August 30, 2002
Hauk wrote: English grammar huh? Skolan har skyldighet att förse dig med böcker...även om du inte har varit där så har du fortfarande rätt till material.
Jo men jag kommer få det någon vecka innan jag ska göra det. Är nästan exakt 1 månad tills jag ska göra proven. Vill ha så mycket tid på mig som möjligt.
June 18, 2001
Språkteori är jädrigt kul, så tyst med er nu.
Är det termkunskaperna eller den praktiska tillämpningen av grammatiken du vill förbättra? Benämningarna hittar du i en grammatikbok tillsammans med alla oregelbundheter. Den praktiska tillämpningen övar du genom att läsa och analysera hur författaren använder sig av olika former.
August 25, 2001
att döma av hur du skriver kan jag inte fatta hur du fått IG i svenska. jag har sett folk med bra mycket sämre skrivning som fått G. men nu är det ju itne det som vi pratar om
du kan ju alltid googla efter typ "lära sig svenska" och sånt där bös, brukar finnas en hel del (visserligen gamla sletna ms dos, men vafaen) bra progg man kan lära sig en del på
lycka till
September 17, 2001
Jag tycker att du har ett bra språk när du skriver här, så förhoppningsvis är det bara det mest teoritiska du har kvar att lära; grammatik å onödigt nonsens. Usch å fy! Stackars mig som har två år kvar i gymnasiet med massa nationella prov å crap 🙁
Ang. vart du kan lära vet jag inte. Men på webben finns det mesta, tycker dock du skall hålla dig borta från nätet och datorn så mkt som möjligt. Då du har ganska lite tid över och det är svårt att hålla sig borta från spel och nöjen - iaf för min del ;). Gå istället till ett bibliotek och fråga om böcker. Kan finnas.
Ska du glo på TV, och "vila upp dig" från allt pluggande så koncentrera dig på meningsuppbyggande och lär dig skilja på tal- och skriv-sätt, både när det gäller svenska och engelska.
Jag önskar dig all lycka i världen!
2 Guest(s)