January 13, 2003
Ang wrote: ... jag har redan ställt frågan flera ggr som "vad", eller "Som" skiljer Mac ifrån PC. Borde inte ett konkret svar ligga till hands?
Jag har svarat samma flera gånger, EFI och GUID. Jag påstod inte att det skulle vara omöjligt/svårt att köra andra system för det, den parallelen drog du. Du påstod att hårdvaran i en mac och pc är samma, vilket är lögn, vilket jag även har påpeckat 3 gånger nu.
Sen använder en del mac´s mxm-grafikkort, grafikkort inbyggt på moderkortet som går att byta, att detta finns på pc´s skulle inte förvåna mig, men även där var apple snabba på att ta till sig ny teknik, även 802.11 draft-n har varit standard i mac´s i 2år, även där långt innan många pc´s.
Oavsett har jag gång på gång berättat om olikheter, som du ignorerat eller helt glömt bort mellan blossen på bongen, undrar vem som sjunkit ner till vems nivå när han gång på gång måste upprepa samma svar utan att det fastnar i din svamphjärna.
September 12, 2001
beta wrote: Jag har svarat samma flera gånger, EFI och GUID. Jag påstod inte att det skulle vara omöjligt/svårt att köra andra system för det, den parallelen drog du. Du påstod att hårdvaran i en mac och pc är samma, vilket är lögn, vilket jag även har påpeckat 3 gånger nu.
Sen använder en del mac´s mxm-grafikkort, grafikkort inbyggt på moderkortet som går att byta, att detta finns på pc´s skulle inte förvåna mig, men även där var apple snabba på att ta till sig ny teknik, även 802.11 draft-n har varit standard i mac´s i 2år, även där långt innan många pc´s.
Oavsett har jag gång på gång berättat om olikheter, som du ignorerat eller helt glömt bort mellan blossen på bongen, undrar vem som sjunkit ner till vems nivå när han gång på gång måste upprepa samma svar utan att det fastnar i din svamphjärna.
Det märks onekligen att jag har slutat... 😉
February 19, 2004
beta wrote: Jag har svarat samma flera gånger, EFI och GUID. Jag påstod inte att det skulle vara omöjligt/svårt att köra andra system för det, den parallelen drog du. Du påstod att hårdvaran i en mac och pc är samma, vilket är lögn, vilket jag även har påpeckat 3 gånger nu.
http://www.sweclockers.com/nyh.....moderkort/
http://www.uefi.org/about/
http://en.wikipedia.org/wiki/G.....Identifier
Du kan inte tycka att detta är något annat än pinsamt?
January 13, 2003
Ang wrote: http://www.sweclockers.com/nyh.....moderkort/
http://www.uefi.org/about/
http://en.wikipedia.org/wiki/G.....IdentifierDu kan inte tycka att detta är något annat än pinsamt?
Ja vad? Att något apple började med för 2år sen börjar först nu komma in på pc-marknaden? Det är DU som gnäller på att apple aldrig kommer med något nytt, och först 2år efter kommer PC´s och lanserar saker apple kört med ett tag som en nyhet, och du köper det? Du borde sluta kalla andra för fanboy när du är värsta sorten själv.
https://www.nordichardware.se/.....65549.html
Mean Machine wrote: Nu ska du inte kasta spjut i radhus...
Liberala åsikter gör uppenbarligen inte mig lika trög som värsta ubuntu-fanboyn. Jag är ren, annars hade jag inte haft kvar jobbet på city tunnlen. 😉
February 19, 2004
beta du är så jävla korkad så jag vetifan vart jag ska ta vägen!! Jag får så satans korkade svar! Helt jävla meningslöst!
Skulle allt Apple inte har betyda att de är efter i utvecklingen? Compaq slopade DVD-spelare på sin ultraportabla datorer sen sex år tillbaka i tiden, d vs Apple är 6 år efter i utvecklingen? De har varken touchscreen som ÄR framtiden som många har, fingeravtrycksläsare, 3G+ för mobiltbredband alternativt OS istället för BIOS d vs man kan surfa och använda Skype m.m utan att behöva ladda OSet, Wacom-skärm (ritbord som skärm på den bärbara) Flash-baserade uppstarter d vs nästan försumbara laddningstider osv osv osv osv
Fan så innåthelvetes korkat skrivit! Ska de behöva låsa tråden pga att någon liten idiot? Helt sjukt vad få kan förstöra mycket.
beta wrote: Liberala åsikter gör uppenbarligen inte mig lika trög som värsta ubuntu-fanboyn. Jag är ren, annars hade jag inte haft kvar jobbet på city tunnlen.
Ang wrote: Har jag någon gång utgjort mig för att vara en fanboy av något som helst slag?
Ang wrote: Har jag någon gång utgjort mig för att vara en fanboy av något som helst slag?
Jag har nog inte haft en mer iq-befriad diskussion.
För varje fråga jag ställer får jag ett mer puckat påstående än det föregående.
Json_81:
Håller med. Men vem har anklagat MacOS?
Delph1 wrote: Jag tycker ändå att Mac-folket som finns här har en relativt objektiv syn om du jämför med vad du hittar på många andra sidor
Jo det kan jag tänka mig.
Det är exakt anledningen till varför jag vänder mig till ett hårdvaruforum som inte står bakom någon som helst tillverkare och fokuserar sig på innovation/kvalite utan något inflytande ifrån tillverkarna.
Men vart man än kommer så bör man förvänta sig det värsta antar jag.
January 13, 2003
Ang wrote:
Fan så innåthelvetes korkat skrivit! Ska de behöva låsa tråden pga att någon liten idiot? Helt sjukt vad få kan förstöra mycket.
Satan vad du brusar upp då. Du frågar gång på gång efter konkreta saker som skiljer, jag upprepar gång på gång, sen att pc´s är på G att komma med samma saker är jag medveten om då det kopieras friskt hela tiden. Bara för det behöver du väl inte sitta och bli förbannad bara för man sitter med tålamod och förklarar samma sak flera gånger som för ett förskolebarn?
Du har inte utgett dig för att vara en fanboy, nej, men du har helt klart bevisat det flera gånger, "mitt ubuntu det och dat" i varannat inlägg, du är värre fanboy än mig, paaki, json_81 och twnpxl tillsammans, jag själv har tom nämt flera gånger att jag inte kör os x utan just ubuntu och vista, inte sitter jag för det och hyllar något specifikt system utan jag har just förklarat sakligt att mac´s har ett par saker som skiljer hårdvarumässigt, precis som man gör på ett oberoende hårdvaruforum, du drar dina konstiga paraleller och kommer med fler (ofta dåliga) arguement till varför din gamla laptop med ubuntu är värsta revolutionen.
January 8, 2005
Json_81 wrote: Jag tycker denna diskussionen känns helt onödig. Kan folk sluta klaga på OS X?.
Vi som gillar det tris bra me det och ni som inte ens testat det kan testa innan ni uttalarar er. Ni som ogillar det ok, ni gillar det inte.
tar du åt dig ?
ingen som har klagat på OS X, iaf inte vad jag uppmärskammat i trådet, verkar mer vara en rädsla från din sida.
January 8, 2005
beta wrote: Satan vad du brusar upp då. Du frågar gång på gång efter konkreta saker som skiljer, jag upprepar gång på gång, sen att pc´s är på G att komma med samma saker är jag medveten om då det kopieras friskt hela tiden. Bara för det behöver du väl inte sitta och bli förbannad bara för man sitter med tålamod och förklarar samma sak flera gånger som för ett förskolebarn?
Kanske för att du kastar ur dig förolämpningar ? kränkande sådana till och med ?
beta wrote:
inte sitter jag för det och hyllar något specifikt system utan jag har just förklarat sakligt att mac´s har ett par saker som skiljer hårdvarumässigt, precis som man gör på ett oberoende hårdvaruforum, du drar dina konstiga paraleller och kommer med fler (ofta dåliga) arguement till varför din gamla laptop med ubuntu är värsta revolutionen.
om jag inte missminner mig så var det apple som kallade sin revolutionernade, han påstod att hans laptop inte var långt efter, och har sen dess visat på exempel på mått etc såväl som andra laptops, han ifrågasätter synsettet från apple, inte så svårt att förstå ? kanske om man blundar för det, och har en begränsad synvinkel.
best regards, pole
January 13, 2003
Polekatt wrote: om jag inte missminner mig så var det apple som kallade sin revolutionernade, han påstod att hans laptop inte var långt efter, och har sen dess visat på exempel på mått etc såväl som andra laptops, han ifrågasätter synsettet från apple, inte så svårt att förstå ? kanske om man blundar för det, och har en begränsad synvinkel.
best regards, pole
Jag gav mig in i diskutionen på två punkter, #1 hans laptop är ca. 6mm tjockare, på det stället air är tjockast, och 2cm tjockare där air är som tunnast, alltså nästan 50% större i volym, och #2 är hans påstående om att all hårdvara är samma oavsett pc-mac. Jag har inte annars varit inne i diskutionen om hurvida nya air är en revolution eller inte, då jag inte heller tycker den är speciellt märkvärdig. Att sen herr Agn tycker att jag är en fanboy bara för jag sitter med erfarenhet och debatterar på fakta och att inlägg med fakta är idiotiska enligt honom är ju snarare hans problem.
