Kill Bill Vol. 1|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kill Bill Vol. 1
Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
sp_UserOfflineSmall Offline
503601
January 9, 2004 - 12:38 pm
sp_Permalink sp_Print

På bio?? knappast

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
504114
January 9, 2004 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: På bio?? knappast

På bio?? helt klart

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
504271
January 9, 2004 - 10:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Såg den för en andra gång precis... jag kan inte på det minsta lilla sätt förstå något av klagomålen på denna film. Den är ju så sjuuuuuukt bra att man bara suktar efter mer.

netbeing
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 75
504479
January 10, 2004 - 1:44 am
sp_Permalink sp_Print

Denna rulle var hur snyggt filmad som helst, förutom blodspruten som jag tyckte att det blev liiite för mycket av mot slutet. Men jag gillar iden
bakom att filma den som en slags Hong Kong Action, den var bra men
inte den bästa jag sett av Tarantino's rullar. Vilken film gillar ni bäst av Tarantino?

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
504500
January 10, 2004 - 2:27 am
sp_Permalink sp_Print

netbeing wrote: Denna rulle var hur snyggt filmad som helst, förutom blodspruten som jag tyckte att det blev liiite för mycket av mot slutet. Men jag gillar iden
bakom att filma den som en slags Hong Kong Action, den var bra men
inte den bästa jag sett av Tarantino's rullar. Vilken film gillar ni bäst av Tarantino?

Kill Bill!!! GO FOR THE KILL!!!

har iofs inte sett donni darco

netbeing
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 75
504539
January 10, 2004 - 3:58 am
sp_Permalink sp_Print

Donni darko har jag av olika anledningar bara sett början av, jag har hela tiden blivit avbruten av annat när jag har försökt se den. Den handlar om någon kille som ser syner om världens undergång har jag fått för mig iaf. Men hmm jag trodde att det var Richard Kelly som hade skrivit och regisserat den. Men en annan rulle som var bra med Tarantino som regissör är ju Reservoir Dogs, handlar om ett bankrån och människorna inblandade i detta. Den är inte lika snyggt filmad som Kill Bill men ändå ett av mästerverken tycker iaf jag.

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
504984
January 10, 2004 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Den filmen är så asbra! Längtar efter Volume 2. =)

chrippaz
Member
Medlem
505111
January 10, 2004 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

caged wrote: Den filmen är så asbra! Längtar efter Volume 2. =)

Jag är också sugen på att se den andra delen, jobbigt att vänta tills den kommer på bio, för det är ju där man vill se den...

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
505157
January 10, 2004 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

netbeing wrote: Donni darko har jag av olika anledningar bara sett början av, jag har hela tiden blivit avbruten av annat när jag har försökt se den. Den handlar om någon kille som ser syner om världens undergång har jag fått för mig iaf. Men hmm jag trodde att det var Richard Kelly som hade skrivit och regisserat den. Men en annan rulle som var bra med Tarantino som regissör är ju Reservoir Dogs, handlar om ett bankrån och människorna inblandade i detta. Den är inte lika snyggt filmad som Kill Bill men ändå ett av mästerverken tycker iaf jag.

Donnie Darko är inte en Tarantino-film nej...

Måste faktiskt erkänna att jag inte sett hela Reservoir Dogs embarassed men om den är något sämre kan det kanske bero på att det är Tarantinos regi-debut...
något man får ta med i beräkningen...

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
505167
January 10, 2004 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

carlberg wrote: Dem som säger att Kill Bill var dålig förstår den inte. Och bara så ni vet så sprutar blodet exakt så som det visas i filmen när man hugger av en arm m.m.

Ok.. Om jag skulle få mitt huvud avhugget skulle då inget hända på två sekunder och sedan skulle 20l blod spruta ut som genom en högtryckstvätt..

Vad är det man ska förstå? Det har väl med smak att göra? Jag gillar inte filmer där personer kan svänga i luften..

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
505174
January 10, 2004 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Vad är det man ska förstå? Det har väl med smak att göra? Jag gillar inte filmer där personer kan svänga i luften..

Denna kommentar ska jag komma ihåg. 🙂

Du har säkerligen gillat en film eller flera filmer där det utförs rent omöjliga rörelser. Bara att tänka efter. 🙂

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
505184
January 10, 2004 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Robocop? I trean kör han iof ner från ett parkeringshus och landar lite overkligt... Ok, jag erkänner 🙂

dAMIEN76
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 234
506046
January 11, 2004 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: Såg den för en andra gång precis... jag kan inte på det minsta lilla sätt förstå något av klagomålen på denna film. Den är ju så sjuuuuuukt bra att man bara suktar efter mer.

Precis, behöver inte tillägga så mycket.
Såg den första gången o tyckte den var 3+/5, efter låtit det sjunka in
och sett den en andra gång.: Kanonrulle!
Se den! =)

Spannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 505
506175
January 11, 2004 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Filmen är ju underbar! Skön stämning genom hela...

"I`m Buck, and I`m here to FUCK"
nästan lite likhet med
"Who`s Zed? -Zed`s dead, Zed`s dead..." i Pulp 😀

boogey
Member
Medlem
506353
January 11, 2004 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=carlberg]Dem som säger att Kill Bill var dålig förstår den inte. Och bara så ni vet så sprutar blodet exakt så som det visas i filmen när man hugger av en arm m.m.

Ok.. Om jag skulle få mitt huvud avhugget skulle då inget hända på två sekunder och sedan skulle 20l blod spruta ut som genom en högtryckstvätt..

hehe... tänkte på det jag med...
Tror också att man har en jävla massa ådror fint uppdelade ungefär som i ett duschmunstycke... 🙂
Och att hjärtat inte pumpar utan ger ett jämnt och fint tryck så att det bara forsar blod två meter rakt upp i luften...

carlberg
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 112
506415
January 11, 2004 - 8:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Från hjärtat upp till huvudet sitter den absolut tjockaste blodådren i hela kroppen om man hugger av den så pumpas blodet ut och... ja det skvätter som rena niagarafallet. Ådren går ända från hjärtat och upp till hjärnan, det var den samuraierna skulle träffa när de begick harakiri t.ex. man töms på blod på några sekunder bara. Filmen e väldigt realistisk på just den punkten.

Fillz
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 95
506429
January 11, 2004 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: smaken är som baken.
hur många här tyckte att Titanic var en bra film då ? och hur bra betyg fick inte den ?

Hehe, Titanic är och förblir riktigt usel.
Småflin på när Leonardo sjönk till botten 🙂

Kill Bill Vol 1 äger.

MrCrowly
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
506443
January 11, 2004 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

carlberg wrote: Från hjärtat upp till huvudet sitter den absolut tjockaste blodådren i hela kroppen om man hugger av den så pumpas blodet ut och... ja det skvätter som rena niagarafallet. Ådren går ända från hjärtat och upp till hjärnan, det var den samuraierna skulle träffa när de begick harakiri t.ex. man töms på blod på några sekunder bara. Filmen e väldigt realistisk på just den punkten.

Harakiri gör man väl ändå i magen eller hur?

Sen sprutar inte blodet ut om man hugger av en kroppsdel, har själv råkat
"hugga" av ett halft lillfinger i en skridskoolycka och det blödde inte mycket alls.
Pratade men min moster efter olyckan om det, då sa hon att kroppen typ "drar ihop" blodådrorna vid en sån chock som det blir för kroppen, då hon jobbar på akuten berättade hon att hon varit med och hämtat skogsarbetare som råkat såga av sig benet med motorsåg, och de hade eller ingen fontän av blodsprut.

chrippaz
Member
Medlem
506751
January 12, 2004 - 9:05 am
sp_Permalink sp_Print

Ja harikiri gör man i magen för att dra runt alla organ man har där...

boogey
Member
Medlem
506831
January 12, 2004 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

carlberg wrote: Från hjärtat upp till huvudet sitter den absolut tjockaste blodådren i hela kroppen om man hugger av den så pumpas blodet ut och... ja det skvätter som rena niagarafallet. Ådren går ända från hjärtat och upp till hjärnan, det var den samuraierna skulle träffa när de begick harakiri t.ex. man töms på blod på några sekunder bara. Filmen e väldigt realistisk på just den punkten.

jag känner fortfarande att mina ådror inte är uppdelade direkt som ett duschmunstycke...
Dessutom ligger huvudet uppåt, alltså måste något föra blodet dit och detta något bör vara hjärtat som inte åstadkommer ett jämnt och fint tryck....

Med tanke på de mängder som sprutar i filmen bör det väl nämnas att kroppen bara innehåller ett par liter blod också...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 144
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL