Killar och abort...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Killar och abort...
obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 24, 2005 - 2:37 am
sp_Permalink sp_Print

Hur kommer det sig att (en del) killar ser att en abort är självklart bara för att dom inte vill ha barnet???`

Det är många gånger nu jag har mött på denna arroganta inställningen hos killar.
Dom anser att tjejen självklart ska göra abort, bara för att dom inte vill ha barnet eller vill betala för det.

Borde dom inte ha tänkt på det innan?
För det finns bara ett säkert preventivmedel, och det är avhållsamhet...

Om man inte är beredd att "betala" priset, så bör man låta bli att "doppa i grytan"...

För till syvende og sidst så är det upp till kvinnan att bestämma om det ska bli eller inte bli att hon ska ha barn.

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
954348
September 24, 2005 - 2:47 am
sp_Permalink sp_Print

Det tycker jag är rätt självklart, det är knappast bra att en unge växer upp utan en pappa, vill pappan inte bli pappa ska han inte behöva bli det. Man är faktiskt 2 om saken även om det råkar vara tjejen som föder ungen.

Dessutom, att säga att man inte ska "doppa i grytan" om man inte är beredd att bli farsa, det håller inte... Det håller fan inte att dissa alla tjejer med förklaringen att man inte vill bli farsa, då kommer dom tycka att man är dum i huvet!

tiggre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 739
954351
September 24, 2005 - 4:51 am
sp_Permalink sp_Print

själv varit i den situationen med den attityden... men då man väl satt i smeten så sa jag att jag ställde upp på vad hon än valde...

man kan vara kaxig tills den dan man står inför valet, typisk killgrej tror jag?

P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64

Cygnus X-1
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 12
954352
September 24, 2005 - 5:43 am
sp_Permalink sp_Print

Det är nog inte killarna som är det stora problemet utan kvinnorna. De har vetorätt att välja om de vill ha barnet eller inte, medans killarna bara har att acceptera deras beslut. Iställer borde det vara så att om killen vill ha barnet så ska kvinnan tvingas att föda barnet och inte som det är nu bara ta bort det om det inte passar. Det måste till en rättvis och jämlik abortpolitik, för det är lika mycket mannens barn som kvinnans.

zubbe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 633
954354
September 24, 2005 - 5:50 am
sp_Permalink sp_Print

Om vi vänder lite på frågeställningen, varför ska tjejen få lov att göra abort om killen vill behålla barnet? Den enda säkra metoden är avhållsamhet, varför tänkte hon inte på det innan?
Jag vet inte riktigt hur du tänker Obelix, ska man inte få lov att påverka tjejen i valet om abort?
Jag håller med Whak, man är två om att göra barn.

Edit: Cygnus gjorde sitt inlägg medan jag skrev mitt wink

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
954363
September 24, 2005 - 7:12 am
sp_Permalink sp_Print

zubbe wrote:

Tack för att du håller med mig fast jag int ens har yttrat mig i denna diskussion. 😉

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
954373
September 24, 2005 - 7:59 am
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: [quote=zubbe] Jag håller med Whak, man är två om att göra barn.

Tack för att du håller med mig fast jag int ens har yttrat mig i denna diskussion. 😉

:)R

Jag brukar också blanda ihop dig whak, och optimux för era avatarer är så lika 😀

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
954374
September 24, 2005 - 8:00 am
sp_Permalink sp_Print

Cygnus X-1 wrote: Det är nog inte killarna som är det stora problemet utan kvinnorna. De har vetorätt att välja om de vill ha barnet eller inte, medans killarna bara har att acceptera deras beslut. Iställer borde det vara så att om killen vill ha barnet så ska kvinnan tvingas att föda barnet och inte som det är nu bara ta bort det om det inte passar. Det måste till en rättvis och jämlik abortpolitik, för det är lika mycket mannens barn som kvinnans.

What he said.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
954375
September 24, 2005 - 8:08 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: ..Det är många gånger nu jag har mött på denna arroganta inställningen hos killar.
Dom anser att tjejen självklart ska göra abort, bara för att dom inte vill ha barnet eller vill betala för det.