January 8, 2005
genom att du påpekar dessa så måste du ju tycka att air är revolutionerande, annars varför påpeka det ? varför argumentera att den är 50% tjockare...
det är inte exakt samma hårdvara, men de största bitarna är samma, ännu en gång, varför argumentera? det du säger är isf att hela apples sortiment är revolutionerande då de har annan hårdvara ?
Jag skulle vilja säga att apple har bra saker, PC har bra saker, båda lägren använder vissa saker olika, varav ingen av dem är revolutionerande enligt mig, iaf inget som vare sig apple eller någon PC tillverkare borde få cred för, utan snarare tillverkaren av det isf.
du säger dig inte tycka air är revolutionerande, och du tycker inte den är märkvärdig, men ändå argumenterar du för att den är unik ? ... du säger emot hans synsätt att snarlika datorer är näst intill lika bra, och varför då kalla air revolutionerande ? .... förstår verkligen inte hur du tänker beta.
best regards, pole
January 13, 2003
Polekatt wrote: genom att du påpekar dessa så måste du ju tycka att air är revolutionerande, annars varför påpeka det ? varför argumentera att den är 50% tjockare...
det är inte exakt samma hårdvara, men de största bitarna är samma, ännu en gång, varför argumentera? det du säger är isf att hela apples sortiment är revolutionerande då de har annan hårdvara ?
Jag skulle vilja säga att apple har bra saker, PC har bra saker, båda lägren använder vissa saker olika, varav ingen av dem är revolutionerande enligt mig, iaf inget som vare sig apple eller någon PC tillverkare borde få cred för, utan snarare tillverkaren av det isf.
du säger dig inte tycka air är revolutionerande, och du tycker inte den är märkvärdig, men ändå argumenterar du för att den är unik ? ... du säger emot hans synsätt att snarlika datorer är näst intill lika bra, och varför då kalla air revolutionerande ? .... förstår verkligen inte hur du tänker beta.
best regards, pole
Jag menar inte att den är unik, jag menar att han tycker att hans fyrkantiga laptop som är 2,5cm+ tjock är "bara" 0,6cm tjockare än en air och får plats med så mycket mer, vilket ju är fel, då den är 1,96cm eller vad det var på tjockaste stället, och mycket tunnare på tunnaste, och att jämföra tjockaste vs. tjockaste stället inte fungerar när ena datorn inte är helt låd-formad utan kilformad, behövs ju inget mattegeni för att räkna ut att volymen är mycket mindre på en kilformad laptop som är ca 5mm tjock på ena sidan och ca 2cm på andra än en som är 2,5cm tjock över hela.
Att då som Ang börja "min pc-laptop som bara är 6mm tjockare har samma saker" är ju löjligt, för hans är ju inte i närheten av 5mm i fronten eller hur? Det är inte air jag gnäller på utan Angs jämförelse(r).
När han sen börjar hoppa på en om att man är en idiotisk fanboy som skriver dynga och bara sitter på okunskap osv får han räkna med att folk slänger skit tillbaka när han upprepar samma fråga och får samma svar flera gånger utan att fatta. Hade han istället argumenterat på sakliga grunder själv hade vi inte varit här nu. Så nu skiter jag i denna tråden, jag orkar inte fortsätta skriva samma sak till honom 3-4gånger innan han väl fattar vad sakerna är och kollar upp det.
February 19, 2004
beta wrote: Bara för det behöver du väl inte sitta och bli förbannad bara för man sitter med tålamod och förklarar samma sak flera gånger som för ett förskolebarn?
beta wrote: Oavsett har jag gång på gång berättat om olikheter, som du ignorerat eller helt glömt bort mellan blossen på bongen, undrar vem som sjunkit ner till vems nivå när han gång på gång måste upprepa samma svar utan att det fastnar i din svamphjärna.
Vem verkar yngst här? Jag får absolut inte en vibb att det är någon universitetsstudent på andra sidan. Som svar på det övriga läs följande citat:
beta wrote: ag menar inte att den är unik, jag menar att han tycker att hans fyrkantiga laptop som är 2,5cm+ tjock är "bara" 0,6cm tjockare än en air och får plats med så mycket mer, vilket ju är fel, då den är 1,96cm eller vad det var på tjockaste stället, och mycket tunnare på tunnaste, och att jämföra tjockaste vs. tjockaste stället inte fungerar när ena datorn inte är helt låd-formad utan kilformad, behövs ju inget mattegeni för att räkna ut att volymen är mycket mindre på en kilformad laptop som är ca 5mm tjock på ena sidan och ca 2cm på andra än en som är 2,5cm tjock över hela.
