November 22, 2001
Polekatt wrote: jag gillar iofs iPhone iaf vad jag sätt, aldrig hålt en i handen, så jag vet inte riktigt, iofs verkar den rätt stor, lite för stor för min smak kanske...
var kom de upp med iden att sätta "i" framför allt ? vad är nästa ? iBigMac ?
WTB iLife plx!
best regards, pole
iLife är en kass samling program.
iPhone däremot är grymt bra, har haft min ett par veckor nu. Visst är den lite stor, men samtidigt är den tunn, den märks mindre i fickan än min gamla w810i.
Dessvärre har jag råkat ut för no-sim felet, så den tappar kontakt med simkortet lite då och då. Ska prova att tejpa, hjälper inte det ska jag prova byta simkort. Det verkar ha hjälpt andra med samma fel.
April 13, 2004
Json_81 wrote: iLife är en kass samling program.
iPhone däremot är grymt bra, har haft min ett par veckor nu. Visst är den lite stor, men samtidigt är den tunn, den märks mindre i fickan än min gamla w810i.
Dessvärre har jag råkat ut för no-sim felet, så den tappar kontakt med simkortet lite då och då. Ska prova att tejpa, hjälper inte det ska jag prova byta simkort. Det verkar ha hjälpt andra med samma fel.
Det låter som en helljuten ny produkt 🙄
April 24, 2007
Polekatt wrote: jag gillar iofs iPhone iaf vad jag sätt, aldrig hålt en i handen, så jag vet inte riktigt, iofs verkar den rätt stor, lite för stor för min smak kanske...
var kom de upp med iden att sätta "i" framför allt ? vad är nästa ? iBigMac ?
WTB iLife plx!
best regards, pole
kan säga att jag knappt brydde mig om Iphone men en kompis som har den lät mig känna på o jag blev minst sagt imponerad. kvalitetskänslan är 10/10. den verkar väldigt skör också. tung o solid men grymm oxå
Jalle64 wrote: Det låter som en helljuten ny produkt 🙄
Tänkte detsamma när jag såg det.
Själv kräver jag nog lite mer av grejjer jag köper innan jag betraktar det som "bra"..
😕
Har en Siemens ME75 som fungerat prima i snart 2 år nu, batteriet håller ~1 vecka/laddning fortfarande trots idogt användande och är igång 24/7. Den skulle jag kunna tänka mej att benämna som "bra".
😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 22, 2001
ilg@dd wrote: Tänkte detsamma när jag såg det.
Själv kräver jag nog lite mer av grejjer jag köper innan jag betraktar det som "bra"..
😕
Har en Siemens ME75 som fungerat prima i snart 2 år nu, batteriet håller ~1 vecka/laddning fortfarande trots idogt användande och är igång 24/7. Den skulle jag kunna tänka mej att benämna som "bra".
😉
Apple kan ju knappast klandras för att en produkt som är både mjukvaru och hårdvaruhackad strular.
I övrigt kan jag säga att jag är riktigt impad av batteritiden. Trots många samtal, surfande och massa ipodlyssnande håller den 3-4 dagar.
April 13, 2004
Json_81 wrote: Apple kan ju knappast klandras för att en produkt som är både mjukvaru och hårdvaruhackad strular.
I övrigt kan jag säga att jag är riktigt impad av batteritiden. Trots många samtal, surfande och massa ipodlyssnande håller den 3-4 dagar.
Så din simkortshållare har blivit hårdvaruhackad? 😕 🙄
Json_81 wrote: Apple kan ju knappast klandras för att en produkt som är både mjukvaru och hårdvaruhackad strular.
Jodu, 3-4 dagars batteritid på en pryl som är ett par veckor gammal är då inget jag imponeras av. Om du kan säga detsamma om ett par år så känns det mer relevant.
Angående no-sim så sällar jag mej till Jalle64's tidigare inlägg här ovan.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 19, 2004
beta wrote: Det skrev jag ju i förra inlägget, PC´s använder sig av 80-tals BIOS medans mac använder EFI, sen använder PC´s med linux/windows MBR-partitionssystem medans OS X kör på GUID-partitionssystem. Vilket som har flest fördelar av EFI och GUID från 2000-talet och PC´s BIOS och MBR som har 20-30år på nacken kan du räkna ut själv.
Exakt så här svårt är det:
STEP 2: Installing UBUNTU
After you've burned it, keep the CD it and reboot and hold the C key down to boot from the CD. When it load, keep the defaults and hit enter. Choose your language, hit enter. It'll ask you how you want to partition your hard drive. If you know these settings set them. Otherwise just wipe out the entire hard drive and whatever's left you'll have for free space. The next thing it'll prompt you for a bit is your first user and your password. NOTE: The password does not show up, so don't freak out if you start typing characters and nothing appears. Just type in your password and hit enter, verify it, hit enter. The installation will continue installing stuff and finally reboot. When it reboots it'll setup everything. Don't hold down the C key to boot from the CD, just let the setting up continue.
