January 16, 2004
DiDi wrote: [quote=Suizide][quote=DiDi]Tydligen använde folk Kicklas i skrift också??? 😕
nja...ja var tvungen att skriva så för att beskriva hur vissa uttalar det. Shicklas kanske är en bättre beskrivning.
Nej nej, sög efter Kicklas med google (på svenska sidor)...
Menade du: Nicklas
lol
August 20, 2001
Suizide wrote: Menade du: Nicklas
lol
May 17, 2002
Kizo wrote: Det heter killa! Uttalas som kille, fast med a.
Killa!
Är du killig? 😀
Så säger vi här i norden!
Jag tycker inte om det jag nu kommer att skriva, men jag kan inte låta bli... här kommer det, var redo:
Jag håller med dig Keso.
Det där med "Kicklas" låter ju helt abnormalt, hitta inte på egna ord nu.
March 10, 2002
Lakszen wrote: Det heter Kittla/Kittlas = uppleva en obehaglig irritation på huden
Källa: http://lexikon.nada.kth.se/cgi.....in/sve-sve
Inte nödvändigtvis obehaglig. 😉
abishai wrote: [quote=Öwall]man kan väl säga hur man vill egentligen, det är ju inte så stor skillnad.
inte som kex och kex eller kaviar och kaviar eller lakrits och lakrits.
kex uttalas Kex inte tjex, kaviar är kaviar jag vet inte vad du menar med det? är det kaviöör du tänker på? lakrits är laakriss :eye: jävligt stor skillnad
Vissa säger kavijar och vissa säger kavijaar typ. Med långt a eller vad man ska säga. ;P
Personligen säger jag kittlas, kicklas säger min lillasyster som är fem år.
January 16, 2004
Dehman wrote: [quote=Lakszen]Det heter Kittla/Kittlas = uppleva en obehaglig irritation på huden
Källa: http://lexikon.nada.kth.se/cgi-bin/sve-sve
Inte nödvändigtvis obehaglig. 😉
abishai wrote: [quote=Öwall]man kan väl säga hur man vill egentligen, det är ju inte så stor skillnad.
inte som kex och kex eller kaviar och kaviar eller lakrits och lakrits.
kex uttalas Kex inte tjex, kaviar är kaviar jag vet inte vad du menar med det? är det kaviöör du tänker på? lakrits är laakriss :eye: jävligt stor skillnad
Vissa säger kavijar och vissa säger kavijaar typ. Med långt a eller vad man ska säga. ;P
Personligen säger jag kittlas, kicklas säger min lillasyster som är fem år.
Som sagt...de är nog ganska vanligt att småbarn säger så.
1 Guest(s)