Läst eller inte läst tråden må vara frågan. Detta har redan diskuterats.
beta wrote: Gush, wow, ska du ha nobelpriset i läs-ett-ord-hoppa-över-resten?
beta wrote: Ja vad? Att något apple började med för 2år sen börjar först nu komma in på pc-marknaden? Det är DU som gnäller på att apple aldrig kommer med något nytt, och först 2år efter kommer PC´s och lanserar saker apple kört med ett tag som en nyhet, och du köper det?
Ang wrote: Skulle allt Apple inte har betyda att de är efter i utvecklingen? Compaq slopade DVD-spelare på sin ultraportabla datorer sen sex år tillbaka i tiden, d vs Apple är 6 år efter i utvecklingen? De har varken touchscreen som ÄR framtiden som många har, fingeravtrycksläsare, 3G+ för mobiltbredband alternativt OS istället för BIOS d vs man kan surfa och använda Skype m.m utan att behöva ladda OSet, Wacom-skärm (ritbord som skärm på den bärbara) Flash-baserade uppstarter d vs nästan försumbara laddningstider osv osv osv osv
beta wrote: du drar dina konstiga paraleller och kommer med fler (ofta dåliga) arguement till varför din gamla laptop med ubuntu är värsta revolutionen.
Citat...
beta wrote: När han sen börjar hoppa på en om att man är en idiotisk fanboy som skriver dynga och bara sitter på okunskap osv får han räkna med att folk slänger skit tillbaka när han upprepar samma fråga och får samma svar flera gånger utan att fatta.
beta wrote: Hade han istället argumenterat på sakliga grunder själv hade vi inte varit här nu.
Finns det något jag inte har faktarellaterat till!?! Citat...
beta wrote: Gush, wow, ska du ha nobelpriset i läs-ett-ord-hoppa-över-resten?
beta wrote: Du har inte utgett dig för att vara en fanboy, nej, men du har helt klart bevisat det flera gånger, "mitt ubuntu det och dat"
Citat...
Jag frågade innan hur du inte kan tycka att det är pinsamt? Dock så har du dragit mig med dig så även jag tycker att jag har uppträtt pinsamt och omoget.
Något som jag funderade på innan är vad du gör här på forumet? Något mål? Du är inte intresserad av någon fakta, likt du bortser samtliga jämförelser. D vs du är knappast här för att vidga dina tekniska kunskaper och är absolut inte objektiv. Vad gör man då på ett hårdvaruforum?
January 13, 2003
Ang wrote: Fortsatt OT-babbel
Suck, att en diskution kan urarta så här är otroligt, speciellt med tanke på att jag enbart gick in med skillnaden på en helt kantig laptop mot en kilformad slimmad i volym och rättade dig för att du påstod att mac och pc´s har samma hårdvara, och att det tog en massa inlägg innan du ens fattade vad efi är och kollade upp det. Kunde du inte bara accepterat att det skiljer från början istället för att försöka trycka ner mig som en idiotisk fanboy utan kunskaper?
Vart vill du komma med denna tråden för att ställa en motfråga? Du undrar vad jag gör på ett hårdvaruforum, om du har missat det så är detta mer än så, och ska du diskutera hårdvara så flytta dit -> https://www.nordichardware.se/.....x.php?c=14
Löjligt att du ska behöva låta din egen tråd spåra ur så här istället för att acceptera skillnader mellan olika tillverkare. Hade du bara kommit med svaret "Oj, det visste inte jag och det ska jag kolla upp." istället för att spy galla när jag påpeckade skillnaderna hade vi aldrig suttit här.
Inte objektiv? Jag köpte t.o.m. en iMac just för att jag skulle ha testat och kört de 3 stora (win linux os x), medans du själv fortfarande sitter och envisas med din tegelsten och fanboyar ubuntu värre än 99.se latchar med apple.
Nej, nu lämnar jag dig och din fanboyism för mer givande diskutioner på annat forum tills vidare.
:z:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 27, 2005
angåeende volymen på air jämfört med ang:s dator ( vilket jag tycker är den ända faktan som presenterats här på sistone) så var väll ang:s några centimeter smalare. visst volymen är större, men det är bara för att air är så tunn. Och poängen med det har jag fortfarande inte fått reda på?
lästa på en annan sida att air fått recensionen: Den är inte liten, bara platt. Så den faller platt.
September 16, 2007
ojdå wrote: ) så var väll ang:s några centimeter smalare. visst volymen är större, men det är bara för att air är så tunn. Och poängen med det har jag fortfarande inte fått reda på?.
Är det inte lika du skaffar en dator som väger 70 ton?
Ang´s dator: 303mm(L) x 225mm(D) x 28-30mm(H) 1.95 Kg
Macbbok Air: 139 x 139 x 17 mm (L x W x H) 1.36 kg
hmm vad skrev du nyss?
Edit: Air 0,4 till 1,94 x 32,5 x 22,7 cm, fick fel information..
1 Guest(s)