Inga som helst problem. Installationen är helt identisk som med vilken dator som helst.
Den här tråden är helt död.
Diskussionen är just nu på en så otroligt låg nivå och man hade förväntat sig att det skulle bli en lärorik diskussion då man är inne på ett hårdvaruforum.
Men det måste vara resultatet av när fanboys kommer in i bilden med låg kunskapsnivå och det partiska beteendet som drar diskussionen till botten!
Dock så ska jag inte säga att det inte var lärorikt, för många sökningar har just bekräftat vad jag misstänkte när jag först såg YouTube videon. Hur kunde denna dator vara en revolution, om ens vidare speciell? Den var både stor och hade ett helt traditionellt utseende. Inga direkta nyheter.
Måst tilläggas att det har inte kommit ett enda riktigt argument som ligger till fördel för Air sen diskussionen startade.
Dock så var jag imponerad av batteritiden men höll detta inne lite för att se hur opålästa vissa verkligen var. Men snart upptäckte jag att även detta var inget speciellt jämfört med resterande nya datorer som hade liknande om inte bättre prestanda.
Air har bara blivit sämre i mina ögon sen jag startade tråden.
Diskussionen fortsätter däremot om någon kommer med ett vettigt argument. Helt intelligensbefriade inlägg undanbedes. Jag har verkligen inget och lära om de är helt faktalösa och det kan ju inte vara till Airs fördel då de kommer ju alltid att knäckas av ev fakta som grävs upp.
February 19, 2004
engine52 wrote: Stor? tat lugnt med spriten onödigt kalla andra fanboy då du är @ubuntu
Kanske skulle uttryckt mig lite bättre. När Steve Jobs drog ur den ur kuvertet så tyckte jag inte det var någon liten maskin förutom att den var tunn.
*edit
Har jag någon gång utgjort mig för att vara en fanboy av något som helst slag?
January 13, 2003
Ang wrote: Exakt så här svårt är det:
[i]STEP 2: Installing UBUNTU
Men gah, är du trög på riktigt? Jag har redan skrivit att jag kör ubuntu på både macen och PS3:an, vart i det får du fram att jag skulle vara så inkompetent att jag behöver en påminelse på hur man installerar det?! Gush, wow, ska du ha nobelpriset i läs-ett-ord-hoppa-över-resten?
January 18, 2004
Ang wrote:
Vikt: Air 1.36 kg och min 1.95kg. Det måste tilläggas att min dator är helt och hållet byggd av metall och har en optisk läsare!
Ang wrote:
Det är inte bara den optiska spelaren som tillkommer på vikten utan även faktumet att min dator är helt tillverkad i metall. Det är inte så konstigt att vikten isf går emot 50% mer.
Ang wrote:
Läs vad jag skrev ovan. Datorn är 1,5år äldre, tillverkad i metall, har 12" skärm vilket gör att min dator är 4cm mindre på sidan tror jag
Ang wrote:
Men hade MSI valt att kassera dessa val som metallhus och optisk läsare så hade de nog kommit ner i storlek väldigt närliggande Air.
Json_81 wrote:
Och vad är det för fördel med metall? Använder Apple sin vanliga plast är det snarare en fördel.
wikipedia wrote:
The laptop has the magnetic latch system of the MacBook and an aluminum casing like the MacBook Pro.
wikipedia wrote:
The MacBook Air has an all-aluminum case
:bok:
February 19, 2004
Delph1 wrote: En diskussion som handlar om Apple ballar ur?! Vem hade kunnat ana ...
//Andreas
Nej detta var mig inte alls väntat. Partisk idioti drar hela ämnet ner i skiten.
beta:
Vad är då ditt jävla poäng med förgående inlägg? Jag antog du nämnde att Mac avsaknar bios och med ett annat filsystem som ett problem när man installerar Ubuntu då ditt inlägg skulle vara ett svar på mitt inlägg att jag jämför datorer rent hårdvarumässigt pga att jag använder mig av Ubuntu.
Kolla ditt första inlägg i tråden så har du antingen inte läst tråden alls, eller så är det ett idiotisk fanboy beteende.
paaki:
TACK! Äntligen det första konstruktiva inlägget på två sidor. Det är precis sånt vi vill ha!
Ska kolla upp hur det ligger till med chassit då de Macs här i korridoren är inte metallchassi, eller kan inte vara då jag såg en jämföring med min dator och en Macbook Pro, och min dator var kallare men dock kändes den bra mycket varmare pga ledningen genom metallchassit. (Kan vara plastbelagt för macens del) Men ska kolla upp det.
