August 20, 2001
Gulzebra wrote: [quote=DiDi][quote=Gulzebra]Jo, av någon anledning har Chillout högsta procenten i min samling just nu (och det är en stor samling).. Råkade bara bli så av någon anledning, men jag gillar inte den jazziga lounge-stilen så mycket. Ska det vara breakbeat ska det vara hårt.
Yanni är en grym kille.. han är en sån som brukar bli hånad i USA, men jag tycker det är coolt, ungefär som spelmusik.
Hotel Costes, Portishead, Lamb, visa DJ Kicks skivor... mm
Jodå, men det är ju det jag menar, Trip-hop är helt ok.
Trip-Hop är mysigt... sen finns där även en del DNB skivor som går över mot chillout 🙂
January 20, 2003
DiDi wrote: [quote=Gulzebra][quote=DiDi][quote=Gulzebra]Jo, av någon anledning har Chillout högsta procenten i min samling just nu (och det är en stor samling).. Råkade bara bli så av någon anledning, men jag gillar inte den jazziga lounge-stilen så mycket. Ska det vara breakbeat ska det vara hårt.
Yanni är en grym kille.. han är en sån som brukar bli hånad i USA, men jag tycker det är coolt, ungefär som spelmusik.
Trip-Hop är mysigt... sen finns där även en del DNB skivor som går över mot chillout 🙂
Men när dnb går över till mer chillout / avskalat så heter det ju egentligen Jungle.
January 15, 2004
DiDi wrote: [quote=Gulzebra][quote=DiDi][quote=Gulzebra]Jo, av någon anledning har Chillout högsta procenten i min samling just nu (och det är en stor samling).. Råkade bara bli så av någon anledning, men jag gillar inte den jazziga lounge-stilen så mycket. Ska det vara breakbeat ska det vara hårt.
Japp. Så länge det inte blir allt för soft eller flummigt. Jag vill gärna ha lite vacker melodi med beatsen om det inte är hårt. För mycket jazz-flum och bas med mesiga trummor får jag ont i huvudet av. 😛
January 15, 2004
pompougnac wrote: Men när dnb går över till mer chillout / avskalat så heter det ju egentligen Jungle.
Nja.. inte riktigt. Jungle är ju en snabb version, brukar funka ganska bra. Tack vare att du nämner det så kom jag på att jag inte gillar när det är för segt, utan melodi.
1 Guest(s)