January 13, 2003
Polekatt wrote:
[Image Can Not Be Found]
Tack, nu ville tjejen ha en vit sån som matchade hennes macbook.
Ontopic: Det få verkar tänka på är att air är 1.94cm på tjockaste delen där tangentbordet är, och en del av den är bra tunnare, varför då rabbla upp laptops som är 2-2,5cm över hela som lika små? Volymen av en laptop som är närmare 2,5cm över hela bör ju nästan vara densamma som två air 1.94+0.4cm, nu är det inte riktigt så, men nästan.
ojdå wrote: Och poängen med att den är så tunn är?
Ser man det rent ekonomiskt ur företagsvinkel, så torde det vara att dom lätt går sönder och man får sälja en ny alt. byta en massa delar man kan ta saftigt betalt för.
😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
engine52 wrote: Brukar du konka med dig ett cm stacker när du ska på lan? Om inte, varför?
LAN känns ganska ointressant numera sedan jag skaffade en 21" CRT och storchiefteclådan,,
Bara att bära in CRT'n från bilen till datorbordet ger känningar i ryggen.
:cy:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 8, 2005
apple menar nog mera med den här produkten att det är en status symbol inom religonen apple.
att har man det senaste gadgeten så är man högst upp på stegen, sen att vad det är eller hur bra det är, är en annan femma, det är det senaste vita fruktsaken och därmed ett måste ha för de anghängare de har, den lockar antagligen inte svensson med andra ord.
men det finns några av deras anhängare här på forumet, och några kan man nog hitta i tråden :P.
inget ont om apple, eller jo men inte mer än jag hade delat ut om någon annan som hade gjort likadant, kan säga att microsoft har fått en del skit från mig, men de som blundar är det jag stör mig på 🙂
best regards, pole
November 22, 2001
Ang wrote: Apple är ett datorföretag som bygger datorer och ämnet handlar om datorer!!??
Resonerar du att märken inte ska jämföras med varandra? D vs man får inte jämföra Dell, Hp och Sony med varandra? Eller är det OSet som styr? Kanske mitt Linux betyder att jag får endast jämföra med datorer som levereras med Linux och hur många hade det blivit? Min nuvarande dator kanske inte existerar? Den har ju inte Windows eller MacOS.Skärpning. Tydliga tendenser på en fanboy.
Klart man kan jämföra märken, men man kan inte jämföra apple rakt av med dell, hp o sony då dessa saknar OS X.
Jag har lika mycket fanboy-tendenser som du visar att du ogillar apple bara för att de är apple.
Och din athlon är inte lika snabb som en c2d oavsett hur många gånger du försöker påstå det.
February 19, 2004
Json_81 wrote: Klart man kan jämföra märken, men man kan inte jämföra apple rakt av med dell, hp o sony då dessa saknar OS X.
Jag har lika mycket fanboy-tendenser som du visar att du ogillar apple bara för att de är apple.
Och din athlon är inte lika snabb som en c2d oavsett hur många gånger du försöker påstå det.
Vad tror du min CPU hade varit i dagsläget? .
Såg du länken eller till Toshiba datorn? Kanske därför diskussionen är så svår om du inte läser mina inlägg. (vilket kanske förklarar en hel del)
Och framförallt, angående fanboy så antar jag att du inte känner till Ubuntu då jag nämnt det flertal gånger om.
Har du hört talas om Linux? Ubuntu är nämligen en variant av Linux. Ubuntu fungerar (eller fungerar bäst) på datorn så länge delarna påminner om en vanlig dator och då Macs samtliga komponenter är exakt samma komponenter som resterande datormarknaden så märker Ubuntu ingen som helst skillnad om det är Mac eller Dell eller HP eller MSI eller Lenevo osv.
Med andra ord jämför jag datorernas hårdvara rakt av, och inte vilket OS de använder sig av då jag använder inget av de.
Eller snarare, då jag använder exakt samma OS oavsett vilken dator som hade kommit i mina ägo så katogoriseras datorerna absolut inte under olika katogorier när de har indentisk typ av hårdvara. Tror du verkligen själv på att det skulle finnas någon komponent hos Apple som görs exklusivt för Apple?
Igen, Då jag använder inte MacOS eller Windows så skiter jag helt blankt i märket. Givetvis.
Bara hårdvaran är kännt så fungerar Ubuntu som en charm.
Vilket OS tror du mina länkar visade?
January 13, 2003
Ang wrote: Ubuntu fungerar (eller fungerar bäst) på datorn så länge delarna påminner om en vanlig dator och då Macs samtliga komponenter är exakt samma komponenter som resterande datormarknaden så märker Ubuntu ingen som helst skillnad om det är Mac eller Dell eller HP eller MSI eller Lenevo osv.