November 27, 2003
Ang wrote: Nej detta var mig inte alls väntat. Partisk idioti drar hela ämnet ner i skiten.
Jo, men att jämföra Windows med OS X, eller Linux kommer alltid väcka känslor.
Att jämföra Apples produkter med "PC" kommer aldrig att lyckas för Apples produkter har i botten två grundstenar: design och annat operativsystem. Om man gillar dessa två eller inte är subjektivt, det är något som man kommer att diskutera men aldrig kommer komma fram till någon enhetligt tyckande om.
Jag personligen är enormt trött på Apples design, den känns väldigt uttjatad faktiskt, men att kritisera den är många gånger förenat med livsfara på fel forum. Det stora pluset är givetvis att det finns en del ingenjörskonst bakom produkterna (även om en del faktiskt är byggda och designade av Intel själva och inte Apple, men det är knappast något dåligt å andra sidan).
Jag tycker ändå att Mac-folket som finns här har en relativt objektiv syn om du jämför med vad du hittar på många andra sidor, men det är nog också för att de som är här använder mer än bara Mac/OSX och läser mer än bara Apple-bias-sidor.
Jag har också använt OSX en hel del och jag tycker verkligen inte om det. Det känns som att datorn suger ut mina hjärnceller varje gång jag rör mus eller tangentbord.
Man går mellan en känsla av att det är byggt för kompletta idioter, medan ibland finns det så mycket funktioner att man får svårt att välja. Inte speciellt konsekvent om man säger så.
//Andreas
January 13, 2003
Ang wrote:
beta:
Vad är då ditt j**la poäng med förgående inlägg? Jag antog du nämnde att Mac avsaknar bios och med ett annat filsystem som ett problem när man installerar Ubuntu då ditt inlägg skulle vara ett svar på mitt inlägg att jag jämför datorer rent hårdvarumässigt pga att jag använder mig av Ubuntu.Kolla ditt första inlägg i tråden så har du antingen inte läst tråden alls, eller så är det ett idiotisk fanboy beteende.
Jag nämde att de skiljer, inte att det inte ska gå att köra olika mjukvara på dem, att du sen drar det på det viset kan väl knappast jag hjälpa?
Min poäng var då så klart att mac´s hårdvara skiljer sig från pc´s då du påstog att det var samma hårdvara i en mac som i övriga pc-laptops, där du hade fel. Opålästa jäkla ubuntu-fanboy. Lägg undan haschpipan och sluta snurra iväg och dra konstiga förutfattade meningar.
February 19, 2004
beta wrote: Jag nämde att de skiljer, inte att det inte ska gå att köra olika mjukvara på dem, att du sen drar det på det viset kan väl knappast jag hjälpa?
Min poäng var då så klart att mac´s hårdvara skiljer sig från pc´s då du påstog att det var samma hårdvara i en mac som i övriga pc-laptops, där du hade fel. Opålästa jäkla ubuntu-fanboy. Lägg undan haschpipan och sluta snurra iväg och dra konstiga förutfattade meningar.
Antingen försöker du att dra något skämt eller har vi ett allvarligt problem då...
Ang wrote: Som?
... jag har redan ställt frågan flera ggr som "vad", eller "Som" skiljer Mac ifrån PC. Borde inte ett konkret svar ligga till hands?
beta wrote: Gush, wow, ska du ha nobelpriset i läs-ett-ord-hoppa-över-resten?
Ang wrote: Har jag någon gång utgjort mig för att vara en fanboy av något som helst slag?
Har något av dina inlägg bringat någon som helst form av fakta eller konstruktiv kritik där du inte indirekt attackerat dig själv?
Det är så extremt korkat och tar en massa onödig tid. Jag fattar inte ens varför jag har sjunkit till denna patetisk låga nivå och fortfarande för en diskussion med dig.
Läs vad jag skrev första gången man fick nyheten om Air.
https://www.nordichardware.se/.....8;forum=17
Åter till ämnet:
paaki:
Jag kollade runt och det verkar att stämma att AIr är helt byggd av aluminium.
När jag sökte efter bekräftelsen på aluminiumchassi så kom jag över några andra länkar. Det visar sig tydligen att jag var inte den enda som ifrågasatte Air.
http://arstechnica.com/journal.....c-shootout
http://gizmodo.com/345574/is-m.....s-face-off
Det verkar som Toshibas dator, som jag länkade till innan, tar tydligt Apples Air. Den är mindre på sidorna och därmed kompenserar lutning Apple har på sina 2-3 cm längre sidor, och trots sin mindre storlek så har den samma prestanda (förutom processorn som av någon anledning ligger på 1,2ghz) men fler portar,DVDspelare och 3G!
2 Guest(s)