August 13, 2001
Är trött på alla er som klnakar ner på märkesdatorerna och säger att de är så j**la dåliga. Hur kan det då komma sig att de säljer så himla bra i förhållande till hemmabyggen?
Dessutom så har de stora företagen gått samman och enats om olika standarder, tänk om de inte gjort så. Då hade Pc:n sett ut som spelkonsolerna där spelen bara fungerar på ett system. Vi skulle säkert behöva köpa mer hårdvara om det inte fanns en massa standards!
Så tänk på allt gott som Gatewat, Compaq, Dell, IBM & andra har gett oss.
December 23, 2000
*tänker*
Ledsen, du... men jag kommer inte på något! 😛
Den enda anledningen till att märkesdatorer har större delen av marknaden är deras lättillgänglighet. Företag som köper in datorer köper ju sällan custombyggen, likaså skolor och andra institutioner. Bara för det så behöver dessa datorer inte vara bra på något sätt.
August 19, 2001
November 4, 2001
On 2001-09-05 21:14, Zaver wrote:
Är trött på alla er som klnakar ner på märkesdatorerna och säger att de är så j**la dåliga. Hur kan det då komma sig att de säljer så himla bra i förhållande till hemmabyggen?
Dessutom så har de stora företagen gått samman och enats om olika standarder, tänk om de inte gjort så. Då hade Pc:n sett ut som spelkonsolerna där spelen bara fungerar på ett system. Vi skulle säkert behöva köpa mer hårdvara om det inte fanns en massa standards!
Så tänk på allt gott som Gatewat, Compaq, Dell, IBM & andra har gett oss.
Jag tycker igentligen inte att det är något större fel med märkesdatorer. Men ett hemmabygge är bättre och roligare när man får bygga den själv. Märkesdatorer säljer ju bättre pga. av att folk tror att det är svårt att bygga och för att dom inte har kunskap eller ork. Men vill man ha det bästa så ska man nog bygga själv.
August 15, 2001
Anledning till att märkesdatorer säljs bra är den att folk inte kanske vet vad som passar till vad, och tycker det är bekvämare att köpa en compaq dator som startar direkt och betalar gärna nån tusenlapp mer för det...
För att gå in mer på compaq; Deras skärmar är helt suveräna, och inte å farligt dyr om man jämför me andra, lika så bärbara datorer från dom. Dom är också jävligt bra, men när vi kommer till stationära punkten, där får compaq sitt dåliga rykte! När folk börjar pilla in ett nytt nätverkskort lr grafikkort eller nån mjukvara så kan det fara åt h*****e...
Personligen hatar jag märkesdatorer, men jag är medveten om deras fördelar, lika så nackdelar... 😛
April 26, 2001
On 2001-12-16 22:36, bonko wrote:
Anledning till att märkesdatorer säljs bra är den att folk inte kanske vet vad som passar till vad, och tycker det är bekvämare att köpa en compaq dator som startar direkt och betalar gärna nån tusenlapp mer för det...För att gå in mer på compaq; Deras skärmar är helt suveräna, och inte å farligt dyr om man jämför me andra, lika så bärbara datorer från dom. Dom är också jävligt bra, men när vi kommer till stationära punkten, där får compaq sitt dåliga rykte! När folk börjar pilla in ett nytt nätverkskort lr grafikkort eller nån mjukvara så kan det fara åt h*****e...
Personligen hatar jag märkesdatorer, men jag är medveten om deras fördelar, lika så nackdelar... 😛
såsant
September 2, 2001
Ja du... kan du inte tänka ut varför märkesdatorer säljer bättre än våra hemmabyggen, så får väl du tänka över följande:
Kan det vara så att folk inte har kunskap nog att sätta ihop en egen dator eller att det kanske känns tryggare att köpa den på ON OFF eller liknande ställe...?! Och att de flesta som köper datorer inte är så haj på området... de flesta som köper är vanliga hushåll utan datorkunskaper och vetskap om att man kan sätta ihop själv eller i datorbutiker...
June 17, 2001
On 2001-12-16 21:58, ksw wrote:
öhum, zaver, har du ändrat uppfattning nu då?
När vi ändå är inne på "Nya datorer"!
ksw, när ska du få din dator då?
Din signatur har du ju haft ett tag nu.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
November 21, 2001
Jag har haft både en märkesdator och flera andra "hemmabyggen". Jag har den erfarenheten att det sitter lite av varje i märkesdatorerna och de fungerar men inte mer.
Min pappa har på sitt jobb flera märkesdatorer och det har vart stora problem med flertalet av dem och när de plockat ner dem så har inte en enda av datorern haft samma komponenter i sig!
Vi själva har som sagt också haft en märkesdator privat och den fungerade hyfsat men är sedan länge slängd.
Och som flera av de andra skriver så är det många vanliga personer som inte behöver det bästa och som bara är ute efter en dator att surfa på och för dem är ju IBM kanske det rätta valet.
Sen så finns det ju de som inte ens vet hur man släcker lyset hemma men som endå ska köpa sig en dator...
Men för mig och många andra av er som läser detta så vill man ju veta vad som finns i burken och det är ju roligt att själv plocka ihop delarna. Sen så vet man ju att när man själv har plockat ihop burken så går det ju att uppgradera efter ett tag och det är ju inte alltid det går så bra på märkesdatorer.
October 9, 2001
On 2001-12-16 23:59, [NH] WIGGER wrote:
On 2001-12-16 21:58, ksw wrote:
öhum, zaver, har du ändrat uppfattning nu då?När vi ändå är inne på "Nya datorer"!
ksw, när ska du få din dator då?
Din signatur har du ju haft ett tag nu.
TIPS! istället för att köpa en ny dator som kosta jättemånga pengar, skriv istället på NH i din sign att du har en snabb och ny dator så känns det nästan så!
May 8, 2001
Dom märkesdatorer jag har varit i kontakt med IBM,DELL & AST (polares datorer) har det varit skitkomponenter i ! konstiga bios, accepterade inte vanliga minnen som funkar i alla andra datorer, urusla uppgraderingsmöjligheter osv,osv...
Skulle aldrig i mitt liv köpa en märkesdator!
Mvh..
1 Guest(s)