June 3, 2001
Jag har kört med Windows 2000 nu.. jäääteläänge..
Så innan jag åkte hem svängde jag förbi en butik och inhandlar en låda Windows XP. :D/
Kommer hem, lägger lådan på skrivbordet.
3 timmar senare ska jag ska formatera och köra in XP.. hade jag tänkt..
Vid 8-tiden så öppnar jag lådan, tar ut skiven..
Ska slänga i den i DVD:n.. då händer det..
En stol som står för nära luckan hakar i och jag kör med "kraft" skiven i kanten på luckan vilket resulterar i 2 FETA repor... #-o
2 minuter av gråt och ytterst fula ord börjar.
*Stolen kastas nu ut i snön*
Går tillbaka till mitt rum..
Jaja det går nog endå. [-o<
Men nej då.. det går inte.
Många minuter av fula ord tar sin början.
Springer över till grannen och får låna en XP-skiva.
Funkar ju naturligtvis men jag tar ju min licens (Får man göra så man pyntar väl ändå för nyckeln?). :-k
Första intrycket: Hmm.. det blir nog bättre när jag lärt mig systemet. 🙂
June 23, 2002
Ja det var riktigt klantigt, jag hade fan gått o lagt mig o grinat hela kvällen.
Vad jag vet så är det lagligt att installera XP från en cd än sin egen fast använda sin egen köpta licens. Det är ju inte CD'n som kostar precis utan det är licensen.
EDIT: Gah kan inte skriva ordentligt.
March 10, 2003
Jupp så länge du använder din licens så är det lagligt. Du kan i "vissa" fall få en ersättnigsskiva från Pyttemjuk om du snackar med dom.
Det jag gjorde med XP var att göra så det ser ut som Win2k. Bort med alla krims-krams.
Ändra så att sökfunktionen blir som win2k.. etc.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
Guufi wrote: Det här låter som en bit ur Colic's vardag 😀
Nja.. tor faktiskt "Colic" hade gjort det lite annorlunda. Typ.
Tappat CD på golvet skall plocka upp den men drar huvudet i bordet på vägen upp.
Tappar då skivan och kör över den med sin rullstol samtidigt som han välter en kopp kaffe över tangentbordet.
^
|
Min uppfattning av Herr, Colic
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 26, 2002
Dr_spackel wrote: [quote=Guufi]Det här låter som en bit ur Colic's vardag 😀
Tappat CD på golvet skall plocka upp den men drar huvudet i bordet på vägen upp.
Tappar då skivan och kör över den med sin rullstol samtidigt som han välter en kopp kaffe över tangentbordet.
^
|
brödrosten exploderar också
January 17, 2002
Öwall wrote: [quote=Dr_spackel][quote=Guufi]Det här låter som en bit ur Colic's vardag 😀
^
|
Ni hedrar mig
June 23, 2002
Smirnoff wrote: micrsosft är generösa, ta och ring dom att du har varit så snäll och köpt ett XP och att skivan har pajat. Det borde gå.
Haha, det var nog det bästa jag hört på länge.
Man köper ett OS för ett herrans massa tusentalskronor som jag inte tycker är värt så mycket verkerligen INTE.
Det är väl för fan dem borde kunna avvara en XP cd om man pajat sin. Generösa tycker jag inte direkt dem är, eller ptja det beror på hur man ser det.
March 14, 2001
Öwall wrote: [quote=Dr_spackel][quote=Guufi]Det här låter som en bit ur Colic's vardag 😀
^
|
hehe ja då har man de jobbigt :hehe:
March 10, 2002
macrus wrote: [quote=Smirnoff]micrsosft är generösa, ta och ring dom att du har varit så snäll och köpt ett XP och att skivan har pajat. Det borde gå.
Man köper ett OS för ett herrans massa tusentalskronor som jag inte tycker är värt så mycket verkerligen INTE.
Det är väl för fan dem borde kunna avvara en XP cd om man pajat sin. Generösa tycker jag inte direkt dem är, eller ptja det beror på hur man ser det.
Precis har man bara tid och ork kan man skräddar sy ett eget OS som blir mycket bättre. 😉
June 23, 2002
Dehman wrote: [quote=macrus][quote=Smirnoff]micrsosft är generösa, ta och ring dom att du har varit så snäll och köpt ett XP och att skivan har pajat. Det borde gå.
Precis har man bara tid och ork kan man skräddar sy ett eget OS som blir mycket bättre. 😉
Jajamen, som riktigt män gör! :D/
Och det kan bli så mycket snabbare,säkrare och helt enkelt bättre.
Eller ptja skräddarsy sitt eget, äsh hur som helst jag syftar på linux. :pray:
March 10, 2002
macrus wrote: [quote=Dehman][quote=macrus][quote=Smirnoff]micrsosft är generösa, ta och ring dom att du har varit så snäll och köpt ett XP och att skivan har pajat. Det borde gå.
Jajamen, som riktigt män gör! :D/
Och det kan bli så mycket snabbare,säkrare och helt enkelt bättre.
Eller ptja skräddarsy sitt eget, äsh hur som helst jag syftar på linux. :pray:
Mjo, skräddar sy var kanske ett lite dumt valt ord. Anpassa passar nog in bättre.
Vi är riktiga män macrus. 😉
2 Guest(s)