September 16, 2002
Farväl NH.
Jag vet att det kommer kännas tomt och ensamt för er, för nu kommer ni inte se mig mer... På ett bra tag.
Om några timmar så flyttar jag till Skövde.
Jag har aldrig varit där. Jag visste inte ens vart det var på kartan förrän efter jag skaffat lägenhet, det visade sig vara 90mil bort. Jag har ingen aning om vad man kan göra där, eller vad man bör göra där.
Jag känner ingen där, så jag har ingen att umgås eller ens att prata med i början. Jag har inte råd att ha bil som student, så jag kan inte fara omkring som jag vill och att köpa större grejer kommer bli ett projekt, varje gång.
Jag kommer heller inte ha något internet till en början. Ca: 1 vecka för att få hemtelefunk sedan 3-5 veckor för att få internet. Och med min tur så kommer det dröja ännu längre.
Det kommer bli tufft...
Huga, Skövde lär ju vara lite större än Sollefeteå...
😕
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 18, 2003
Lycka till Kizo! Kommer säkert bli jätte bra, är skönt att börja från scratch ibland, så lättare att hitta nya kompisar då man är helt ensam istället för med någon man känner, man blir ju tvingad :/
Du får väll ta laptopen och gå omkring och leta efter lite öppna wlan 😉 Du har ju tid på dig...
Hoppas du får det roligt, ! Vad ska du plugga förestsen ?
September 16, 2002
.ToL wrote: Men lycka till iaf, och hur ska vi klara oss utan dina små spel då?
Haha, jag kan glädja dig med att jag tänkte göra ett litet projekt medan jag inte har internet.
Jag drömde en sak i förrgår (jag ljuger inte, det är det som är det värsta) som skulle funka som spel. Det är en lång historia jag inte tänker dra här, men i alla fall. Tänk dig lite grann Tetris fast du ska klumpa ihop dem i luften för att få dem bli värda poäng...Uhm, ja, nu var det ju inte det tråden handlade om. 😛
You'll see. 😀
Och angående vad jag ska plugga:
Jag är första reserv för betygen på Datorspelsutveckling - Design (18.02 krävdes för första urval. Jag har ungefär 18 prick.)
Om jag inte kommer in på det så har jag 3st filmkurser, digital bildbehandling och en datorspelskurs att gå i höst.
Angående om att gå på bibliotek: Jag har funderat på det... Men...Ett bibliotek, det känns så drastiskt. 😀
Angående att hitta WLAN med laptopen:
Jo, jag hoppas på att det ska vara någon stackare i lägenhetshuset som har oskyddat WLAN. Då tänker jag låna det lite grann. Fast jag ska vara ärlig ändå, låna hans/hennes skrivare på nätverket och printa:
Tack
//Kizo, lägenhet 7B
Dessutom vore det bra om jag kunde hitta någon som kan laga mat åt mig. :bgrin:
Coalan wrote: Den här tråden har överlevt ovanligt länge...
Varför skulle den inte göra det??
:-s
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)