November 10, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....86,00.html
Artikeln säger väl allt. Vad tänker dessa människor med egentligen?
Det verkar förekomma emot andra djur också om man läser igenom artikeln.
Vilken "normal" människa njuter eller blir upphetsad av att se ett djur torteras och skadas till döds?
Kom nu inte och gnäll om torskfångst och annat, det är juh för att den skall ätas och sånt. Men metoderna kan väl förbättras.
Själv är jag Quorn ätare och drar mig från att äta något som kommer ifrån djur. Finns så mycket annat gott utan att man måste döda någonting!
Detta är min syn på djurtortyren iaf...
Edit: Skulle gärna vilja se hur kul människorna som gör detta skulle tycka om någon av dem skulle hamna i situationen att bli torterad. Då kanske det inte är lika upphetsande?
Edit 2: jag har själv 3st katter. 2st som räddades från att bli avlivade pga att ingen hade intresse av stackarna. Och den 3:e hittade jag och min flickvän inlåst i ett cykelförråd med en vattenskål bara.
Alla 3 katter mår idag väldigt bra och trivs med livet hos oss 😉 Att få kärlek av ett djur är nog det mest äkta som finns...
November 27, 2003
Så länge man kan tjäna pengar på det och kommer finnas folk som inte har gränsen dragen i huvudet att inte utnyttja det så kommer det att hända. Det är sjukt, det är vrickat, det är skadat på så många plan att man blir sårad på många sätt. Men på samma gång börjar man bli så härdad att man inte är speciellt förvånad när man läser det.
//Andreas
November 10, 2002
Delph1 wrote: Så länge man kan tjäna pengar på det och kommer finnas folk som inte har gränsen dragen i huvudet att inte utnyttja det så kommer det att hända. Det är sjukt, det är vrickat, det är skadat på så många plan att man blir sårad på många sätt. Men på samma gång börjar man bli så härdad att man inte är speciellt förvånad när man läser det.
//Andreas
håller med, det är tragiskt att man mer eller mindre blivit härdad mot såna här saker...
November 27, 2003
DarkStormZ wrote: [quote=Delph1]Så länge man kan tjäna pengar på det och kommer finnas folk som inte har gränsen dragen i huvudet att inte utnyttja det så kommer det att hända. Det är sjukt, det är vrickat, det är skadat på så många plan att man blir sårad på många sätt. Men på samma gång börjar man bli så härdad att man inte är speciellt förvånad när man läser det.
//Andreas
håller med, det är tragiskt att man mer eller mindre blivit härdad mot såna här saker...
Gör som jag; sälj tvn 😉
//Andreas
June 5, 2004
Delph1 wrote: [quote=DarkStormZ][quote=Delph1]Så länge man kan tjäna pengar på det och kommer finnas folk som inte har gränsen dragen i huvudet att inte utnyttja det så kommer det att hända. Det är sjukt, det är vrickat, det är skadat på så många plan att man blir sårad på många sätt. Men på samma gång börjar man bli så härdad att man inte är speciellt förvånad när man läser det.
//Andreas
Gör som jag; sälj tvn 😉
//Andreas
Och datorn!? :cy:
Delph1 wrote: [quote=DarkStormZ][quote=Delph1]Så länge man kan tjäna pengar på det och kommer finnas folk som inte har gränsen dragen i huvudet att inte utnyttja det så kommer det att hända. Det är sjukt, det är vrickat, det är skadat på så många plan att man blir sårad på många sätt. Men på samma gång börjar man bli så härdad att man inte är speciellt förvånad när man läser det.
//Andreas
Gör som jag; sälj tvn 😉
//Andreas
Sluta och ljug, tror inte radiotjänst häckar på NH iaf, så det är ingen ide'..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 17, 2005
ilg@dd wrote: [quote=Delph1][quote=DarkStormZ][quote=Delph1]Så länge man kan tjäna pengar på det och kommer finnas folk som inte har gränsen dragen i huvudet att inte utnyttja det så kommer det att hända. Det är sjukt, det är vrickat, det är skadat på så många plan att man blir sårad på många sätt. Men på samma gång börjar man bli så härdad att man inte är speciellt förvånad när man läser det.
//Andreas
Gör som jag; sälj tvn 😉
//Andreas
Sluta och ljug, tror inte radiotjänst häckar på NH iaf, så det är ingen ide'..
Säg inte de du! ;P
October 10, 2004
2 Guest(s)