska jag komma ihåg. 🙂
Du har säkerligen gillat en film eller flera filmer där det utförs rent omöjliga rörelser. Bara att tänka efter. 🙂
May 23, 2001
UndaC wrote: Såg den för en andra gång precis... jag kan inte på det minsta lilla sätt förstå något av klagomålen på denna film. Den är ju så sjuuuuuukt bra att man bara suktar efter mer.
Precis, behöver inte tillägga så mycket.
Såg den första gången o tyckte den var 3+/5, efter låtit det sjunka in
och sett den en andra gång.: Kanonrulle!
Se den! =)
June 20, 2002
HELIX wrote: [quote=carlberg]Dem som säger att Kill Bill var dålig förstår den inte. Och bara så ni vet så sprutar blodet exakt så som det visas i filmen när man hugger av en arm m.m.
Ok.. Om jag skulle få mitt huvud avhugget skulle då inget hända på två sekunder och sedan skulle 20l blod spruta ut som genom en högtryckstvätt..
hehe... tänkte på det jag med...
Tror också att man har en jävla massa ådror fint uppdelade ungefär som i ett duschmunstycke... 🙂
Och att hjärtat inte pumpar utan ger ett jämnt och fint tryck så att det bara forsar blod två meter rakt upp i luften...
September 30, 2003
Från hjärtat upp till huvudet sitter den absolut tjockaste blodådren i hela kroppen om man hugger av den så pumpas blodet ut och... ja det skvätter som rena niagarafallet. Ådren går ända från hjärtat och upp till hjärnan, det var den samuraierna skulle träffa när de begick harakiri t.ex. man töms på blod på några sekunder bara. Filmen e väldigt realistisk på just den punkten.
February 12, 2003
carlberg wrote: Från hjärtat upp till huvudet sitter den absolut tjockaste blodådren i hela kroppen om man hugger av den så pumpas blodet ut och... ja det skvätter som rena niagarafallet. Ådren går ända från hjärtat och upp till hjärnan, det var den samuraierna skulle träffa när de begick harakiri t.ex. man töms på blod på några sekunder bara. Filmen e väldigt realistisk på just den punkten.
Harakiri gör man väl ändå i magen eller hur?
Sen sprutar inte blodet ut om man hugger av en kroppsdel, har själv råkat
"hugga" av ett halft lillfinger i en skridskoolycka och det blödde inte mycket alls.
Pratade men min moster efter olyckan om det, då sa hon att kroppen typ "drar ihop" blodådrorna vid en sån chock som det blir för kroppen, då hon jobbar på akuten berättade hon att hon varit med och hämtat skogsarbetare som råkat såga av sig benet med motorsåg, och de hade eller ingen fontän av blodsprut.
June 20, 2002
carlberg wrote: Från hjärtat upp till huvudet sitter den absolut tjockaste blodådren i hela kroppen om man hugger av den så pumpas blodet ut och... ja det skvätter som rena niagarafallet. Ådren går ända från hjärtat och upp till hjärnan, det var den samuraierna skulle träffa när de begick harakiri t.ex. man töms på blod på några sekunder bara. Filmen e väldigt realistisk på just den punkten.
jag känner fortfarande att mina ådror inte är uppdelade direkt som ett duschmunstycke...
Dessutom ligger huvudet uppåt, alltså måste något föra blodet dit och detta något bör vara hjärtat som inte åstadkommer ett jämnt och fint tryck....
Med tanke på de mängder som sprutar i filmen bör det väl nämnas att kroppen bara innehåller ett par liter blod också...
1 Guest(s)