Mac använder varken BIOS eller MBR då det är väldigt 1980-tal, men visst, det går att använda MBR partitionssystem och Ubuntu funkar trotts avsaknaden av BIOS, dock inte lika bra out-of-the-box. Där är faktiskt Vista bättre, men du som är så påläst och vet att allt är samma visste givetvis redan detta. 🙄
February 19, 2004
beta wrote: Mac använder varken BIOS eller MBR då det är väldigt 1980-tal, men visst, det går att använda MBR partitionssystem och Ubuntu funkar trotts avsaknaden av BIOS, dock inte lika bra out-of-the-box. Där är faktiskt Vista bättre, men du som är så påläst och vet att allt är samma visste givetvis redan detta. 🙄
Poäng?
Såg ditt förra inlägg så jag antar att du är också en fanboy. Obs varför jag använder begreppet fanboy och dess innebörd.
(För övrigt så finns Ubuntus om version för mobiltelefoner. Klarar man av att installera det på en mobiltelefon så borde en vanlig dator inte vara något större problem)
January 13, 2003
Ang wrote: Poäng?
Såg ditt förra inlägg så jag antar att du är också en fanboy. Obs varför jag använder begreppet fanboy och dess innebörd.
(För övrigt så finns Ubuntus om version för mobiltelefoner. Klarar man av att installera det på en mobiltelefon så borde en vanlig dator inte vara något större problem)
Jag har ubuntu på både mac och ps3, jag har inte os x. Poängen var att även om mac har blivit väldigt lika PC´s så har de fortfarande saker som skiljer sig, så ubuntu (och alla andra OS) märker helt klart skillnad på en mac och en pc.
February 19, 2004
beta wrote: Jag har ubuntu på både mac och ps3, jag har inte os x. Poängen var att även om mac har blivit väldigt lika PC´s så har de fortfarande saker som skiljer sig, så ubuntu (och alla andra OS) märker helt klart skillnad på en mac och en pc.
Vad skiljer de sig på?
November 22, 2001
Ang wrote: Vad tror du min CPU hade varit i dagsläget? .
Såg du länken eller till Toshiba datorn? Kanske därför diskussionen är så svår om du inte läser mina inlägg. (vilket kanske förklarar en hel del)Och framförallt, angående fanboy så antar jag att du inte känner till Ubuntu då jag nämnt det flertal gånger om.
Har du hört talas om Linux? Ubuntu är nämligen en variant av Linux. Ubuntu fungerar (eller fungerar bäst) på datorn så länge delarna påminner om en vanlig dator och då Macs samtliga komponenter är exakt samma komponenter som resterande datormarknaden så märker Ubuntu ingen som helst skillnad om det är Mac eller Dell eller HP eller MSI eller Lenevo osv.Med andra ord jämför jag datorernas hårdvara rakt av, och inte vilket OS de använder sig av då jag använder inget av de.
Eller snarare, då jag använder exakt samma OS oavsett vilken dator som hade kommit i mina ägo så katogoriseras datorerna absolut inte under olika katogorier när de har indentisk typ av hårdvara. Tror du verkligen själv på att det skulle finnas någon komponent hos Apple som görs exklusivt för Apple?Igen, Då jag använder inte MacOS eller Windows så skiter jag helt blankt i märket. Givetvis.
Bara hårdvaran är kännt så fungerar Ubuntu som en charm.Vilket OS tror du mina länkar visade?
Jag vet mycket väl vad Ubuntu är, jag kör det på min stationära burk.
Vad är det för pris på Toshiban?
Samtliga komponenter utom EFI är samma som på en PC, ja.
Om du bara jämför hårdvaran gör du ju en felaktig jämförelse.
January 13, 2003
Ang wrote: Vad skiljer de sig på?
Det skrev jag ju i förra inlägget, PC´s använder sig av 80-tals BIOS medans mac använder EFI, sen använder PC´s med linux/windows MBR-partitionssystem medans OS X kör på GUID-partitionssystem. Vilket som har flest fördelar av EFI och GUID från 2000-talet och PC´s BIOS och MBR som har 20-30år på nacken kan du räkna ut själv.
April 14, 2002
Både OS X och Ubuntu är så jävla hypat just nu. Grym marknadsföring av Apple men själv har jag inte blivit övertygad än. Tycker det är hutlösa priser men det gäller iofs datorer i största allmänhet. Enda produkten av Apple jag skulle kunna tänka mig att köpa i nuläget är iPhone.
November 27, 2003
Marcan- wrote: Både OS X och Ubuntu är så j**la hypat just nu. Grym marknadsföring av Apple men själv har jag inte blivit övertygad än. Tycker det är hutlösa priser men det gäller iofs datorer i största allmänhet. Enda produkten av Apple jag skulle kunna tänka mig att köpa i nuläget är iPhone.
Den mest hypade av alla deras produkter?! :wide:
//Andreas
January 8, 2005
jag gillar iofs iPhone iaf vad jag sätt, aldrig hålt en i handen, så jag vet inte riktigt, iofs verkar den rätt stor, lite för stor för min smak kanske...
var kom de upp med iden att sätta "i" framför allt ? vad är nästa ? iBigMac ?
WTB iLife plx!
best regards, pole
2 Guest(s)