Borde dom inte ha tänkt på det innan?
För det finns bara ett säkert preventivmedel, och det är avhållsamhet...

Om man inte är beredd att "betala" priset, så bör man låta bli att "doppa i grytan"...

För till syvende og sidst så är det upp till kvinnan att bestämma om det ska bli eller inte bli att hon ska ha barn.

^ ord för ord ^

//Andreas

sofly.
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 60
954379
September 24, 2005 - 8:29 am
sp_Permalink sp_Print

Det är väldigt fel intällning att använda abort som preventivmedel som många tonåringar gör nu för tiden.
Skolorna och föräldrarna måste ta sitt ansvar och utöka deras kunskap på något vis.

Men om killen jag knullar med inte vill vara med om en abort om kondomen skulle spricka/ppillerna skulle strejka då får han helt enkelt låta bli att knulla mig eller köra med tre stycken kondomer (eller använda en dildo istället?). För inte fan tänker jag tvingas föda ett helt barn med min kropp och med min smärta och få underlivs- och bröstskador, karriärsstopp och ryggproblem om jag själv inte vill ha barnet och därigenom inte tänker ta hand om det.

Men om jag skulle råka bli gravid med min sambo nu så skulle jag behålla, jag menar allmänt om ONS eller om jag skulle haft en pojkvän som vet att jag inte vill ha barn med honom.

Ingen tjej ska tvingas förstöra sin kropp för att genom tvång föda ett barn. Isåfall får killen helt enkelt låta bli att sätta på henne om hon inte vill skaffa barn med honom.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
954387
September 24, 2005 - 8:51 am
sp_Permalink sp_Print

om jag nu skulle helt oplanerat göra någon på smällen så skulle jag ju direkt känna mig skyldig att ta mig an barnet. fan det finns ju inget vackrare!

men sen tänk om det råkade bli så här att jag skulle vilja behålla barnet men hon skulle vilja göra abort så skulle jag bli ganska sårad.

obelix
Member
Medlem
954388
September 24, 2005 - 8:51 am
sp_Permalink sp_Print

zubbe wrote: Om vi vänder lite på frågeställningen, varför ska tjejen få lov att göra abort om killen vill behålla barnet? Den enda säkra metoden är avhållsamhet, varför tänkte hon inte på det innan?
Jag vet inte riktigt hur du tänker Obelix, ska man inte få lov att påverka tjejen i valet om abort?

Edit: Cygnus gjorde sitt inlägg medan jag skrev mitt wink

Prata om det ja, men att ha det som krav nej...

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
954389
September 24, 2005 - 8:53 am
sp_Permalink sp_Print

sofly. wrote: Det är väldigt fel intällning att använda abort som preventivmedel som många tonåringar gör nu för tiden.
Skolorna och föräldrarna måste ta sitt ansvar och utöka deras kunskap på något vis.

Men om killen jag knullar med inte vill vara med om en abort om kondomen skulle spricka/ppillerna skulle strejka då får han helt enkelt låta bli att *censur* mig eller köra med tre stycken kondomer (eller använda en dildo istället?). För inte fan tänker jag tvingas föda ett helt barn med min kropp och med min smärta och få underlivs- och bröstskador, karriärsstopp och ryggproblem om jag själv inte vill ha barnet och därigenom inte tänker ta hand om det.

Men om jag skulle råka bli gravid med min sambo nu så skulle jag behålla, jag menar allmänt om ONS eller om jag skulle haft en pojkvän som vet att jag inte vill ha barn med honom.

Ingen tjej ska tvingas förstöra sin kropp för att genom tvång föda ett barn. Isåfall får killen helt enkelt låta bli att sätta på henne om hon inte vill skaffa barn med honom.

Men en kvinna som vill behålla barnet ska få förstöra mannens liv?

Tycker att båda måste vara överrens om man ska behålla barnet, medans det räcker med en som inte vill ha det.

obelix
Member
Medlem
954395
September 24, 2005 - 9:08 am
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote: [quote=sofly.]Det är väldigt fel intällning att använda abort som preventivmedel som många tonåringar gör nu för tiden.

