July 27, 2002
festisMER wrote: https://www.nordichardware.se/.....hp?t=73057 ?
Den officiella ´Vad heter låten´-tråden
January 15, 2004
Oski wrote: Carmina Burana! av Carl Orff Våran klass ska sjunga hela det verket tillsammans med typ 6 andra körer. Fett!
Ah.. O fortuna.
Får se om jag orkar gå igenom min samling med Klassisk musik. Jag har inga värstingidoler i den genren.
Ska du lyssna på dem eller ha i något projekt? Annars kan du ju kolla in "Pure Chillout" så får du lite blandat med lugn musik som är ganska ball.
July 27, 2004
Dire Straights - Sultans of Swing (på skivan Alchemy, där samspelet mellan Mark Knopfler och publiken för musiken till oanade höjder i det flera minuter långa avslutande gitarrsolot).
Chuck Berry - Johnny B Goode
Scott Joplin - Maple leaf rag
Frank Sinatra - My way
the Beatles - Så gott som allt!
Tina Turner - River deep, mountain high
/Olle
January 15, 2004
DiDi wrote: [quote=Gulzebra]Annars kan du ju kolla in "Pure Chillout" så får du lite blandat med lugn musik som är ganska ball.
Finns många bra chillout/lounge skivor... Typ Space Night serien.
Jo, av någon anledning har Chillout högsta procenten i min samling just nu (och det är en stor samling).. Råkade bara bli så av någon anledning, men jag gillar inte den jazziga lounge-stilen så mycket. Ska det vara breakbeat ska det vara hårt.
Yanni är en grym kille.. han är en sån som brukar bli hånad i USA, men jag tycker det är coolt, ungefär som spelmusik.
August 20, 2001
Gulzebra wrote: Jo, av någon anledning har Chillout högsta procenten i min samling just nu (och det är en stor samling).. Råkade bara bli så av någon anledning, men jag gillar inte den jazziga lounge-stilen så mycket. Ska det vara breakbeat ska det vara hårt.
Yanni är en grym kille.. han är en sån som brukar bli hånad i USA, men jag tycker det är coolt, ungefär som spelmusik.
Hotel Costes, Portishead, Lamb, visa DJ Kicks skivor... mm
January 15, 2004
DiDi wrote: [quote=Gulzebra]Jo, av någon anledning har Chillout högsta procenten i min samling just nu (och det är en stor samling).. Råkade bara bli så av någon anledning, men jag gillar inte den jazziga lounge-stilen så mycket. Ska det vara breakbeat ska det vara hårt.
Jodå, men det är ju det jag menar, Trip-hop är helt ok.
January 20, 2003
DiDi wrote: [quote=Gulzebra]Jo, av någon anledning har Chillout högsta procenten i min samling just nu (och det är en stor samling).. Råkade bara bli så av någon anledning, men jag gillar inte den jazziga lounge-stilen så mycket. Ska det vara breakbeat ska det vara hårt.
Finns det fler som lyssnar på Hôtel Costes här?!
:worshipp: :worshipp: :worshipp:
(Trodde alla här lyssnade på metal eller trance :cy: )
2 Guest(s)