April 7, 2002
SF i ett nötskal...
Kommer ihåg att jag skulle se en av jurassic park filmerna, tror det va 2:an, eller om det nu va nån annan storfilm. Glad i hågen pallra jag och polarn iväg till bion... Nehe, tyvärr visas den inte i Halmstad... Detta var en storfilm alltså hypad som attan i reklam på tv:n. varför skulle dom inte visa den? Har t.o.m. för mig att den gick i Laholm. En mindre stad några mil sydsydost om halmstad, med ca en 1/10 av invånarantalet.
May 10, 2002
Redfaction wrote: [quote=abishai][quote=whak]Har man bio i lappland? 😉
Luleå är inte i Lappland.
:arg:
Skulle det vara negativt om det var Lappland? Bor ju hellre i Lappland än i en stad iallafall.
Jag bor i Lappland, ett mindre samhälle med en biograf. :bok:
whak: Missade du min smiley? :bgrin:
February 4, 2003
HardCoder wrote: SF i ett nötskal...
Kommer ihåg att jag skulle se en av jurassic park filmerna, tror det va 2:an, eller om det nu va nån annan storfilm. Glad i hågen pallra jag och polarn iväg till bion... Nehe, tyvärr visas den inte i Halmstad... Detta var en storfilm alltså hypad som attan i reklam på tv:n. varför skulle dom inte visa den? Har t.o.m. för mig att den gick i Laholm. En mindre stad några mil sydsydost om halmstad, med ca en 1/10 av invånarantalet.
:burn: :burn:
Till och med i Laholm? Snackar du skit din lilla 035 fjolla. Vi 0430'are regerar er på alla sätt och kanter.
Bio Maxim regerar er lilla sketna Röda Kvarn där i Halmstad, och det är ett faktum. Vi har bättre stolar och bättre ljudanläggning. Visst Röda Kvart tillhör en stor kedja, men ändå. Laholm biograf drivs verkligen av en entusistisk person. Han brinner för det han gör, och han tjänar inte mycket på det. Ofta sitter man mellan 10 och 15 personer i biografen så det är ju inga stora intäkter! Tur det finns kulturbidrag och allt vad det kan vara....
Och det där med 1/10 av invånarantalet är väl lite överdrivet? Halmsad har typ 86 000 och Laholm har 23000. Alltså typ 1/4.
(obs. mycket ironi! halmstad är bra mycket bättre... jag vet!! ska själv dit idag, mårtenssons... finns inte så mycket i Laholm.. jag vet!! )
March 3, 2004
July 30, 2003
July 14, 2003
abishai wrote: [quote=Korven]Det är därför man bor i stockholm
Därför att King Kong inte visas på bio i Luleå? Är inte det lite väl långsökt?
King Kong är bara en i raden av alla fördelar det innebär att bo i en storstad... Bor själv i Uppsala men kommer från en liten håla och det är det bästa som hänt mig, nu är alltid Statoil öppet, finns olika krogar att välja på efter smak, finns allt man behöver utan att man behöver åka 20mil hit och dit. Men jag antar att dom flesta trivs där dom växt upp, min flickvän kommer från solleteå och hon skulle aldrig vilja bo här nere (Hon är bara här och pluggar för tillfället, ska flytta hem sen)... Trots att allt är bättre här :bgrin:
1 Guest(s)