Men om killen jag knullar med inte vill vara med om en abort om kondomen skulle spricka/ppillerna skulle strejka då får han helt enkelt låta bli att *censur* mig eller köra med tre stycken kondomer (eller använda en dildo istället?). För inte fan tänker jag tvingas föda ett helt barn med min kropp och med min smärta och få underlivs- och bröstskador, karriärsstopp och ryggproblem om jag själv inte vill ha barnet och därigenom inte tänker ta hand om det.

Tycker att båda måste vara överrens om man ska behålla barnet, medans det räcker med en som inte vill ha det.

Det är en stor skillnad på vad som står på spel om man jämför kvinnor och män.

Det enda en man riskerar är att förlora pengar.

För kvinnor är insatsen högre.
Det är psykiskt jobbigt och stort, dom kan förlora möjligheten att få barn senare.

sofly.
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 60
954400
September 24, 2005 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

Edit. Jag har ändrat mig efter lite diskussion här hemma. 😉

Tjejen ska inte tvingas förstöra sin kropp genom att föda ett barn, och hon ska inte heller tvingas att göra en abort då det kan leda till att hon inte kan få barn i framtiden.

MEN killen ska inte vara betalningskyldig på något sätt om han inte vill känna av barnet hon väljer att föda.
och om det skulle gå framåt inom konsten att göra en abort så att det inte kan leda till komplikationer, så ska hon naturligvis behöva göra en abort om inte killen vill ha barn.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
954405
September 24, 2005 - 9:35 am
sp_Permalink sp_Print

Min erfarenhet är att det oftare är tjejen som vill göra abort. Det är de som väldigt sällan känner sig "färdiga" eller har "funnit sig själva". Killarna brukar oftast knappt uttrycka sin åsikt i frågan. Ibland tror jag att det är just detta som är problemet. Ofta blir effekten att beslutet tages av kvinnan, oavsett hur mannen tycker, håller han med, så är allt som det ska, annars skall han hålla käft, då det inte är hans kropp, och egentligen är det ju hans fel, då det var han som stoppade in den....

*blitz*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1467
954413
September 24, 2005 - 9:59 am
sp_Permalink sp_Print

Skulle jag hamna i den situationen så hade det varit upp till tjejen och jag hade stöttat henne vilket beslut hon än tar. Detta kan jag säga eftersom jag sällan har oskyddat sex med någon som jag inte känner väl.

LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60

"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
954418
September 24, 2005 - 10:03 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=NES_Boy][quote=sofly.]Det är väldigt fel intällning att använda abort som preventivmedel som många tonåringar gör nu för tiden.

Det är en stor skillnad på vad som står på spel om man jämför kvinnor och män.

Det enda en man riskerar är att förlora pengar.

För kvinnor är insatsen högre.
Det är psykiskt jobbigt och stort, dom kan förlora möjligheten att få barn senare.

Känns som att en man som redan har en ekonomiskt pressad situation (studerande) kan få stora sociala problem om han tvingas betala underhåll.
Måste dock säga att jag håller med om vad sofly. skrev i sitt senaste inlägg.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
954442
September 24, 2005 - 10:31 am
sp_Permalink sp_Print

sofly. wrote:

Tjejen ska inte tvingas förstöra sin kropp genom att föda ett barn,.

Det var en vinkling som jag aldrig sett tidigare..
😮

För övrigt tycker jag nog ganska lika som Obelix i denna fråga..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
954447
September 24, 2005 - 10:39 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker som så att det ska vara parets beslut, och inte bara personen som ska bära barnet. Som flera sagt det är minst sagt inte specielllt bra för ett barn att växa upp utan pappa vilket det i många fall blir om inte fadern får ha något att säga till om det hela. Att använda abort som prevetivmedel är inte rätt heller, men tänk er själva om det verkligen inte var meningen på något sätt?(P-piller och kondom tex) Då kan det väl ändå inte bara vara moderns rätt att bestämma över det hela ?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 271
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL