Kläder i beslag och därefter trasiga.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kläder i beslag och därefter trasiga.
HomeBurneR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 262
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 17, 2006 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej
Jag får ta och skapa mig en tråd angående detta ämne då chansen att det finns vettiga personer som kan en del på detta forum. Jag gör det hela ganska kort.

För en tid sedan så blev jag misstänkt för att ha slagit ner en person då det fanns blod på mina kläder och jag var i närheten då det hände (blodet var mitt eget då jag hade blött näsblod tidigare på kvällen) så polisen tog mina kläder med blod på i beslag för att ha som ev. bevis. Tiden gick och såklart så var det ju ej heller den andres blod på mina kläder och en annan person hade erkänt det hela.
Nu till grejen, jag fick ett samtal för en tid sedan då en man berättade att nu kan jag minsann hämta mina kläder, jag blir ju såklart glad över att jag ska få tillbaka mina kläder så idag hämtade jag ut dem, men vad ser jag!? Jo, på de ställen där blodfläckar hade hittats så hade de ju såklart avlägnsat blodfläckarna inklusive tyget som de satt på... Kan ju säga att en kavaj med hål full kragen är inget man vill ha på sig. Jag hade inte ens fått information om att kläderna blivit sönderskurna, eller ens att chansen att de skulle vara det fanns.

Nu till frågan... Har jag någon rätt till ersättning överhuvudtaget eller är det bara att glömma? Vore bra att veta så man har någon koll på vad som är rätt när man ringer till dem imorgon och pratar lite.

Tackar på förhand!

holetaker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
1042050
May 17, 2006 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vet inte om hur det funkar, men rent spontant så borde du kunna kräva ersättning för plaggen.
Fast å andra sidan kanske polisen har rätt att göra så här, för att kunna utreda ett brott. Brottsofferjouren i din kommun vet säkert bättre.
Jag blev själv häktad för ett brott jag inte begått. Blev släppt efter åtta timmar. Inget skadestånd eller så. Hade detta varit en vardag, å jag förlorat arbetstimmar hade jag krävt ersättning, men detta var en lördag så jag sket i vilket.

HomeBurneR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 262
1042052
May 17, 2006 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

De bevisade ju inget genom att ha sönder mina kläder så jag anser åtminstone att jag borde ha rätt till ersättning, men som du säger så kanske de har rätt att göra så... Men ändå, det var ju mitt blod, skulle man inte få blöda på sina egna kläder utan att riskera att få dem sönderskurna? 🙁

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1042054
May 17, 2006 - 7:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Var glad.
Polisen i Malmö beslagtog en väns, väns tävlingshoj för den inte hade plåtar när den stog i hans källare. Helt ny och värd en bit över 500kkr och när han hämtade ut den hade de kört sönder den totalt och slipat sönder ramen osv. Vad jag vet har han inte fått rätt på det än.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1042094
May 17, 2006 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Du har ingen rätt till ersättning vad jag vet. Tyvärr.

//Andreas

Gorian
Västerås
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 407
1042148
May 18, 2006 - 6:40 am
sp_Permalink sp_Print

Jag vet inte heller om du har nån rätt till att kräva ersättning, tyvärr. =(

Gör såhär:
Skriv insändare i en massa tidningar där du bor
Gör en hemsida, som du ber alla här på NH att gå med i ^^

Om folk lägger märke till dig så blir det ju dålig PR för Farbror Blå, och de kanske ändrar sig. =D

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1042160
May 18, 2006 - 8:24 am
sp_Permalink sp_Print

Alltså de är ju en jäv*a dålig stil, om detta är sant :cy:

Nå tycker man ju dom borde fixa nya plagg. Om dom tar sönder dom.

Arre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 378
1042277
May 18, 2006 - 3:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Jepps håller med _bjornstrom_, hel löjligt, fast whina på de skulle jag gjort. Iså fall kan ju du ta valfri persons jacka å klippa sönder 😉

holetaker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
1042283
May 18, 2006 - 4:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Snackade med jobbarpolarna idag om detta. Dom sa att du helt klart hade rätt till ersättning, då dom förstört dina kläder.
Men jag antar att det är du som måste göra jobbet för att få ersättningen, det är nog inget som kommer automatiskt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 270
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL